گروه‌های ضد جنگ و نژاد پرستی در انگلیس تاکید کردند در هر مکان که ترامپ حضور داشته باشد از جمله در ملاقات با ملکه و در برابر کاخ باکینگهام، با برپایی تظاهرات به او خواهند گفت که به شدت با سیاست و رویکردهایش در جهان مخالفند و از او خواهند خواست هر چه سریعتر خاک کشورشان را ترک کند. 

ترامپ پس از رسیدن به کرسی ریاست جمهوری امریکا پس از چند بار تعویق سفر، دوبار به انگلیس سفر کردکه هر بار با گسترده‌ترین تظاهرات در اعتراض به حضور یک رئیس جمهور خارجی در این کشور مواجه شد.
 
مخالفان حضور رئیس جمهور امریکا در لندن بزرگترین تظاهرات ضد یک رئیس جمهور را در این کشور به ثبت رساندند.
نشست سران و وزیران دفاع کشور‌های عضو سازمان پیمان اتلانتیک شمالی موسوم به ناتو در هفتادمین سال تاسیس این سازمان قرار است ۱۱ تا ۱۳ آذر در لندن برگزار شود.
 
ناتو پیمانی نظامی است که چهار اوریل ۱۹۴۹ تاسیس شد هم اکنون ۲۹ عضو دارد و بزرگترین پیمان نظامی جهان محسوب می‌شود.
 
هزینه پارسال این سازمان یک تریلیارد دلار اعلام شد که بخش عمده ان را امریکا تامین کرد.
 
اکنون امریکا که بدهکارترین کشور دنیاست از دیگر کشور‌های عضو خواسته است که سهم خود را در تامین مالی این سازمان نظامی تامین کنند، درخواستی که به یکی از چالش‌های اصلی این سازمان مبدل شده است به گونه‌ای که برخی از سران
 
کشور‌های عضو، ادامه این رویکرد را موجب وارد آمدن ضربه مهلک بر این سازمان دانسته اند و اروپایی‌ها نیز که رویکرد ترامپ را در این باره و افزایش خود رایی‌های او را در ماموریت‌های ناتو آزار دهنده توصیف کردند به فکر ایجاد سازو کار نظامی مستقل از امریکا افتاده اند. مکرون بتازگی گفته بود ناتو دچار مرگ مغزی شده است.