نقش جوانان در احیای اهداف عاشورا

منبع: دانش‌چی

154

1398/8/24

10:44


تحقیق درباره نقش جوانان و نوجوانان در احیای اهداف قیام عاشورا چیست

نقش جوانان در احیای اهداف عاشورا

در ادامه مطلبی راجع به ” نقش جوانان در احیای اهداف عاشورا ” نوشته شده است. امید است مورد استفاده واقع گردد. با دانشچی همراه باشید.

نگاهی به نقش جوانان در احیای اهداف عاشورا

امروزه دیگربا تحولاتی که در جهان شاهد آن هستیم، پی می بریم باید نگاه مان را، همان نگاه واقعی را به رخ داده اطرافمان داشته باشیم. یکی از مهم ترین چالش هایی که برای مسلمانان سرتاسر جهان وجود دارد، بی انگیزه نمودن شان برای دادخواهی از ظالمین است.

بی شک یکی از کشورهای مهم و مطرح درظلم ستیزی نیز کشور عزیزمان ایران می باشد. پر افتخارترین پرچمی که نماد ظلم ستیزی ما ایرانیان است، پرچم نهضت عاشورا است.عاشورایی که فاقد مرزبندی جغرافیایی می باشد. مردم ومخصوصا جوانان این مرز بوم به خوبی دریافته اند تا هنگامی که تحت لوای این پرچم زندگی می کنند، محال است گرگ صفتان حتی جرات زوزه را هم داشته باشند.

بعداز انقلاب شکوه مند اسلامی معنای عاشورا و کربلا، معنای عمیق تری پیدا کرد. اگرچه انجام مراسم سنتی و گریه برامام و یاران شهیدش هیچ گاه مورد بحث نبوده، اما جوانان ما به خوبی آگاه شده اند که عاشورا صرفا به معنی ماتم و عزا نیست.

عاشورا روز تجدید بیعت با شجاع ترین انسان ها است. با توجه به این نگاه است که می بینیم بیشتراز مردان و زنان پیر و میان سال ،جوانان هستند که صف های به فشرده را تشکیل داده اند. آن ها با برداشتن عَلم غیرت و شهامت و پاسداشت ارزش های دینی و انسانی، راهی را می روند که به جز عزت نصیبشان نخواهد کرد.

مردم و جوانان ما به خوبی آگاه اند نقش آنان در برپایی مراسم عاشورا، در داخل یا خارج از کشور و ارزشی که برای عاشورا قائل هستند، کمتر ازجهاد یاران امام شهید شان نیست. آنان پشت به پشت یکدیگر در هیات ها و مکان هایی که نامی از مظلومان دشت کربلا وجود دارد، گردهم می آیند تا صلابت خود را به نمایش بگذارند.

همین صلابت است که ظالمین جهان را هراسان می کند. عاشورا و جوانان عاشورایی ما شمشیر بران عدالت در جهان هستند. چه کسی می تواند در مقابل جوانانی که معتقدند عزت شان از امام شهیدشان است قد علم کند.

اگر چه آزموده را آزمودن خطاست ! اما ماشین تولید توطئه های دشمنان نیز هر گز خاموش نبوده و نخواهدشد.آن ها هر روز با انواع و اقسام تولیدات به ظاهر فرهنگی در فضاهای مجازی و یا مکان های خاص به تمسخر جوانان عاشورایی و انقلابی در اقص نقاط جهان و اخص کشور عزیز ما می پردازند.

آنان به خوبی می دانند برای ساقط کردن جوانان ما ازتفکر به ارزش های انسانی و اخلاقی و همچنین اعتقادات والای مذهبی، بهترین راه بی تفاوت نمودن شان به نمادهای ارزشی شان است. با تهی شدن از ارزش ها است که که یک ملت به قهقرا می رود.

هرچند که دشمن هم گاهی ظاهرا به موفقیت هایی می رسد اما سال هاست وقتی برای برداشت آن چه کاشته است، پا به میدان می گذارد به درهای بسته روبرو می شود. آن ها نمی دانند صلابت و شجاعت و خون عاشورایی هرگز در رگ های جوانان ما خشک نمی شود. عاشورا ، سرزمینی است که در دل ها ما جا دارد. مردم و جوانان ما هیچ گاه سرزمین خود را به بیگانگان نخواهند فروخت.

 

اختصاصی دانشچی _ نویسنده: اصغر فکور

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو