مهدی قائمی: خط فارسی را باید با خودنویس نوشت/ ویژگی های منحصر به فرد پارکر، مونته‌گراپا و واترمن

مهدی قائمی: خط فارسی را باید با خودنویس نوشت/ ویژگی های منحصر به فرد پارکر، مونته‌گراپا و واترمن


منبع: ایران آرت

131

1398/8/23

18:52


مدیر عامل شرکت بیدار نماینده انحصاری برندهای پارکر، مونته‌گرا و واترمن میگوید: برندهای ما دست‌ساز هستند و به صورت خط تولید درست نمی‌شوند.

ایران آرت: متاسفانه احساس و ارزش قدیمی نوشتن کمی کمرنگ شده است. مهدی قائمی معتقد است: امروزه اینترنت، فضای مجازی و مراوده الکترونیک همه گیر شده اند و احساس و ارزش قدیمی نوشتن کمی کمرنگ شده است.

مهدی قائمی، مدیر عامل شرکت بیدار نماینده انحصاری برندهای پارکر، مونته‌گرا و واترمن در ایران درباره نمایشگاه «گذر قلم» گفت: امروزه اینترنت، فضای مجازی و مراوده الکترونیک همه گیر شده اند و ارزش قدیمی و واقعی نوشتن از بین رفته است. امروزه بیش‌تر انسان‌ها از پیام الکترونیک استفاده می‌کنند که این پیام‌ها با عوض شدن تلفن همراه و یا تبلت از بین می‌رود ولی اگر پیامها نوشتاری باشد همه ما آن دست نوشته را حفظ می‌کنیم. هدف ما از برگزاری نمایشگاه «گذر قلم» این است که ارزش‌های قدیمی نوشتاری را دوباره زنده کنیم.

نمایشگاه

قائمی درباره ویژگی‌های برندهای خود افزود: برندهای ما اکثرا دست‌ساز هستند و به صورت خط تولید درست نمی‌شو. این محصولات جزئیات خاصی دارند و در بعضی از آنها از طلای خالص،روکش طلا، نقره، پلاتین و جواهرات استفاده می‌شود. همچنین یکی از محصولات ما قلم‌های مخصوص دانشجویان و دانش آموزان است که بسیار کاربردی است و در ساخت این محصولات دقت بسیاری می‌شود.

نماینده انحصاری برند پارکر در ایران بیان کرد: حدود ۲۵ سال پیش محصول روان‌نویس توسط تولید کنندگان نوشت افزار به بازار آمد که از لحاظ نوشتاری خیلی روان تر از خودکار بود و استفاده از آن در دفترخانه‌ها، دادگاه‌ها و ..... رایج شد و به این ترتیب بود که روان نویس به تدریج جایگزین خودنویس شد. روان نویس چند ویژگی خاص دارد که شامل این است که سریع آن را می توان برای نوشتن آماده کرد و سریع با آن نوشت ولی روان نویس در کنار کارآیی باعث شد همه بد خط شوند. کسانی‌که از خودنویس استفاده می‌کنند روی خط خود تمرکز بیشتری دارند و با دقت بیشتری می‌نویسند.

نمایشگاه

نماینده انحصاری برند مونته گرا در ادامه افزود: به نظرم یک همت عمومی باید صورت گیرد تا نوشتن با خودنویس همگانی شود. خط فارسی، کلاسیک است در نتیجه بهتر است با خودنویس آن را بنویسیم و دست‌خط خوبی داشته باشیم. هدف ما هم ترویج این کار بود که در گام اول با برپایی یک نمایشگاه شروع کردیم.

نماینده انحصاری برند واترمن خاطرنشان کرد: متاسفانه امروزه به خاطر تاثیر تحریم‌ها خیلی از محصولات به سختی وارد می‌شود و قیمت محصولات نسبت به سالیان پیش بالا رفته است به همین دلیل دسترسی به خودنویس هم برای عموم سخت شده است.

نمایشگاه

مهدی قائمی تاکید کرد: ما در ماه حداقل با هماهنگی به دو مدرسه می‌رویم و به دانش آموزان پنجم ابتدایی به بالا در خصوص نحوه استفاده از خودنویس، مزایای آن و تاثیر آن بر کیفیت خط دانش آموزان و خوشنویسی آموزش می دهیم. در این راه شور و اشتیاقی که از نسل جدید و دانش آموزان می بینیم ما را ادامه این حرکت جدی تر می کند.

گفتنی ست نمایشگاه گذر قلم تا عصر جمعه ۲۴ آبان ماه جاری در موسسه هنری صبا سالن استاد لرزاده دایر است.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو