دورافتاده ترین نقاط دنیا: مکان‌های دور افتاده، متروک و ترسناک روی کره زمین

دورافتاده ترین نقاط دنیا: مکان‌های دور افتاده، متروک و ترسناک روی کره زمین


منبع: نت نوشت

346

1398/8/24

02:51


دورافتاده ترین نقاط دنیا

هنوز نقاطی بر روی این کره ی خاکی وجود دارند که دسترسی به آن ها بسیار مشکل می باشد. در این جا ما قصد داریم تا ۵ مورد از این شهرها، جزایر و سرزمین های مسکونی را به شما معرفی کنیم، و بگوییم که اگر روزی جرئت رفتن به این مناطق را پیدا کردید، چقدر زمان می برد تا بدانجا دسترسی پیدا کنید.

همانطور که زیرساخت‌ها و تکنولوژی‌ها در جهان ما به سرعت در حال پیشرفت هستند، سفر کردن به اقصی نقاط زمین هم آسان و آسان تر می‌شود. اما با این وجود هم هنوز نقاطی بر روی این کره‌‌ی خاکی وجود دارند که دسترسی به آن‌ها بسیار مشکل می‌باشد. در این مطلب ما قصد داریم تا ۵ مورد از دورافتاده ترین نقاط دنیا شامل، شهرها، جزایر و سرزمین‌های مسکونی را به شما معرفی کنیم، و بگوییم که اگر روزی جرات رفتن به این مناطق را پیدا کردید، چقدر زمان می‌برد تا بدانجا دسترسی پیدا کنید. در ادامه با نت نوشت همراه باشید.

دورافتاده ترین نقاط دنیا

Oymyakon، روسیه

Oymyakon، روسیه

Oymyakon، روسیه

پس از پشت سر گذاشتن زمین‌های وسیع کشور روسیه، در گوشه‌ای از سیبری با یکی از سردترین مناطق مسکونی دنیا روبه رو می‌شویم. دمای میانگین زمستان این شهر عدد باورنکردنی ۵۸- درجه‌‌ی فارنهایت می‌باشد. اگر با درجه‌‌ی فارنهایت آشنایی کامل ندارید، باید بگویم که این دما چیزی در حدود ۵۰- درجه‌‌ی سانتیگراد می‌باشد!

تازه دقت کنید که این دما، دمای میانگین کل زمستان است! در این دما بدن شما اگر پوشش مناسبی نداشته باشد ظرف چند دقیقه یخ می‌زند. در این سرما هیچ محصولی از زمین به عمل نمی‌آید و مردم مجبور هستند که از ماهی یخ زده، گوشت گوزن شمالی و مکعب‌های یخ زده‌‌ی خون اسب به علاوه‌‌ی ماکارونی تغذیه کنند.

مسئله‌‌ی چالش برانگیز این شهر بعنوان یکی از دورافتاده ترین نقاط دنیا فقط سرمای آن نیست، زیرا فقط برای رسیدن به این منطقه باید به اندازه‌‌ی چند روز راه طی کرد. شما می‌توانید با هواپیما از مسکو به سمت شهرهای Yakutsk یا Magadan پرواز کنید، اما تازه از آن جا ۵۶۰ مایل (۹۰۰ کیلومتر) تا Oymyakon راه جاده‌ای خطرناک در پیش دارید. می‌توانید شانس خود را امتحان کنید!

بیشتر بخوانید: عجیب ترین فرودگاه‌های دنیا که مقصد سفر و بازدید گردشگران هستند!

Supai، آریزونا، امریکا

Supai، آریزونا، امریکا

Supai، آریزونا، امریکا

روستای دور افتاده‌‌ی Havasupai که مربوط به یک قبیله‌‌ی سرخ پوست می‌باشد، در غربی ترین نقطه‌‌ی Grand Canyon واقع شده است و امکان بازدید از آن برای بازدیدکنندگان در صورت رزرو کردن کمپ وجود دارد. به نظر شما دسترسی به آنجا آسان می‌آید؟

خب، باید بگویم که به هیچ وجه اینطور نیست. برای رسیدن به یکی از دورافتاده ترین نقاط دنیا شما باید ۴ ساعت از Grand Canyon تا تپه‌های Havasupai رانندگی کنید. تازه وقتی به آنجا رسیدید، بهتر است که پوتین‌های پیاده روی خود را به پا کنید، زیرا برای رسیدن به کمپ مسیر سختی پیش رو خواهید داشت.

سرویس پارک ملی پیشنهاد می‌کند که برای رسیدن به کمپ برنامه‌‌ی زمان بندی ۳ روزه‌ای برای خود تهیه کنید، یعنی بهتر است که این مسیر را طوری برنامه ریزی کنید تا بتوانید ۳ روزه به کمپ برسید. اگر برای رسیدن به آن جا عجله دارید، می‌توانید از گزینه‌های دیگری همچون اسب یا هلی کوپتر هم استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: رازهای ناگفته جهان از دیدنی ترین مکان‌های دنیا که کمتر کسی از آنها خبر دارد!

جزایر Kerguelen، سرزمین هایِ قطبی و جنوبی فرانسه (French Southern and Antarctic Lands)

جزایر Kerguelen

جزایر Kerguelen

به درستی که لقب جزایر متروکه برای این جزایر مناسب است. این گروه از جزایر در اقیانوس هند فقط به وسیله‌‌ی قایق، آن هم ۴ روز در سال قابل دسترسی هستند! تا حالا به معنی کلمه‌‌ی دورافتاده دقت کرده اید؟! این یکی از دورافتاده ترین نقاط دنیا در قسمتی از French Southern and Antarctic Lands، جزایر Kerguelen قرار دارند که با نزدیک ترین تمدن بشری مسافتی در حدود ۲۰۰۰ مایل فاصله دارند (در جنوبی ترین نقطه‌‌ی آفریقا) و با کوه‌های سخت و خشن و توده‌های عظیم یخ پوشیده شده اند. ۴۵ تا ۱۰۰ محققی که ساکنان این جزایر در طول سال هستند باید ۳۰۰ روز باران، یخ و یا برف و باد را تحمل کنند. شدت باد به حدی زیاد است که حشرات پرنده‌‌ی این جزیره بدون بال هستند تا باد آن‌ها را به دریا نیندازد!

بیشتر بخوانید: بزرگترین کلاهبردار آمریکا ، فروش پل بروکلین دوبار در هفته برای چندین سال، با George C. Parker آشنا شوید!

جزیره‌‌ی Socotra، یمن

جزیره‌‌ی Socotra، یمن

جزیره‌‌ی Socotra، یمن

مجتمع الجزایری به فاصله‌‌ی ۲۱۱ مایل از ساحل یمن در اقیانوس هند واقع شده که یکی از از دورافتاده ترین نقاط کره‌‌ی زمین می‌باشد. این مکان آنقدر بکر و دور از دسترس است که یک سوم جمعیت گیاهی و جانوری آن در هیچ جای دیگری از کره‌‌ی زمین یافت نمی‌شود. Socotra زمانی بخشی از ابر قاره‌‌ی Gondwana بود که میلیون‌ها سال پیش خود را جدا کرد، و گونه‌های منحصر به فرد موجود در آن جا اجازه‌‌ی رشد و نمو یافتند.

خیلی‌ها عقیده دارند که بازدید از این منطقه بعنوان یکی از دورافتاده ترین نقاط دنیا Socotra مانند بازدید از یک سیاره‌‌ی دیگر می‌باشد، که همین موضوع باعث محبوب شدن Socotra در لیست توریست‌ها شده است. اگرچه سفر دریایی به این جزیره به دو دلیل وجود دزدان دریایی در مسیر و بارندگی‌های موسمی سالانه بسیار مشکل می‌باشد. سفر هوایی هم فقط از طریق کشور یمن ممکن می‌باشد و همان طور که می‌دانید این کشور هم درگیر جنگ‌ها و بمباران‌های خونینی است.

بیشتر بخوانید: آسان ترین کشور برای مهاجرت ، با شرایط مهاجرت به این ۱۰ کشور آشنا شوید

Motuo County، چین

Motuo County، چین

Motuo County، چین

Motuo County در جنوبی ترین قسمت هیمالیا قرار گرفته است و تنها قسمتی از کشور پهناور چین است که هیچ گونه جاده‌ای برای رفت و آمد به آن جا وجود ندارد، اما این مساله به خاطر بی توجهی و یا نادیده گرفتن منطقه توسط مردم و مسئولین نمی‌باشد. نیروهای طبیعت نظیر بهمن‌ها و گلرودها (بهمنی از گِل و سنگ) هر گونه تلاشی که برای ساخت جاده به این منطقه تا کنون انجام پذیرفته است را خنثی کرده اند.

اگرچه این منطقه یکی از دورافتاده ترین نقاط دنیا می‌باشد، اما با این حال باز هم امکان بازدید از این منطقه وجود دارد، اما اگر قصد بازید از Motuo County را دارید، خودتان را برای مرگ آماده کنید! افرادی که برای بازدید از این منطقه دل به طبیعت می‌زنند باید از بین کوه‌های سر به فلک کشیده‌‌ی هیمالیا گذر کنند. سخت ترین قسمت این مسیر، عبور از پل معلقی به طول ۲۰۰ متر می‌باشد که حتی فکر کردن به آن هم نفس را درسینه حبس می‌کند!

منبع: curiosity.com

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو