خوردن کالری زیاد در شب سلامت قلب زنان را به خطر می اندازد

61

1398/8/25

20:15


خوردن کالری زیاد در شب سلامت قلب زنان را به خطر می اندازد

سلامت نیوز: تحقیقات جدید نشان می دهد که خوردن کالری بیشتر در شب با سلامت ضعیف قلبی عروقی در زنان همراه است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، یک مطالعه جدید نشان می دهد که خوردن وعده های غذایی پر کالری در اوایل روز می تواند به افراد در کاهش وزن کمک کند، در حالی که خوردن غذای پر کالری در شب باعث افزایش وزن و کند شدن متابولیسم می شود و در ادامه علائم التهابی که معمولاً با دیابت و بیماری های قلبی همراه است، ایجاد می شود.

در مطالعه ی صورت گرفته در نیویورک ۱۱۲ زن سالم، ۳۳ ساله مورد طالعه قرار گرفتند.

محققان سلامت قلب و عروق شرکت کنندگان را در ابتدا و ۱ سال بعد با استفاده از زندگی ساده و اندازه گیری سلامت قلب و عروق که شامل هفت عامل خطر قابل اصلاح است، بررسی کردند که توسط AHA مشخص شده است.

هفت عامل خطر شامل فشار خون، کلسترول، قند خون، فعالیت بدنی، رژیم غذایی، وزن و وضعیت سیگار کشیدن است. براساس این عوامل ، محققان برای هر یک از شرکت کنندگان نمره سلامت قلب و عروق را محاسبه کردند.

این زنان همچنین از تلفن های همراه خود برای گزارش میزان غذاهای مصرفی استفاده کردند.

محققان برای محاسبه ارتباط بین سلامت قلب و عروق و زمان وعده های غذایی از داده های دفترچه های الکترونیکی استفاده کردند.

این تحقیق نشان داد که شرکت کنندگانی که بعد از ۶ بعد از ظهر کالری بیشتری مصرف می کنند. از سلامت ضعیف قلبی عروقی برخوردارند.

در حقیقت ، به ازای هر ۱٪ افزایش کالری بعد از ۶ بعد از ظهر، نمره سلامت قلب و عروق کاهش یافته است. فشار خون و شاخص توده بدنی افزایش می یابد و کنترل قند خون ضعیف تر می شود.

تاکنون رویکردهای سبک زندگی برای پیشگیری از بیماری های قلبی بر روی آنچه می خوریم و اینکه چقدر می خوریم متمرکز شده است. بهتر است به هنگام خوردن به زمان و نسبت کالری در وعده های غذایی عصرانه توجه داشته باشیم، ممکن است یک رفتار ساده و اصلاح پذیر بتواند به کاهش خطر بیماری های قلبی کمک کند.

منبع: www.medicalnewstoday.com

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو