روستای گره بان و زیبایی های آن

روستای گره بان و زیبایی های آن


منبع: آرگا

141

1398/8/22

22:43


گره بان روستایی دیدنی در استان کرمانشاه است که نوعی معماری تاریخی دارد و از این رو یک منطقه گردشگری مهم در کرمانشاه است. دیدنی های روستای گره بان ویژه گردشگرانی است که به جاذبه های تایریخی و فرهنگی علاقه نشان می دهند.

روستای گره بان در شهرستان هرسین از توابع کرمانشاه واقع شده است این روستای دیدنی ویژه علاقه مندانی است که می خواهند در سفر خود لذت زندگی روستایی را تجربه کنند و از سوی دیگر با جاذبه های تاریخی مهم در ایران آشنا شوند. یکی از دلایل مهمی که این منطقه از کرمانشاه را برای گردشگران جذاب می کند وجود جذابیت های تاریخی و معماری روسی است آثار باستانی و تاریخی متعددی که در این روستا می توانید از آن ها دیدن کنید برای هر گردشگری می تواند دارای جذابیت باشد. اهمیت این روستا در تولید گلاب با کیفیت موجب شهرت بیشتر آن شده است این روستا بسیاری از محصولات عرقیجات کشور را تامین می کند که برخی از این محصولات به خارج از ایران نیز صادر می شوند. کرمانشاه دارای دیدنی های مختلفی است و یکی از این دیدنی ها روستای چشم نواز گره بان است که بهشتی از ایران است و این روزها گردشگران زیادی جذب می کند.

 

روستای زیبای گره بان

معرفی روستای گره بان کرمانشاه:

این روستا علاوه بر جاذبه های تاریخی دارای دیدنی های طبیعی نیز می باشد وجود آثار هنری و تاریخی متعدد در این روستا آن را به یک منطقه گردشگری تبدیل کرده است و این روزها یک قطب گرشگری مهم به شمار می آید. با ورود به این شهر و روستا می توانید با تمدن عظیم آریایی ها آشنا شوید و شکوه دولت ساسانیان را نظاره گر باشید. قدمت این روستای دیدنی به قدری است که برخی از شواهد نشان می دهد انسان های دوران پارینه سنگی در این منطقه زندگی می کرده اند و این به لحاظ تاریخی و باستانی از اهمیت و ارزش بالایی برخوردار است.

گره بان و دیدنی ها

یکی از دیدنی های این روستا تبرهای سنگی است که نشان می دهد قدمتی ۲۰۰ هزار ساله دارد همچنین ارزش تاریخی این روستا به دوران ساسانیان باز می گردد که یک منطقه ییلاقی در آن دوران بوده است. در زمان ورود اعراب به این منطقه از ایران فرقه های مختلفی ایجاد شد و از این رو طایفه های مختلفی در این منطقه وجود داشته است.

دیدنی های روستای گره بان

روستای گره بان این روزهای پیشرفت زیادی داشته است و از امکانات زیادی برخوردار است وجود امکانات تفریحی برای گرشگران نیز موجب می شود تا توریست های زیادی به این روستا جذب شوند. هتل های مختلف در فصل های مختلف از سال در شهرستان آماده خدمت به بازدیدکنندگان هستند.

نمای روستای دیدنی گره بان

دیدنی های روستای گره بان شامل چشم اندازهای طبیعی و تاریخی است این روستا به دلیل برخورداری از فرهنگ و سنت های خود برای خیلی از گردشگران جذابیت دارد و یکی از مهم ترین مکان های دیدنی کرمانشاه به شمار می آید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو