کیا اپتیما جدید را بیشتر بشناسید!

کیا اپتیما جدید را بیشتر بشناسید!


منبع: فوت و فن

270

1398/8/24

20:11


کیا اپتیما جدید را بیشتر بشناسید!

کمپانی کیا به تازگی در حال انتشار مداوم تیزر‌های تبلیغاتی مربوط به نسل بعدی اپتیما بوده است و ظاهراً برای پی بردن به جزئیات کامل این خودرو باید کمی بیشتر منتظر باشیم.

اما در همین حین این خودرو ساز کره‌ای تصاویر اولیه‌ی کاملی را از طراحی خارجی این سدان جدید منتشر کرده و با توجه به این تصاویر می‌توان مدل جدید اپتیما را بیشتر خودرویی جذاب دانست.

نسل پنجم جدید اپتیما که در کره با نام کیا K5 معرفی شده اعلام گر مسیر طراحی جدید برای این برند تلقی می‌شود.

این مسیر با ظاهر جدید پنجره مشبک نمادین این خودرو ساز که به بینی ببر شباهت دارد آغاز شده که برای یکی شدن با چراغ‌های زاویه‌دار جذاب این خودرو توسعه یافته است.

برخلاف صندوق عقب‌های مرسومی که در ورژن‌های قبلی اپتیما شاهد بودیم،‌ مدل جدید K5 ظاهراً یک لیفت گِیت عقبی را در خود جای داده که به طور بالقوه باعث افزایش کارایی این خودرو شده و وجود طراحی سقف شیب‌دار متناسب با یک خودرو پرسرعت را محقق ساخته است (هرچند احتمال تغییر این موضوع در نسخه‌ی قابل فروش این خودرو در بازار آمریکا وجود دارد).

جناحین این خودرو برای ایجاد ظاهری قدرتمند‌تر در بین قوس چرخ‌ها مستحکم شده‌اند و تزئینات از جنس کروم نیز پنجره‌های بدون قاب این خودرو را برجسته می‌کنند.

تاثیر این سبک طراحی جدید در مقیاس بزرگ‌تری نیز به چشم می‌خورد. در مدل جدید اپتیما فاصله‌ی بین دو محور چرخ‌ها 1.7 اینچ افزایش یافته و طول کلی این خودرو نیز که شامل سپر عقب تا سپر جلو این خودرو می‌شود دو اینچ افزایش طول داشته است.

این خودرو همچنین در مقایسه با نسل‌های قبلی خود یک اینچ عریض‌تر شده، اما با این حال سقف این خودرو به منظور تاکید بیشتر بر نمای کناری کم ارتفاع خود، کاهش ارتفاع 0.8 اینچی را تجربه کرده است.

در حال حاضر مدل جدید کیا K5 قرار است در ماه آینده به نمایندگی‌های فروش خودرو در کره‌ی جنوبی عرضه شود.

علاوه بر این باید منتظر تایید رسمی جزئیات نسخه‌ی قابل فروش اپتیمای جدید در بازار آمریکای شمالی باشیم، اما با این وجود به نمایش گذاشته شدن این خودرو در نمایشگاه خودرو لس آنجلس 2019 که در اواخر این ماه برگزار خواهد شد نیز چندان دور از ذهن نیست.

مدل جدید اپتیما صرف نظر از اینکه چه زمانی به بازار عرضه خواهد شد به نگرانی‌ها درباره‌ی مدلی که از سال 2015 در بازار بوده و با فروش تقریباً 83,000 دستگاه تا پایان ماه اکتبر امسال و تنها در بازار آمریکا به عنوان خودرویی پرفروش برای کمپانی کیا خود را اثبات کرده است، پایان خواهد داد.

این ارقام کیا اپتیما را به لحاظ فروش در جایگاهی پایین‌تر از مدل سول و برخلاف روند کنونی صنعت خودرو در جایگاهی بالاتری از تمامی کراس اور‌های دیگر این برند قرار می‌دهد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو