دسته بندی : پزشکی و سلامت

پام میخچه زده چیکار کنم ؟؟ (درمان خانگی میخچه)

« پام میخچه زده چیکار کنم ؟ » اگر شما هم به طور ناگهانی متوجه درد میخچه در کف پاهایتان شده اید این حتما سوال شما هم هست. در این پست راجع به درمان میخچه صحبت خواهیم کرد. روش های خانگی و تخصصی را به شما خواهیم گفت. میخچه پینه ای هست که از پوست مرده تشکیل شده و در جای نازک و در پشت پنجه پا و یا انگشتان دست بجود می آید. امکان دارد در جای ضخیم تری مثل کف دست و پا ایجاد شود. میخچه در اثر فشار به انگشتان بزرگ شده ، شما با نرم کردن و لایه برداری می توانید آن را نابود کنید.

چیکار کنم میخچه م زود خوب بشه ؟

پام میخچه زده چیکار کنم خوب بشه

 

پام میخچه زده چیکار کنم ؟؟

روش اول >> درمان های خانگی

۱-از کفش راحت استفاده کنید.

میخچه بخاطر فشار رو انگشتان پا تشکیل شده ، کفشی که تنگ و یا پای شما را اذیت کند می تواند یکی از مشکلات باشد. مهم ترین راه درمان تاول پوشیدن کفش راحت بوده که اگر میخچه نیز داشتید، به پاهای شما فشار وارد نشود و از وارد شدن فشار جلوگیری شود.

حتما با کفشتان جوراب بپوشید ، زیرا جوراب مثل یک بالشت برای انگشتان بوده و از تاول زدن پا جلوگیری می کند. از پوشیدن کفش های پاشنه اجتناب کنید.

۲-در بین انگشتان فوم بگذارید.

هنگامی که منزل بودید ، برای فشار کمتر به انگشتان پایتان از فوم استفاده کنید. این فوم فاصله بین انگشتان انداخته و از برخورد به هم جلوگیری می کند.

۳-بین انگشتان پا ، پودر بریزید.

پودر پا، رطوبت را جذب خود کرده و باعث می شود میخچه ها کمتر تحریک شوند. قبل از پوشیدن جوراب یا کفش حتما این پودر را بین انگشتان ریخته ، اگر حس کردید پای شما عرق کرده است می توانید از آن استفاده کنید.

۴-سنگ پا بزنید.

بعضی از جاهای پا کلفت شده و با سنگ پا از بین می رود. پا را در آب و صابون گذاشته (۲۰ دقیقه) ، بعد از اینکه پوست نرم شد آن را با سنگ پا از بین ببرید. سوهان پا را هم امتحان کنید. اگر بین انگشتان پا میخچه ایجاد شد از سنگ پا استفاده کنید. ( سوهان نیز کمک خواهد کرد.)

۵-بر روی میخچه یخ بمالید.

اگر درد شما همچنان ادامه دار بود ، با یخ درد آن را کاهش دهید. مقداری یخ را چند دقیقه روی میخچه قرار داده ، تا آن بی حس شود و درد شما کم خواهد شد. یخ، میخچه را درمان نمی کند ولی درد را کاهش می دهد.

پام میخچه زده چیکار کنم زود خوب بشه ؟

درمان خانگی میخچه

 

پام میخچه زده چیکار کنم ؟؟

روش اول >> درمان های ساده قبل از مراجعه به پزشک

 

۱- پماد یا قطره میخچه را امتحان کنید.

اکثر داروهای میخچه بدون نسخه بوده و حاوی اسید سالیسیلیک می‌باشند. پروتئین کراتین میخچه را تولید کرده و باعث ضخیم شدن آن می شود و در نتیجه لایه خارجی پوست را پوسته پوسته می کند. افراد دیابتی نباید از اسید سالیسیلیک استفاده کنند، زیرا پوست را نازک می کند. طبق دستور پزشک این کار را انجام دهید.

۲-از پد مخصوص میخچه مصرف کنید.

مثل چسب زخم بوده و با استفاده از این چسب لایه نرمی به وجود می آید و حاوی اسید سالیسیلیک کمی می باشد. از نوع پد حلقوی استفاده کنید ، زیرا آن ها حالت بالشتی دارند و میخچه را در رطوبت و نرم نگه می دارد و درد میخچه را کاهش می دهد. اگر پد مصرف کرده اید ، از مصرف پد دیگر اجتناب کنید ، زیرا پد حاوی اسید سالیسیلیک است.

۳-از روغن کرچک استفاده کنید.

میخچه را نرم نگه دارید، زیرا باعث می شود درد کم شود . روغن کرچک باعث لایه برداری راحت تر شود. کرچک را روی پا زده و بعد از ۵ دقیقه آن را بشویید ، این کار را ۳ بار در روز انجام دهید.

۴-از نمک استفاده کنید.

پای خود را در آب معمولی خیس نکنید و از نمک دریا با آب استفاده کنید ، زیرا باعث نرم شدن میخچه می شود. نمک باعث لایه بردار می شود ، بعد از انجام کار حتما سنگ پا را استفاده کنید.

۵-آسپرین را امتحان کنید.

آسپرین دارای اسید سالیسیلیک کمی باشد . آسپرین را خورد کرده و روی میخچه بزنید ، با این کار پوست مرده از بین می رود. آسپرین را با چند قطره آب قاطی کرده و بعد از خمیر شدن آن را به پا بزنید. بعد از ۱۰ دقیقه آن را با آب گرم بشویید.

۶-جوش شیرین به شما کمک می‌کند.

جوش شیرین ، آب و آبلیمو باهم قاطی کرده و به میخچه انگشت پا بزنید. آب را با آبلیمو و جوش شیرین قاطی کرده ، تا خمیر درست شود. روی میخچه زده و آن را ببندید ، صبح آن را باز کرده و تمیز کنید . (۵ روز این کار را انجام دهید.) می توان جوش شیرین را با آب مخلوط کرده و روی میخچه بزنید ، ۱ شب بگذارید و روز بعد آن را تمیز کنید.

۷-چای بابونه را امتحان کنید.

بابونه درد پا را کم کرده ، و عرق بین انگشتان پا را کاهش می دهد. چای کیسه ای گرم را روی میخچه بگذارید و ۳ ساعت بگذارید . چای بابونه را داخل ظرف ریخته وپای خود را ۲۰ دقیقه در آن قرار دهید . بعد از انجام این راه حل ها سنگ پا با سوهان بکشید.

۸-سرکه مصرف کنید.

سرکه ضد عفونی کرده و پوست مرده را بیشتر می کند. بعد از مصرف سرکه حتما سنگ پا بزنید. یک لیوان سرکه را با ۳ لیوان آب مخلوط کرده و روی میخچه بزنید و بعد از یک شب آن را با با سنگ پا لایه بردار کنید.

۹-آب انجیر سبز و روغن خردل را امتحان کنید.

آب انجیر میخچه را نرم می کند و باعث از بین بردن راحت آن می شود . روغن خردل باکتری را می کشد. آب انجیر را به پا زده و بگذارید خشک شود و بعد از خشک شدن روغن خردل را بزنید. این کار ، باعث لایه برداری می شود و از ترک پا جلوگیری می شود .

۱۰- ترکیب زرد چوبه و آلوئه ورا را استفاده کنید.

این ترکیب میخچه را نرم و می تواند میخچه را راحت تر نابود کرد . زردچوبه درد را کاهش می دهد ، آلوئه ورا التیام بخش بوده و بروملین عصاره آناناس بوده و خواص ضد عفونی دارد. به طور مساوی از زردچوبه و آلوئه ورا و بروملین خمیری درست کنید و به میخچه زده ، یک شب بماند و بعد با سنگ پا لایه برداری کنید.

پام میخچه زده چیکار کنم حتما باید برم دکتر یا تو خونه هم میشه درمانش کرد؟

دارو برای درمان میخچه

 

پام میخچه زده چیکار کنم ؟؟

روش سوم >> درمان های تخصصی پزشکی

 

۱- برای کفش، کفی مخصوص بگیرید.

کفی کفش مخصوص میخچه می باشد ، و از پای شما حفاظت می کند ، و باعث درمان میخچه و از تشکیل دوباره آن جلوگیری می کند. از کفی ها ژله ای که در داروخانه ها وجود دارد تهیه کنید.

۲-از پزشک خود بخواهید پماد تجویز کند.

اکثر داورهای تجویزی حاوی اسید سالیسیلیک می باشند. داورهای تجویزی حاوی اسید بوده و هدف آن ها نابودی میخچه است. اگر شما مشکل دیابت دارید نباید از این اسید ها مصرف کنید. کلودیون و اسید لاکتیک اسید بوده و برای درمان میخچه خوب می باشد.

۳- طبق دستور پزشک مصرف شود.

آنتی بیوتیک برای میخچه عفونی شده را تهیه کنید. امکان عفونت میخچه وجود دارد ، زمانی که میخچه عفونت کرده از آنتی بیوتیک استفاده کنید. از پزشک در مورد استفاده از آنتی بیوتیک خوراکی یا موضعی سوال کنید . آنتی بیوتیک میخچه را درمان نمی کند ولی عفونت را کاهش می دهد.

۴-با پزشک در مورد برداشت میخچه مشورت کنید.

نمی توانید در منزل میخچه را ببرید ، و نیازمند پزشک هستید. پزشک محل میخچه را بی حسی کرده و با دقت قسمت کلفت را می برد . این کار بدون درد می باشد . بعد از انجام این کار درد شما کم و روند درمان سریع می شود. به هیچ عنوان خودتان این کار را نکنید زیرا کمک نخواهد کرد و آن را بدتر می کند ، شما با انجام آن پای خود را زخم می کنید و باعث جذب باکتری می شود.

۵- در مورد عمل حتما تحقیق انجام دهید.

اگر شما بعد چند وقت دوباره میخچه زدید حتما به پزشک مراجعه کنید ، جراحی استخوان پای شما درست خواهد کرد ، بعد از عمل فشار پا کم می شود. هنگامی که پای شما زاویه دار می شود میخچه به وجود می آید. با جراحی، میخچه از بین رفته و پای شما خوب می شود.

پایم میخچه درآورده ،تو خونه درمان میشه ؟

پام میخچه زده چیکار کنم