راه اندازی ۱۷ بانک شیر تا پایان سال در کشور

57

1398/8/22

16:25


حیدرزاده، گفت: تاکنون ۱۰ بانک شیر در کشور تاسیس شده و امیدواریم تا پایان سال بتوانیم ۱۷ بانک شیر دیگر به این تعداد اضافه کنیم.

راه اندازی ۱۷ بانک شیر تا پایان سال در کشور

به گزارش بهداشت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،علیرضا مرندی رئیس انجمن پزشکان نوزادان ایران در ششمین کنگره سلامت نوزادان ایران و کنگره پرستاری سلامت نوزادان که صبح امروز در سالن همایش‌های رازی برگزار شد، درباره ضرورت اهمیت سواد عمومی و سواد سلامت اظهار کرد: ما باید به این دو موضوع توجه ویژه داشته باشیم.

او با اشاره به اینکه در گذشته مرگ و میر نوزادان بسیار بالا بود افزود: امروزه می‌توانیم با اقدامات کم هزینه مرگ و میر مادران و نوزادان را تا ۵۰ درصد کاهش دهیم. زنان باید به تغذیه خود در دوران پیش از بارداری و دوران بارداری اهمیت ویژه دهند.

مرندی تأکید کرد: توجه به سلامت روانی مادران بسیار اهمیت دارد که متأُسفانه این موضوع اغلب در کشور نادیده گرفته می‌شود. مادران باید از نظر سلامت روانی در وضعیتی خوب قرار داشته باشند تا بتوانند فرزندان خود را به خوبی تربیت کنند.

تعداد نوزادان فوت کرده از ابتدای سال تاکنون

در ادامه مراسم محمد حیدرزاده رئیس اداره سلامت نوزادان وزارت بهداشت، درباره تعداد نوزادان فوت کرده از ابتدای سال تاکنون گفت: حدود ۶ هزار و ۹۲ نوزاد از ابتدای سال تاکنون فوت کرده‌اند که علل مختلفی در مرگ و میر آنان دخیل بوده است.

او با اشاره به اینکه بیشترین میزان مرگ و میر از ابتدای سال تاکنون مربوط به دانشگاه جندی شاپور اهواز است، افزود: میزان مرگ و میر در این دانشگاه ۵۰۰ نفر بوده و پس ازآن، دانشگاه مشهد با ۴۱۲ نفر مرگ و میر در رتبه دوم قرار دارد.

حیدرزاده یادآوری کرد: حدود ۱۰ بانک شیر در کشور تأسیس شده که از این میان ۸ بانک شیر در حال فعالیت هستند و دو بانک شیر دیگر به زودی فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

او در پایان گفت: امیدواریم تا پایان سال بتوانیم ۱۷ بانک شیر دیگر به تعداد بانک شیر‌های موجود اضافه کنیم.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو