شمارش معکوس تا یازدهمین انتخابات مجلس: توصیه‌های تبلیغاتی به نامزدها

منبع: روزیاتو

70

1398/8/22

17:39


ستاد انتخابات کشور، چند روز پیش به صورت رسمی، آغاز به کار ستاد برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی که قرار است ۲ اسفند ۹۸ در صدها حوزه انتخابیه در ۳۱ استان کشور برگزار شود را اعلام کرد و ثبت نام از کاندیداهای این دوره از انتخابات مجلس، از آذر ماه ۹۸ آغاز می شود و مهلت ثبت نام، صرفا یک هفته خواهد بود. نتیجه نهایی بررسی صلاحیت نامزدهای این دوره از انتخابات، شب ۲۲ بهمن ۹۸ توسط شورای نگهبان به وزارت کشور اعلام می شود تا تبلیغات نامزد ها از ۲۳ بهمن آغاز و تا ۲۴ ساعت پیش از برگزاری انتخابات، ادامه یابد.

تکلیف ۲۹۰ کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی در دوره یازدهم، احتمالا ۲ اسفند ۹۸ مشخص نشود و رقابت ها در بعضی از حوزه های انتخابیه به دور دوم بکشد. به هر حال، مهم  ترین اتفاق سیاسی سال رونق تولید، اسفند ۹۸ رقم می خورد و باید ببینیم که آیا ترکیب بهارستان، این بار دستخوش تغییر اساسی خواهد شد یا خیر. فعلا خبر خاصی درباره انصراف چهره های معروف پارلمان دهم  از حضور در رقابت های سخت انتخابات یازدهم، منتشر نشده و آمدن یا نیامدن علی لاریجانی (رئیس ۳ دوره مجلس شورای اسلامی) از قم، در هاله ای از ابهام قرار دارد و تا هفته دوم آذر ماه مشخص می شود.

انتخابات مجلس

تصویر ایندکس سایت وزارت کشور که مرجع رسمی اخبار انتخابات است

اگر مدرک کارشناسی ارشد دارید و گمان می‌کنید شانس تایید صلاحیت شما بر اساس شرایط اعلامی برای نامزدهای انتخابات مجلس بسیار است، موارد زیر را برای تبلیغات در مدت ۱۰ روزه ای که در اختیار دارید، در نظر داشته باشید.

  • راه اندازی سایت اینترنتی را فراموش نکنید. کلیه نامزدهای تایید صلاحیت شده انتخابات برای اطلاع رسانی seo  شده دقیق تر و بهتر فعالیت ها، اندیشه ها و برنامه های خود، اطلاع رسانی بر پایه سایت اینترنتی شخصی و رسمی را در دستور کار خود داشته باشند.
  • برای ارتقا تاثیرگذاری تبلیغات خود و ارتباط با مخاطبان و هواداران، حتما در یکی از شبکه های اجتماعی ویدیویی داخلی و خارجی، کانالی ثبت کرده و ویدیوهایی از نظرات و دیدگاه ها و بازدید های خود به اشتراک بگذارید.
  • اینستاگرام نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی، بایستی اطلاع رسانی منطبق بر قانون انتخابات را در دستور کار قرار داده و تهی از مسائلی باشد که در تبلیغات نامزدها، نهی شده است.
  • قدر هشتگ ها را بدانید. برای جریان سازی در فضای مجازی، استفاده از قدرت هشتگ ها، یک برگ برنده محسوب می شود. از هم اکنون با تیم های اطلاع رسانی خود برای ساخت یک هشتگ جریان ساز، برنامه ریزی کنید.
  • ایرانیان در توییتر، حضور فعالی دارند. بهتر است بخشی از ظرفیت های اطلاع رسانی نامزدهای این دوره از رقابت  ها، از طریق توییتر صورت بگیرد. توییتر برخی از نمایندگان کنونی مجلس، ده  ها هزار دنبال کننده دارد.
  • موشن گرافیک، ابزاری عالی برای اطلاع رسانی درباره برنامه ها،‌ دیدگاه ها و اندیشه های شما در حوزه انتخابیه مورد نظر بوده و شما می توانید مطالب خوبی را با موشن گرافیک در تلگرام و  اینستاگرام به اشتراک بگذارید.
  • هر عکس و محتوایی را روی هشتگ حوزه انتخابیه خود تگ نکنید. به جای این کار، از هواداران و مخاطبان خود بخواهید که موشن گرافیک ها و تصاویر تبلیغاتی  خاصی را روی صفحه خود درباره برنامه های شما، به اشتراک بگذارند و صفحه اصلی شما را تگ کنند. تاثیرگذاری این کار بیشتر است.
  • حمایت سلبریتی ها از شما، الزاما برگ برنده محسوب نمی شود. به ظرافت های تبلیغاتی و جو سنگین سیاسی و تبلیغاتی که در هفته دوم بهمن ۹۸ به بعد ایجاد می شود توجه کنید و از رفتارهای آماتوری، پرهیز کنید.
  • لایو اینستاگرام برای برقراری ارتباط با هواداران که اخیرا در کانون توجه برخی از نمایندگان و وزاری کابینه روحانی هم قرار گرفته، ابزار خوبی برای پاسخ زنده به سوالات هواداران است. این برنامه ها را در دستور کار خود قرار دهید.
  • اگر فکر میکنید با فوتوشوت های جذاب و زیبادر لوکیشن های مختلف، مثل روش سلبریتی های سینما، قادر به کسب لایک و فالو و رای هستید، حتما در اشتباه خواهید بود. در این دوره، برنامه ها و دیدگاه ها و سوابق، بیش از هیجانات لایک و فالویی، در کانون توجه رای دهندگان خواهد بود و افشاگری ها، نقد ها و راهبردها، احتمالا توجه بیش‌تری از انتخاب لیستی مثل ادوار قبل، جذب کند.

هر خبر و اطلاعاتی درباره  انتخابات را صرفا از سایت وزارت کشور دنبال کنید.

حتما ببینید: افشاگری نماینده قزوین درباره خواهر زن وزیر ارتباطات

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو