روایت حضور یک آمریکایی در کنیسه یهودیان تهرانی +عکس

100

1398/8/23

02:32


عضو یهودی گروه صلح طلب "کدپینک"، دیدار خود از نیایشگاه یهودیان در تهران را وصف نشدنی خواند و گفت که یهودیان ایرانی بدون محدودیتی در این کشور که آن را خانه خود می‌دانند، فعالیت دینی دارند.

روایت حضور یک آمریکایی در کنیسه یهودیان تهرانی  +عکس

  به گزارش بهداشت نیوز به نقل از ایرنا، "آریل گلد"  درباره سفر اخیر خود به همراه یک هیات آمریکایی به ایران افزود: ما از یک کنیسه یهودیان در تهران دیدار کردیم. برای من به عنوان یک یهودی آمریکایی، دیدار از این کنیسه و اینکه بتوانم در آنجا نیایش کنم، لحظه‌ای وصف نشدنی بود.

وی تصریح کرد: من با یهودیان در آنجا دیدار و گفت‌وگو کردم. ایران همیشه وطن و خانه آنهاست. به من گفتند که در آرامش و بدون محدودیتی در آنجا نیایش می‌کنند. آنها همچنین در مجلس ایران، نماینده دارند.

این فعال صلح آمریکایی-یهودی با اشاره به یهودستیزی در آمریکا و گرایش‌های راست افراطی در آن کشور افزود: در آمریکا این موضوعی شگفت‌آور است که در ایران، یهودیان کنیسه دارند و از آزادی برخوردارند.

مقاومت شگفت‌انگیز مردم ایران در برابر تحریم‌ها

گلد درباره برنامه سفر اخیر هیات آمریکایی که شامل فعالان جامعه مدنی این کشور و چهره‌های دانشگاهی می‌شد،  اظهار کرد: این هیاتی 12 نفره بود که از ایالت‌های مختلف آمریکا بودند. در این گروه برخی فعالان صلح همچون من حضور داشتند. این گروه، مجموعه‌ای متنوع از افراد بود. ما در سالگرد اعمال تحریم‌ها به ایران رفتیم تا از تاثیر تحریم‌ها بر ایران ارزیابی داشته باشیم.

وی ادامه داد: ما می‌خواستیم در این سفر با مردم ایران رودررو صحبت و گفت‌وگو کنیم. ما می‌خواستیم درباره تحریم‌ها و تاثیرات منفی آن بشنویم.

این فعال صلح آمریکایی تاکید کرد: دولت ترامپ با سیاست‌هایش مردم عادی ایران را هدف قرار داده است و برای آنها مشکلاتی در زمینه‌های دارویی و انسانی به وجود آورده است. برای ما که سال گذشته نیز در ایران بودیم، دیدن مقاومت مردم در برابر تحریم‌ها شگفت انگیز بود.

گلد خاطرنشان کرد: اعضای هیات آمریکایی و همچنین عضو گروه کدپینک در این هفته نشست‌ها و سخنرانی‌هایی در واشنگتن درباره این سفر و همچنین مساله تاثیر تحریم‌ها بر مردم ایران برگزار خواهد کرد.

تعدادی از اعضای گروه صلح کدپینک در 29 مهرماه امسال به ایران سفر کردند و علاوه بر تهران از اماکن گردشگری اصفهان و شیراز هم دیدن کردند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو