۱۰ آهنگ برتر گروه موسیقی راک «Linkin Park»؛ از «خطی در شن» تا «دسامبر من» [قسمت اول]

منبع: روزیاتو

64

1398/8/25

01:00


گروه موسیقی «Linkin Park» در حدود دو دهه اخیر از گروه های پرطرفدار و برجسته موسیقی راک بوده است. اگر چه اولین آلبوم این گروه همچنان موفق ترین و بهترین کار این گروه بوده اما Linkin Park به خاطر تکاملی که همواره تجربه می کرد در تمام ۷ آلبوم منتشر شده خود توانست نظر مخاطبان موسیقی راک را جلب نماید. با چنین سبک کاری آزمایش گونه ای، واکنش های متفاوتی از جانب طرفداران و منتقدان نصیب این گروه مشهور شد. در حالی که بسیاری کارهای اولیه این گروه را دوست داشتند، برخی نیز آهنگ های الکترونیکی تر آلبوم های A Thousand Suns، Living Things و One More Light را ناامید کننده یافتند.

گروه موسیقی «Linkin Park» در حدود دو دهه اخیر از گروه های موفق و برجسته موسیقی راک بوده که طرفداران بسیاری در سراسر جهان دارد.

با این وجود برخی نیز تکامل تدریجی این گروه را به خوبی پذیرا بودند، به خصوص بعد از انتشار آلبوم Meteora که نشان می داد این گروه مسیر درست خود را یافته است. روی هم رفته موسیقی گروه Linkin Park در مقیاس کلی مورد توجه مخاطبان موسیقی راک قرار گرفت هر چند برخی از کارهای آخر گروه چندان دلچسب نبودند. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با ۱۰ آهنگ برتر این گروه موسیقی مشهور آشنا کنیم.

۱۰- آهنگ A Line In The Sand

آلبوم The Hunting Party (2014)

آلبوم «The Hunting Party» که در سال ۲۰۱۴ توسط Linkin Park منتشر شد آنطور که شایسته بود مورد توجه قرار نگرفت. احتمالاً به دلیل تولید خاص و ساختار متفاوت ترانه ها، ششمین آلبوم این گروه بر حسب عملکرد و فروش خود ضعیف ترین آلبوم گروه Linkin Park بود. اما علیرغم این فروش و استقبال نامناسب، آلبوم The Hunting Party پر از آهنگ های قوی است. آهنگ «A Line In The Sand» که آخرین آهنگ این آلبوم است یک آهنگ شش و نیم دقیقه ای بسیار شنیدنی و متفاوت است. علیرغم اینکه رابر بوردون در نقش درامر و برد دلسون در نقش گیتاریست گروه هر دو در کل آلبوم عملکرد خارق العاده ای از خود به نمایش گذاشته اند، آهنگ مذکور به شکلی خیره کننده و منحصربفرد، استعداد و توانایی این دو را در کارشان به نمایش می گذارد.

همچنین در مورد این آهنگ باید به وسعت سبک صدا اشاره کرد. علاوه بر رپ خوانی مایک شینودا و صدای تهاجمی و خشن چستر بنینگتون فقید، آغاز و پایان آهنگ نیز با صدای آرامش بخش و فضایی شینودا مزین شده است. بدین ترتیب، آهنگ «A Line In The Sand» یک مثال بی نقص از تنوع گرایی گروه Linkin Park در توانایی و خلاقیت صدایی و موسیقایی است. اگر چه این آهنگ برای همگان جذاب نیست اما برای طرفداران گروه Linkin Park یکی از آهنگ هایی است که باید حتماً گوش داده شود.

۹- آهنگ In My Remains

آلبوم Living Things (2012)

Living Things آلبوم بسیار غریبی است. بعد از چندین آزمایش و خطا در آلبوم های Minutes to Midnight و A Thousand Suns، پنجمین آلبوم استودیویی Linkin Park نزدیکی بیشتری به صدا و سبک اورجینال گروه داشت اما این بار با تاثیر الکترونیکی بسیار بیشتر. آهنگ In My Remains یکی دیگر از آهنگ های گروه است که آنچنان که باید مورد توجه قرار نگرفت. اگر چه ساختار این آهنگ قابل پیش بینی است اما نباید تاثیر همخوانی و ترکیب آن ها در کنار صدای احساسی و قوی بنینگتون را نادیده گرفت.

اگر چه نقطه عطف این آهنگ را باید اوج آن دانست اما خط «مانند یک ارتش که یکی پس از دیگری به خاک می افتند» (‘Like an army falling one by one by one) بخشی از این آهنگ است که به سرعت در ذهن شما نقش می بندد و وقتی که این خط برای سومین بار همخوانی می شود اوج خیره کننده آهنگ را شکل می دهد. اگر چه Living Things را نمی توان بهترین آلبوم گروه Linkin Park نامید اما آهنگ هایی مانند ‘In My Remains به ما یادآوری می کنند که گوش دادن به این آلبوم ارزشش را دارد.

۸- آهنگ Rebellion

آلبوم The Hunting Party (2014)

آلبوم The Hunting Party پر از آهنگ هایی با هنرمندان شناخته شده است و در آهنگ Rebellion شاهد حضور دارون ملکیان هستیم. این آهنگ دقیقاً همان چیزی است که از همکاری گروه Linkin Park و System Of A Down انتظار داریم. تُن گیتار و تکرار ضرب آهنگ توسط ملکیان در این آهنگ خیره کننده است و وقتی که این صدا با جیغ های از ته حلق بنینگتون در طی اوج آهنگ ترکیب می شود، آهنگ Rebellion را به یک آهنگ منحصربفرد تبدیل می نماید.

همخوانی موجود در این آهنگ را نیز باید یکی از بهترین نمونه های این تکنیک در کل آلبوم دانست. اگر چه برای بنینگتون و شینودا غیرمعمول نیست که در یک آهنگ بخوانند اما به ندرت پیش می آید که صدای این دو از چنین هارمونی برخوردار باشد و بدین ترتیب همخوانی این دو در آهنگ Rebellion تغییری بسیار خوشایند و متفاوت است. مایه تاسف است که گروه Linkin Park دیگر با ملکیان همکاری نداشت زیرا آهنگ Rebellion بدون شک یکی از بهترین آهنگ های گروه است.

۷- آهنگ The Little Things Give You Away

آلبوم Minutes To Midnight (2007)

گروه Linkin Park در سومین آلبوم خود آزمون و خطا را آغاز کرد و به همین دلیل آلبوم Minutes to Midnight نسبت به دو آلبوم اول گروه از پیوستگی کمتری برخوردار بوده و قابل پیش بینی نیست. آهنگ The Little Things Give You Away آخرین آهنگ این آلبوم است و گروه نمی توانسته آهنگی بهتر از این برای اتمام آلبوم انتخاب کند. ترکیب صدای آرامش بخش بنینگتون و گیتار آکوستیک دلسون در این آهنگ باعث شده که The Little Things Give You Away به شکل منحصربفردی خوشایند و گوش نواز باشد. گیتار سولو در نیمه دوم آهنگ نیز بخشی فوق العاده از کلیت آهنگ است اما چیزی که در مورد این آهنگ بیش از همه جلوه می کند، احساسی بودن صدای گیتار علیرغم سادگی ملودی آن است. در حالی که آلبوم Minutes to Midnight دارای تک آهنگ های جذاب و موفق متعددی است اما The Little Things Give You Away را می توان بهترین آهنگ این آلبوم دانست.

۶- آهنگ My December

آلبوم Hybrid Theory (2000)

به لطف تولید مرتب و تمیز و صداهایی که از همان ابتدا قابل درک هستند، آلبوم Hybrid Theory از آزمایش زمان سربلند بیرون آمده است. این آلبوم که می توان آن را از لحاظ زیبایی و موفقیت با اولین آلبوم گروه مقایسه کرد از تنوع زیادی برخوردار نیست. تقریباً تمامی آهنگ های آن دارای بخش هایی ترانه رپ همراه با همخوانی های جذاب و گیتار زدن های با تُن پایین است. آهنگ My December در این آلبوم اما این فرمول را می شکند. استفاده از آلات موسیقی در این آهنگ کاملاً متفاوت از بقیه آلبوم است زیرا در این آهنگ اغلب از پیانو استفاده شده و جو هان نیز به طور مدام جای خود را عوض می کند که بر جذابیت و منحصربفردی کل آهنگ می افزاید.

اگر چه سمت سبک تر و ملایم تر صدای بنینگتون در آلبوم های بعدی گروه Linkin Park بیشتر دیده می شود اما در آلبوم Hybrid Theory کمتر شاهد این بخش از صدای او هستیم و همین موضوع باعث می شود که صدای نرم تر او در آهنگ My December بیشتر جلب توجه نماید. اینکه چرا این آهنگ به عنوان یک آهنگ اضافی به کلیت آلبوم اضافه شد اما دلیل این انتخاب یک راز باقی مانده است. آهنگ My December نه تنها به تنهایی یک آهنگ زیباست بلکه با قرار گرفتن در میانه آلبوم می توانست باعث ارتقای کلیت آلبوم شود.

بیشتر بخوانید: ۱۰ واقعیت جالب و شنیدنی در مورد گروه موسیقی «متالیکا» که احتمالاً از آن ها بی خبر بودید

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو