همه چیز درباره پماد سوختگی

منبع: بیتوته

155

1398/8/25

11:43


همه چیز درباره پماد سوختگی



روش استفاده از پماد سوختگی

پماد کالاندولا به عنوان یکی از پرکاردبرد ترین پمادهای سوختگی به حساب می آید

 

پماد سوختگی:

برای درمان آثار سوختگی بر روی پوست، می توان از بهترین پمادهای سوختگی نظیر: کالاندولا، تتراسایکلین و آلفا استفاده کرد. در کنار این پماد ها، می توان از روش های طبیعی نظیر عسل و آلوئه ورا نیز استفاده کرد.

 

برای این که بدانید بهترین پماد سوختگی، چه پمادی است، باید تعریف دقیقی از کاربرد پماد داشته باشید. معیارها برای بهترین بودن شامل کاهش درد، کاهش سوزش، کاهش تیرگی و جای اثر، کاهش عفونت و... .

 

معمولا هر پمادی یک یا چند عملکرد خوب دارد اما پمادی که همه عملکردهایش خوب باشد، کدام پماد است؟ در این مطلب ما را همراهی کنید تا اطلاعات بیشتری درباره پماد سوختگی و درمان های طبیعی سوختگی به شما عزیزان ارائه کنیم.

 

بهترین پماد های سوختگی :

پمادهای بسیار متنوعی در داروخانه ها به فروش می رسد که همگی آن ها در کاهش درد و محو آثار سوختگی عملکرد بسیار خوبی دارند. در ادامه به چند نمونه از محبوب ترین پمادهای سوختگی اشاره می کنیم:

 

پماد کالاندولا :

این پماد به عنوان یکی از پرکاردبرد ترین پمادهای سوختگی به حساب می آید. با این که این پماد بیشتر برای سوختگی پای نوزاد در اثر پوشک استفاده می شود اما باز هم در سایر سوختگی ها اثر زیادی دارد. این پماد التهاب های خفیف را به سرعت بهبود می بخشد. همچنین خارش های شدید یا سوزش را به سرعت رفع می کند. 

 

پماد تتراسایکلین :

این پماد دارای خاصیت ضد باکتریایی است و از عفونت های باکتریایی به شدت جلوگیری می کند. این پماد می تواند زخم های پوستی را که در اثر سوختگی ایجاد شده اند، نیز رفع کند. شایان ذکر است از این پماد نمی توان برای عفونت های عمیق یا رد سوختگی استفاده کرد و انتظار بهبود داشت.

 

انواع سوختگی ها :

هنگامی که صحبت از سوختگی و آثار آن به میان می آید، مشخص کردن سطح یا شدت سوختگی، اهمیت زیادی دارد.

 

درمان سوختگی درجه یک با پماد سوختگی, درمان آفتاب سوختگی با پماد سوختگی

آلوئه ورا می تواند سرعت بهبود و ترمیم پوست را به شدت افزایش دهد

 

سوختگی درجه یک:

این سوختگی ها که جزئی و خفیف به شمار می آیند، کمی قرمز و درناک هستند و ممکن است با کمی تورم همراه باشند و زمانی که پوست را فشار می دهید به رنگ سفید در می آیند.

 

سوختگی درجه دوم:

این سوختگی ها معمولا با تاول همراه هستند. این سوختگی ها طبعا شدیدتر از درج یک بوده و دردناک تر هستند، تورم و قرمزی بیشتری نیز دارند. 

 

بهبود سوختگی درجه سه با پماد سوختگی

سوختگی درجه سه تمام لایه های پوست را درگیر می کند

 

سوختگی درجه سه: 

این سوختگی تمام لایه های پوست را درگیر می کند. این سوختگی همان سوختگی است که برای همیشه روی پوست خواهد ماند و اثرش از بین نمی رود. از آنجا که احتمال رسیدن سوختگی درجه سه به عصب وجود دارد، فرد ممکن است در ناحیه سوختگی برای همیشه هیچ حسی نداشته باشد. در صورت وقوع چنین سوختگی هایی حتما باید به پزشک متخصص مراجعه کرد.

 

تهیه پماد سوختگی با مواد طبیعی در منزل :

بعضی مواد طبیعی به بهبود سوختگی های درجه یک و دو کمک می کنند. در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم.

 

آلوئه ورا :

مطابق بررسی هایی که در سال 2007 بر روی این گیاه انجام شد، مشخص گردید که این گیاه می تواند سرعت بهبود و ترمیم پوست را به شدت افزایش دهد. شما می توانید به طور مستقیم از ژل آلوئه ورا استفاده کرده و تمامی قرمزی ها، تاول ها و زخم های ناشی از سوختگی را درمان کنید.

 

عسل :

مطالعات زیاد در این زمینه ثابت کرده که عسل می تواند در درمان سوختگی ها بسیار موثر باشد. عسل می تواند به درمان سوختگی های درجه یک، دو و سایر بریدگی هایی که نیاز به ترمیم دارند، بسیار کمک کنند. 

البته باید توجه داشته باشید که تاکنون در زمینه درمان های طبیعی تحقیقات زیادی صورت نگرفته و این روش ها هنوز روش های قطعی برای درمان سوختگی نیستند.

 

گردآوری:بخش سلامت بیتوته 

 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو