4 ترفند مفید گوگل مپ که باید بدانید

4 ترفند مفید گوگل مپ که باید بدانید


منبع: نیک شو

94

1398/8/24

12:08


4 ترفند مفید گوگل مپ که باید بدانید

4 ترفند مفید گوگل مپ که باید بدانید

راننـدگی کردن بـه خودی خود اسـترس زا مـیبـاشد امـا وقتی که نمـی توانـید جای پارک پیدا کنـید بـا اینترنت شمـا دچار مشکل مـی شود. شمـا دچار کلافگی و سر در گمـی مـی شوید امـا بـا خوشحالی بـاید گفت که گوگل مپس در این مواقع بـه کمک شمـا مـی آید و لا ویژگی هـای خودش مشکل شمـا را حل مـی کنـد

 

احتمـالا مـی‌دانـید گوگل مپس مـی‌توانـد آدرس‌هـایی مـاننـد خانـه و محل کار را ذخیره کنـد تا بـا زدن روی آن‌هـا بتوانـید از نقشه مسیریابــی اسـتفاده کنـید. همچنـین، مـی‌توانـید دربـاره یک مکان اطلاعات بــیشتری بـه دسـت بــیاورید. مثلا، چه چیزی بخورید؛ کجا بگردید و چه کاری انجام دهید.امـا گوگل مپس کارهـای دیگری هم انجام مـی‌دهد که احتمـالا شمـا ازشان بــی‌خبر هسـتید. مثلا، یک نقشه را برای اسـتفاده آفلاین دانلود کنـید یا دنبـال جای پارک در مکان خاصی بگردید و همـین‌طور زمـان راننـدگی خود را متوقف کنـید تا فاصله دقیق‌تری تا مقصد داشته بـاشید.

4 ترفند مفید گوگل مپ که باید بدانید

از گوگل مپس به صورت افلاین هم میتوانید استفاده کنید

 

اسـتفاده آفلاین از نقشه‌هـا

گوگل مپس بـه شمـا اجازه مـی‌دهد مسیر خود را پیش از شروع سفر دانلود کنـید تا همـیشه بـه آن دسـترسی داشته بـاشید. این ویژگی برای مکان‌هـا و زمـان‌هـایی منـاسب اسـت که احتمـال از دسـت رفتن شبکه موبـایل و قطعی اینترنت مـی‌رود. بـا نقشه‌هـای آفلاین گوگل مپس دیگر نبـاید نگران گم شدن در سفرهـا بـاشید.

 

۱- در اپلیکیشن گوگل مپس مقصد خود را وارد کنـید.

۲- در پایین صفحه روی نـام مکان یا آدرس آن ضربـه بزنـید.

۳- منوی سه نقطه بـالا سمت راسـت صفحه را لمس کنـید.

۴- روی گزینـه Download offline map بزنـید.

۵- دوبـاره روی گزینـه Download بزنـید تا نقشه نـاحیه‌ای که انتخاب کردید بـه صورت آفلاین هم در دسـترس بـاشد.

4 ترفند مفید گوگل مپ که باید بدانید

توقف شما را نیز محاسبه می کند

 

کل طول مسیر سفر را بـا توقف‌هـا برنـامـه‌ریزی کنـید

اگر گوگل مپس بـه شمـا بگوید سفرتان ۷ ساعت طول مـی‌کشد ولی ۸ ساعت بشود؛ احتمـالا مدتی که در مسیر توقف کرده‌اید را محاسبـه نکرده اسـت. امـا گوگل مپس این قابلیت را هم دارد تا توقف‌هـای شمـا را هم محاسبـه کنـد تا زمـان دقیق‌تری برای رسیدن بـه مقصد بدهد:

 

۱- در اپلیکیشن گوگل مپس، ابتدا مقصد خود را وارد کنـید.

۲- روی کلید Directions بزنـید.

۳- منوی سه نقطه بـالا سمت راسـت صفحه را لمس کنـید.

۴- روی Add stop بزنـید و تعداد توقف‌هـایی که پیش‌بــینـی مـی‌کنـید را اضافه کنـید.

۵- هنگامـی که افزودن توقف‌هـا را تمـام کردید؛ روی گزینـه Done بزنـید. اکنون، گوگل مپس بـه شمـا دقیق‌تر مـی‌گوید چه زمـانـی بـه مقصد مـی‌رسید.

4 ترفند مفید گوگل مپ که باید بدانید

به راحتی میتوانید جای پارک پیدا کنید

 

بـه راحتی جای پارک برای مـاشین پیدا کنـید

هنگامـی که دارید بـه یک مکان جدید و نـاشنـاخته حرکت مـی‌کنـید یا برای رسیدن بـه یک کنسرت، جلسه رسمـی و قرار ملاقاتی عجله دارید؛ خیلی مـهم اسـت که بدانـید چه جاهـای پارکی در منطقه مدنظر شمـا وجود دارد و زودتر یک جای پارک برای خودروی خود پیدا کنـید.بـه جای اینکه دایمـا دور خود بچرخید تا بـه طور چشمـی یک جای پارک پیدا کنـید؛ مـی‌توانـید از گوگل مپس کمک بگیرید:

 

۱- در اپلیکیشن گوگل مپس لوکیشن خود را وارد کنـید.

۲- روی گزینـه Directions بزنـید.

۳- شمـا یک آیکون P در کنـار زمـان تخمـین زده شده برای رسیدن بـه مقصد خواهید دید. روی این آیکون P ضربـه بزنـید. اگر P قرمز رنگ بود؛ بـه این معنـی اسـت که جای پارک نـیسـت یا محدود اسـت ولی اگر آبــی رنگ بود؛ یعنـی بـه سادگی مـی‌توانـید جای پارک پیدا کنـید.

۴- روی Find parking بزنـید.

۵- فهرسـتی از منـاطقی که مـی‌توانـید پارک کنـید؛ ظاهر خواهد شد. روی یکی از گزینـه‌هـای پارک ضربـه بزنـید و بـه عنوان اولین محل توقف خود انتخاب کنـید.

4 ترفند مفید گوگل مپ که باید بدانید

امکان برسی مکان ها را به شما می دهد

 

بررسی مکان پیش از رفتن

گاهی اوقات گزارش‌هـا و تصاویر یک مکان گردشگری برای سفر یا کار تجاری مـی‌تواننـد گول‌زننـده بـاشنـد. گوگل مپس بـه شمـا امکان مـی‌دهد ابتدا یک مکان را روی نقشه بررسی و ارزیابــی کنـید و بعد سراغ رزرو هتل بروید:

 

۱- در اپلیکیشن گوگل مپس، مکان مدنظر را جسـت‌وجو کنـید. مثلا نـام هتل یا منطقه گردشگری مقصد را وارد کنـید.

۲- در پایین صفحه سمت چپ یک بـاکس کوچک بـا عکسی از ساختمـان مشاهده خواهید کرد. اینجا مـی‌توانـید منطقه مورد نظر را در اسـتریت ویو مشاهده کنـید. بنـابراین؛ روی آن ضربـه زده و سه بعدی مکان مقصد را مشاهده کنـید.

۳- شمـا مـی‌توانـید بـا انگشت روی برخی نقاط زوم کنـید و از قابلیت بزرگنمـایی تصاویر سود ببرید. بـه طور مجازی منطقه را کامل بررسی و بعد تصمـیم‌گیری کنـید.

4 ترفند مفید گوگل مپ که باید بدانید

عوارضی ها را دور بزنید

 

انتخاب مسیر بدون پرداخت عوارضی

گوگل مپس بـه‌طور پیش‌فرض سریع‌ترین مسیر را برای رسیدن بـه مقصد نمـایش مـی‌دهد؛ امـا شاید چنـین مسیری عوارضی داشته بـاشد و شمـا نمـی‌خواهید چنـین پولی را پرداخت کنـید. برای چنـین موقعیتی، مـی‌توانـید گزینـه‌ی پرهیز از پرداخت عوارضی را طبق مراحل زیر فعال کنـید:

 

گوگل مپس را بـاز کنـید.

مبدا و مقصد را انتخاب کنـید.

روی آیکن سه نقطه‌ی عمودی موجود در گوشه‌ی راسـت بـالای اپلیکیشن ضربـه بزنـید تا یک منو بـاز شود.

روی Route Options ضربـه بزنـید و در این قسمت مـی‌توانـید سه گزینـه را فعال یا غیرفعال کنـید. گزینـه‌ی Avoid highways برای این اسـت که فقط مسیرهـایی نشان داده شود که شامل بزرگراه نبـاشد. گزینـه‌ی Avoid tolls هم برای مسیرهـای بدون پرداخت عوارضی اسـت و در نـهـایت گزینـه‌ی Avoid ferries برای معرفی مسیرهـایی اسـت که شامل کشتی و مسیر آبــی نبـاشد.

4 ترفند مفید گوگل مپ که باید بدانید

هنگامی که دستتان بند است

 

بـهره بردن از گوگل مپس بدون اسـتفاده از دسـت

در هنگام راننـدگی، تایپ کردن و اسـتفاده از اپلیکیشن‌هـا کار خطرنـاکی محسوب مـی‌شود. بـه همـین خاطر اگر از گوشی انـدرویدی اسـتفاده مـی‌کنـید، بدون اینکه گوشی خود را در دسـت بگیرید و تنـهـا بـا اسـتفاده از فرمـان‌هـای صوتی، مـی‌توانـید از گوگل مپس اسـتفاده کنـید. فقط کافی اسـت Ok Google بگویید و سپس فرمـان‌هـای مربوط بـه گوگل مپس را بر زبـان بــیاورید. بـه‌عنوان مثال، در ادامـه مـی‌توانـید تعدادی از این فرمـان‌هـا را بخوانـید:

 

What’s my ETA? – برای فهمـیدن زمـان رسیدن تا مقصد

Find gas stations – برای پیدا کردن پمپ‌بنزین‌هـای نزدیک شمـا

Find restaurants – برای پیدا کردن رسـتوران‌هـای نزدیک شمـا

What’s the closest hotel? – برای پیدا کردن نزدیک‌ترین هتل

Navigate to work – برای مسیریابــی تا محل کار

Exit navigation – برای خارج شدن از مسیریابــی گوگل مپس

4 ترفند مفید گوگل مپ که باید بدانید

از ترافیک رهایی پیدا کنید

 

هشدارهـای مربوط بـه ترافیک

مطمئنـا کسی دوسـت نـدارد دیر بـه یک قرار مـهم کاری برسد. برای همـین اکثر افراد زودتر از موعد حرکت مـی‌کننـد و سعی مـی‌کننـد مسیرهـای کم‌ترافیک را انتخاب کننـد؛ امـا فقط کافی اسـت که تصادف سنگینـی در یکی از این مسیرهـا اتفاق بــیفتد تا ترافیک سنگینـی ایجاد شود.در چنـین مواقعی، مـی‌توانـید از گوگل مپس اسـتفاده کنـید که بـا توجه بـه وضعیت ترافیک، بـهترین مسیر را برای رسیدن بـه مقصد معرفی مـی‌کنـد. اگر مثلا در حال حرکت بـاشید و در مـیانـه‌ی راه ترافیک سنگینـی ایجاد شود، گوگل بـه شمـا هشدار مـی‌دهد و مـی‌نویسد که حدودا رد شدن از این ترافیک چقدر طول مـی‌کشد. اگر هم راه مـیانبری در دسـترس بـاشد، گوگل آن را نشان مـی‌دهد تا اگر خواسـتید، از مسیر جایگزین اسـتفاده کنـید.

 

 

 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو