نشانه‌های بیماری رماتیسم

44

1398/8/23

02:32


یک متخصص ارتوپد با اشاره به اینکه برخی از افراد آرتروز یا سائیدگی مفصلی را با رماتیسم اشتباه می‌گیرند، گفت: این بیماری‌ها عوامل خارجی مانند سن، شکستگی، وارد شدن فشار بیش از حد و ... دارند که کاملا با بیماری روماتیسم متفاوت است.

نشانه‌های بیماری رماتیسم

به گزارش بهداشت نیوز،  در خصوص عوامل ابتلا به بیماری رماتیسم، اظهار کرد: رماتیسم بیماری است که مربوط به واکنش ایمنی بدن بوده و عوامل ابتلا به آن داخلی هستند.

وی با اعلام اینکه برای این بیماری پیشگیری خاصی نداریم، عنوان کرد: به این دلیل که بیماری رماتیسم مربوط به اعضای داخلی بدن و اختلالات آن‌ها است، نمی‌توانیم پیشگیری خاصی را برای آن داشته باشیم.

شایان با اشاره به علائم ابتلا به این بیماری، تصریح کرد: زمانی که افراد با تورم و خشکی مفاصل از خواب برمی‌خیزند از علائم ابتلا به بیماری رماتیسم است. معمولا افرادی که رماتیسم مفصلی دارند دچار کم‌خونی شده و بسیار ضعیف هستند.

این متخصص ارتوپدی، جراحی استخوان و مفاصل با بیان اینکه افراد در سنین پایین‌ نیز به این بیماری مبتلا می‌شوند، گفت: در بیشتر موارد افراد در سنین نوجوانی و جوانی به رماتیسم مفصلی مبتلا می‌شوند، اما در سنین بالاتر مانند اوایل میانسالی نیز علائم این بیماری خود را نشان می‌دهد.

وی به درمان‌های این بیماری اشاره و خاطرنشان کرد: تقویت عضلات مفصلی که به رماتیسم مبتلا شده، جلوگیری از وارد کردن فشار، استفاده از داروهای خاص و ... پیشرفت این بیماری را کندتر می‌کند.

شایان ادامه داد: بیماری رماتیسم با آزمایش‌های رماتیسمی و رادیوگرافی مشخص می‌شود.(ایسنا)

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو