سالن دوومیدانی باغبانباشی | Mashhad

سالن دوومیدانی باغبانباشی | Mashhad


منبع: تاپ تراول

599

1398/8/25

13:01


خرید بلیط هواپیما

سالن دوومیدانی باغبانباشی

در این مقاله از وب سایت گردشگری تاپ تراول شما را با سالن دوومیدانی باغبانباشی و ورزش ناب دوومیدانی آشنا خواهیم کرد. در ادامه مطلب همراه ما باشید.


   تبلیغات    

            | بلیط هواپیما در طاهاگشت |


دو ومیدانی ناب ترین و اصیل ترین رشته ی ورزشی است که از ریشه ی یونانی اتلوس به معنی مبارزه و تلاش گرفته شده است.تاریخ برگزاری اولین مسابقه های دو، پرش و پرتاب در جهان باستان به یونان و ایرلند باز می گردد.در مورد تاریخچه ی دو و میدانی در بازی های المپیک روایات مختلفی وجود دارد؛ اما نام «کوروبوس» به عنوان اولین قهرمان این مسابقه ها در ۸۸۴ سال قبل از میلاد ثبت شده است. کوروبوس در مسابقه ی دو ی ۲۰۰ متر که تنها مسابقه ی ادوار اولیه بوده، برنده شده است.

728 90 - سالن دوومیدانی باغبانباشی | Mashhad

 

امروزه دو ومیدانی با رشته هایی همچون فوتبال، بسکتبال، تنیس و والیبال به عنوان پرتحرک ترین رشته های ورزشی جهان رقابت می کند.سابقه ی حضور زنان در مسابقه های دو و میدانی المپیک نیز به بازی های ۱۹۲۸ آمستردام برمی گردد. اگر چه برنامه ی بازی های المپیک از سال ۱۹۳۲ فرق کرده و نسبتاً استانداردتر شده است؛ اما برنامه ی مسابقه های مردان و زنان تقریباً مثل هم است و تفاوت های اندکی دارد. دوی ۳۰۰۰ متر زنان برای اولین بار در المپیک پکن گنجانده شده است.

سالن دوومیدانی باغبانباشی

محل برگزاری مسابقات

مسابقات دو بر روی پیست مخصوص بیضی‌شکل دو، و مسابقات میدانی، یعنی پرتاب‌ها و پرش‌ها، بر روی زمین چمن ورزشگاه برگزار می‌شود. طول پیست در ورزشگاه‌های فضای باز ۴۰۰ متر و در سالن‌ها ۲۰۰ متر است. بر اساس استانداردهای فدراسیون جهانی دو و میدانی، برگزاری مسابقات دو نباید بیش از ۲۵ دور در فضای باز (دو ۱۰٬۰۰۰ متر استقامت) و ۱۵ دور در سالن (دو ۳۰۰۰ متر نیمه‌استقامت) باشد. مسافت‌های طولانی‌تر، مانند ماراتن و نیمه‌ماراتن، در جاده برگزار می‌شوند.پرش‌های دوومیدانی شامل پرش ارتفاع، پرش طول، پرش سه‌گام و پرش با نیزه، و رشته‌های پرتابی شامل پرتاب وزنه، پرتاب دیسک، پرتاب نیزه و پرتاب چکش می‌شوند. رشته‌های ترکیبیِ دوومیدانی شامل دهگانه، هفتگانه و پنجگانه هستند که در آن‌ها ورزشکاران در چندین رشته مسابقه می‌دهند و با توجه به نتیجه‌ای که در هر رشته کسب می‌کنند، مطابق جدول امتیازات، امتیازی به‌دست می‌آورند و در پایان، کسی که امتیازات بیشتری به‌دست آورده‌باشد برندهٔ مسابقهٔ ترکیبی خواهد بود.

سالن دوومیدانی باغبانباشی

دویدن یکی از اولین و بهترین راه ها برای لاغر شدن است به شرطی که بتوانید چربی سوزیتان را بالا ببرید.  دویدن همیشه یک جزء اصلی از روند از دست دادن چربی بوده است و دلیلش هم کاملا واضح است: چون بسیار موثر می‌باشد! شما می‌توانید بسته به وزن و سرعتتان، ۸.۵ تا ۱۱ کالری در دقیقه بسوزانید. این واقعا ارزش تلاش کردن را دارد! بنابراین هنگامیکه ما می‌خواهیم چربی بسوزانیم یا چند کیلو کم کنیم، اکثرمان به تردمیل یا دویدن در خارج از منزل روی می‌آوریم. در واقع توصیه مرسوم برای کاهش چربی، آن است که هوازی پایدار، آرام و طولانی انجام دهید. در منطقه ضربان قلب «چربی سوزی» باقی بمانید.

سالن دوومیدانی باغبانباشی

در حال حاضر ورزش دومیدانی در سالن باغبانباشی مشهد با مربیگری خانم افسانه سعادتی فر مدرس دانشگاه با مدرک کارشناس ارشد تربیت بدنی از دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می شود . در صورت تمایل می توانید با شماره زیر تماس بگیرید .

شماره تماس : ۰۹۳۰۶۲۲۶۵۹۵

آدرس

سالن اختصاصی دو و میدانی استاد باغبانباشی در مشهد، بلوار فردوسی، حد فاصل چهار راه خیام و میدان جانباز، خیابان یاس، رو به روی یاس ۶، درب پشتی مجموعه ورزشی شهید بهشتی


  تبلیغات   

                        | لمینت دندان |   کامپوزیت دندان | ایمپلنت | ارتودنسی |


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو