در چند هفتگی حرکات جنین احساس میشود؟

منبع: نی نی بان

74

1398/8/24

15:05


احساس کردن اولین تحرکات کودک به مادران منتظر کمک می کند تا به شیوه ای کاملاً متفاوت بقیه دوران بارداری خود را بگذرانند. احساس حرکات جنین در رحم یکی از لحظات گرانبها در دوران بارداری است که تمام استرس و نگرانی های مادران را از بین می برد.
بنابراین طبیعی است که آنها می خواهند این تجربه را با همسر یا سایر عزیزان خود به اشتراک بگذارند. اگر کنجکاو هستید که بدانید چه زمانی می توانید حرکات کودک خود را احساس کنید و چه موقع ممکن است شریک زندگیتان بتواند این مساله را حس کند، ما راهنمایی هایی را برایتان ذکر کرده ایم:

چه موقع می توانید اولین حرکات جنین خود را احساس کنید؟
لگد زدن، تکان خوردن و یا تحرکات کودک همگی به حرکت جنین در رحم مادر اشاره دارند. ممکن است در ماه های اولیه بارداری که کودک شما کوچک بوده و به اندازه کافی قوی نیست، از کودک خود هیچ حرکتی حس نکنید. اما با پیشرفت دوران بارداری و زمانی که کودک شما بزرگ و قویتر شده است می توانید حرکات قابل توجهی را حس کنید. اگرچه ممکن است شدت این تحرکات و درجه احساس آنها از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد، اما زنان معمولاً وقتی ۲۵ هفته از بارداری خود را می گذرانند، این تحرکات اولیه را احساس می کنند.
این مورد برای زنانی که قبلاً نیز زایمان کرده اند می تواند تا ۱۳ هفتگی بارداری نیز جلو بیفتد. تجربه این حرکات می تواند مرحله ای مهیج برای مادران جدید بوده و همچنین آنها بتوانند از سلامت کودکشان مطمئن بوده و نفسی به راحتی بکشند. یک کودک فعال و متحرک معمولاً نشانگر یک نوزاد سالم و خوشحال است.

چه هنگامی دیگران می توانند حرکات کودک را حس کنند؟
همه زنان با لمس شدن شکمشان به منظور احساس تحرکات کودک راحت نیستند. اما اگر مشتاق هستید که این شادی را با عزیزان خود به اشتراک بگذارید زمان این کار بسته به شخص می تواند متفاوت باشد. به طور طبیعی شما اولین نفری خواهید بود که لگد زدن کودک را احساس می کنید. شریک زندگی شما ممکن است چند هفته بعد متوجه این حرکات شود. با پیشرفت زمان ضربات کودک قوی تر و مکرر می شود که به همسرتان کمک می کند تا زودتر متوجه آنها شود.
وقتی به هفته ۲۵ ام بارداری نزدیکتر می شوید کودک شما شروع به شناخت آواها و صداهای آشنا می کند. بنابراین صحبت کردن با کودک زمانیکه همسرتان کنار شماست می تواند چند ضربه سریع او را به دنبال داشته باشد.
چندین عامل دیگر از جمله وزن بدن، نوع بدن، وضعیت کودک و موقعیت جفت در رحم مادر نیز ممکن است در مشخص نمودن اینکه شریک زندگیتان چه موقع می تواند لگد زدن کودکتان را حس کند، نقش ایفا کنند. اگر شما دوقلو یا بیشتر داشته باشید، شریک زندگی شما ممکن است خیلی زودتر بتواند این حرکات را احساس کند.

این حرکات چگونه احساس می شوند؟
از آنجا که اوایل این حرکات ممکن است مانند صدای قار و قور گرسنگی یا گاز معده باشند، شناسایی آن دشوارتر خواهد بود. اما با رشد کودک این حرکات بسیار قوی تر و مداوم می شوند و به شما کمک می کنند تا بهتر درک کنید که کودک شما واقعاً در رحم حرکت می کند. محل دقیق وقوع حرکات بستگی به موقعیت کودک در داخل رحم دارد. زنان ممکن است آنها را در مرکز یا طرفین شکم خود احساس کنند.
قبل از اینکه شریک زندگی خود یا دیگران را به شکم خود بچسبانید مهم است که خودتان مطمئن شوید که آنچه احساس می کنید واقعاً حرکت کودک است. در اینجا چند توصیف توسط زنان از این احساس آورده شده است که به شما در تشخیص تحرکات نوزاد کمک می کند، احساسی مانند:
حرکت پروانه ها در شکم
چرخیدن و ترکیدن حباب
غلغلک
فشار کوچک با انگشت
احساس گاز معده
بعد از اینکه اولین حرکات کودک خود را احساس کردید در معاینه بعدی با پزشک خود صحبت کنید. حرکات اولیه ممکن است ناجور و برای رصدهای بعدی مبهم باشند. بنابراین اگر این تحرکات کم و پراکنده هستند، جای نگرانی وجود ندارد. پزشک ممکن است در مورد شمارش ضربات کودک در حدود ۲۸ هفتگی بارداری با شما صحبت کند.
پیگیری ضربات کودک روش خوبی برای نظارت بر میزان رشد و بزرگتر شدن کودک است. همچنین ممکن است کودک بعد از صرف غذا و یا در اوایل شب بیشتر لگد بزند. بنابراین اگر مشتاق هستید که به شریک زندگی خود کمک کنید تا آن حرکات را احساس کند بهتر است بیشتر در این مواقع اقدام نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو