به گزارش خبرگزاری سما، این پایگاه گزارش داد که نیکی هیلی، سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل در کتاب جدید خود به برخی از این اختلافات اشاره کرده است.

از بیشترین مسائلی که باعث اختلافات داخلی در آمریکا شده بود، تصمیم‌های اصلی ترامپ در مورد منطقه همچون انتقال سفارت آمریکا به قدس، خروج از برجام، خارج کردن کمک‌ها از آژانس کار و امدادرسانی آوارگان فلسطینی (آنروا) بوده است.

هیلی رکس تیلرسون، وزیر خارجه پیشین آمریکا را به عنوان بزرگترین فرد متقابل با خود در دولت آمریکا به تصویر کشیده است. در حالی که هیلی از انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس حمایت می‌کرد، اما تیلرسون و مسئولان دیگر در شورای امنیت ملی آمریکا به شدت با این اقدام مخالف بودند.

هیلی در کتاب خود می‌گوید: من از این اقدام حمایت کردم، اما افراد دیگری در کابینه و کاخ سفید با این مساله مخالف بودند، آنها ادعا می‌کردند که انتقال سفارت منجر به وقوع خشونت‌هایی می‌شود که می‌تواند به روند صلح آسیب برساند؛ همانند آنچه که رخ داد... در هنگام انتقال سفارت از تل آویو به قدس، روند اختلافات داخلی بیشتر شد و شدت گرفت.

وی تصریح کرد: زمانی که جلسه شورای امنیت ملی برای بررسی مساله انتقال سفارت در اسرائیل برگزار شد، صدای اعضای این گروه بسیار بالا بود، آنها به هر روشی به صورت تلویحی اعلام کردند که اگر رئیس جمهور این کار را انجام دهد، آسمان به زمین می‌آید.

در دسامبر ۲۰۱۷، ترامپ رسماً قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت و در ماه مه ۲۰۱۸، سفارت آمریکا در قدس را افتتاح کرد.