تعبیر خواب مسجد از دیدگاه معبران مختلف

تعبیر خواب مسجد از دیدگاه معبران مختلف


منبع: آرگا

209

1398/8/22

18:32


مسجد خانه خدا و دیدن آن در خواب از دیدگاه معبران مختلف دارای معانی متفاوتی می باشد، از این رو برای آشنایی با تعبیر خواب مسجد از دیدگاه تعبیر کنندگان اسلامی می توانید در ادامه این مطلب همراه ما شوید.

تعبیر خواب مسجد از دیدگاه معبران مختلف

هر فردی ممکن است در طول زندگی خود خواب های زیادی دیده باشد که از تعابیر مختلفی برخوردار است و با استفاده از علم تعبیر خواب می توان رویاهای صادقانه را معنا بخشید، تاکنون در مطالب قبلی با انواع تعبیر خواب دوچرخه، تعبیر خواب جانماز، تعبیر خواب ازدواج و … آشنا شدید، حال در اینجا قصد داریم، تعبیر خواب مسجد را در اختیار شما دوستان علاقمند به این بخش قرار دهیم و امیدواریم سودمند واقع شود.

آشنایی با تعبیر خواب مسجد

دیدن مسجد در خواب به معنای خیر و صلاح و پرهیزگاری بوده و به نشانه تقرب به اهل دانش و علم می باشد، در صورتی که کسی در خواب ببیند در مسجد نماز بر پا می دارد، بیانگر آن است که کار نیکو و بزرگی را انجام خواهد داد، برای آشنایی با انواع تعبیر خواب مسجد از دیدگاه های مختلف معبرین اسلامی می توانید، ادامه این مطلب را مطالعه نمایید.

تعبیر خواب مسجد+عکس

تعبیر خواب از دیدگاه امام صادق (ع)

اگر کسی خواب پیامبر (ص) را در مکانی که رنج و آفتی در آن وجود ندارد، ببیند، معنای آن صلاح و خیر و نیز درستی در ایمان و دین می باشد، به خصوص اینکه مکان مورد نظر مسجد باشد.

در صورتی که خواب ببینید، مسجدی بنا کرده اید، بیانگر آن است که عده ای را به انجام کار های نیکو و خوب وا می دارید.

اگر کسی خواب ببیند، مسجد، مدرسه و یا عبادتگاهی را خراب می کند، به نشانه آن است که دین و دنیای وی گرفتار نقص و اشکال خواهد شد.

امام صادق (ع) دیدن مسجد در خواب را بر ۱۲ وجه می داند :

  • پادشاه
  • قاضی
  • عالمی بزرگ
  • رئیس
  • امام
  • مسجد
  • خطیب
  • موذن
  • قیّم
  • نام نیکو
  • خیر و برکت
  • زن نیکو

تعبیر خواب مسجد از دیدگاه حضرت یوسف

یوسف پیامبر (ع) دیدن مسجد و عمارت در خواب را به معنای دولت تعبیر می کند.

تعبیر خواب حضرت دانیال (ع)

اگر کسی خواب ببیند، در مسجد یا مدرسه شمع روشن کرده است، به معنای آن است که مردم آن شهر به عبادت و طاعت مشغول خواهند شد.

تعبیر رویای مسجد

در صورتی که درختی در مسجد و یا محل نماز خواندن روییده شده باشد (در صورتی که نوع و گونه درخت را ندانید) به معنای قوت در دین است.

تعبیر خواب ابن سیرین درباره مسجد

اگر کسی خواب ببیند، پادشاهی به روستایی یا مکانی مانند مسجد وارد شد، نشانه آن است که اهالی آنجا گرفتار رنج و مصیبتی خواهند شد، چنان که در قرآن (سوره نمل، آیه ۳۴) نیز آمده است :

 قَالَتْ اِنَّ الْمُلُوکَ اِذَا دَخَلُوا قَرْیَهً اَفْسَدُوهَا وَجَعَلُوا اَعِزَّهَ… ؛ پادشاهان وقتی به [دیاری] وارد شوند تباهش کنند…

اگر کسی ببیند در مسجد و بر روی سجاده ای نشسته است (به خصوص اگر معتکف شده باشد) تعبیر آن، رفتن به سفر حج است.

معنای خواب مسجد

دیدن مسجد در خواب، دلیل بر مردی عالم می باشد که مردم با منظور صلاح دین به نزد وی می روند، اگر کسی خواب دید که مسجدی بنا می کند، نشانگر آن است که با مسلمانان به نیکی رفتار می کند.

در صورتی که خواب ببینید از مسجد یا مناره اذان می گویید، یعنی مردم را به دین داری و به سوی خدا دعوت خواهید کرد.

در صورتی که کسی خواب ببیند که بیت المعمور شباهتی به مسجد داشته که در آنجا نماز می خواند، به نشانه آن است که به همه حوائج خود خواهد رسید.

اگر خواب ببینید در مسجد و یا مکانی شبیه به آن، عبادت می کنید، بیانگر آن است که کار های خیر زیادی انجام می دهید و در صورتی که در جای نا شایستی عبادت کنید، تعبیر خواب تان بر عکس خواهد بود.

اگر کسی خواب ببیند که مکانی مثل مسجد، مدرسه، عبادتگاه و … که خراب شده است را درست می کند، بیانگر آن است که عقل و ایمان و دین وی درست خواهد بود  و به ثواب آخرت می رسد.

تعبیر خواب مسجد

در صورتی که خواب ببینید در مسجد هستید و پا های شما با دو بند بسته شده است، بیانگر آن است که در نماز، جنگ با دشمنان و یا هر کار خیری ثابت قدم می باشید.

اگر خواب ببینید، که بر درب خانه ای بزرگ، در مسجد و یا در میانه بازار پرده ای نصب است، تعبیر آن غم و اندوه و به نشانه ترس شدید است.

تعبیر خواب مسجد از دیدگاه جابر مغربی

تعبیر بنا کردن مسجد در خواب، نشانه زن خواستن است، بنابراین اگر کسی در خواب ببیند که مسجدی بنا می کند، به معنای آن است که با زنی دیندار ازدواج خواهد کرد، در صورتی که چراغ مسجد را روشن کرد، به نشانه ظاهر شدن روشنی در کارش است.

اگر کسی خواب ببیند که به مسجد و یا مکه و مدینه می رود، دلالت بر آن دارد که از جمبع ترس ها ایمن گشته و به حاجات دنیوی و اخروی خود می رسد.

تعبیر خواب از دیدگاه ابراهیم کرمانی

اگر کسی خواب ببیند که در مسجدی و بدون قبله نماز می خواند، دلالت بر بی دین بودن وی دارد. اگر ببیند که دست و صورتش را در آن مسجد شست و شو می دهد، به معنای آن است که مالش را در آنجا هزینه کرده و حاجتش بر آورده شود و اگر خواب دید که مسجدی خراب شد، به معنای مرگ عالمی در آنجا می باشد.

تعبیر خواب مسجد+تصویر

اگر کسی خواب ببیند، در محل زندگی وی (جایگاهی که زندگی می کند) مسجدی بنا شد، دلالت بر شرف و بزرگی وی در دین دارد و در صورتی که خواب ببیند با قومی به مسجد می رود، به معنای زن گرفتن و ازدواج می باشد.

اگر خواب ببینید که در مدرسه یا مسجد، پیش نماز شده اید، بیانگر آن است که حاکم آن مکان یا منطقه از شما پیروی (اطاعت) می کند.

در صورتی که ببینید، دیوار شهری و یا مسجد جامع آن خراب شده و افتاده است، دلالت بر نابودی و هلاک شدن حاکم آن شهر دارد، اگر خواب ببینید مسجد خراب شده است، به معنای از دنیا رفتن شخص عالمی در آنجا می باشد.

اگر کسی خواب ببیند که دست و صورتش را در مسجد می شوید، تعبیر خواب مسجد نشانه آن است که مال و اموالش را برای مسجد هزینه کند و نیز به خواسته اش می رسد.

تعبیر خواب منوچهر مطیعی تهرانی

دیدن مسجد در خواب خیر و صلاح و تقوی و پرهیزگاری و نیز تقرب به اهل علم و دانش می باشد، اگر کسی خواب ببیند که در مسجد حضور داشته و نماز می گذارد، یعنی اینکه کار بزرگ و خوبی انجام خواهد داد.

در صورتی که شخص وامدار یا محبوس و یا بیماری در خواب ببیند که در در مسجد نماز می خواند، بیانگر آن است که از سختی و گرفتاری نجات پیدا کند.

تعبیر برای مسجد

تعبیر خواب مسجد در صورتی که شخصی ببیند که در مسجدی نماز می خواند و یا در وضو خانه وضو گرفته تا بعدا نمازش را بخواند، تعبیر آن ازدواج با زنی پارسا و اهل دین می باشد. در صورتی که صاحب خواب رو به قبله نماز گذارد، به معنای آن است که کاری خوب و خداپسندانه بر مبنای درست انجام دهد و در غیر این صورت (یعنی جهت خلاف قبله نماز بخواند) به معنای انجام کاری خلاف که دچار خسران و زیان در دنیا و آخرت شود.

اگر خواب ببینید که منزلتان به شکل مسجد درآمده، بیانگر آن است که به مجد و بزرگی دست پیدا می کنید و در صورتی که ببینید در مسجد اقامت گزیده اید، به معنای آن است که از شخص بزرگی درخواست حمایت می کنید و وی شما را حمایت کرده و مورد عنایت قرار می دهد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو