آپاندیسیت چه علائمی دارد؟

82

1398/8/25

03:10


یک فوق تخصص گوارش و کبد گفت: هنگام بروز آپاندیس دردی در ناحیه پایین شکم در سمت راست احساس می شود و ادامه پیدا می کند؛ به طوری که با مصرف مُسکن نیز خوب نمی شود و باید جراحی شود.

آپاندیسیت چه علائمی دارد؟

  به گزارش بهداشت نیوز به نقل از برنا، آپاندیس زائده ای کوچک و انگشتی شکل است که از روده بزرگ و در ناحیه پایین و راست شکم منشعب می شود و می تواند باعث مشکلاتی جدی شود.

رضا ملک زاده، فوق تخصص گوارش و کبد و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت وگو با  فارس در پاسخ به این پرسش که « بیماری آپاندیس چه علائمی دارد؟ »، اظهار داشت: به طور کلی آپاندیس پدیده حادی است و این دردهایی که خفیف و مزمن است، هیچ وقت آپاندیس نیست.

آپاندیسیت چه علائمی دارد؟

وی ادامه داد: آپاندیس بیماری است که وقتی فرد را دچار خود می کند درد شدیدی دارد؛ به طوری که انسان را مجبور به مراجعه به اورژانس می کند و هیچ نشانه قبلی ندارد.

این فوق تخصص گوارش و کبد با اشاره به نشانه های ظاهری این بیماری، خاطرنشان کرد: هنگام بروز آپاندیس دردی در ناحیه پایین شکم در سمت راست حساس می شود و ادامه پیدا می کند؛ به طوری که با مصرف مُسکن نیز خوب نمی شود و باید جراحی شود.

ملک زاده تصریح کرد: البته خیلی از دردهایی که در ناحیه شکم احساس می کنیم ربطی به آپاندیس ندارد بلکه بیشتر دردهای عصبی بوده و مربوط به اسپاسم است؛ بنابراین آپاندیس چیزی نیست که نشانه هایی داشته باشد که بدانیم در آینده به آپاندیس دچار می شویم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو