دانستنی های دوران بارداری، چند مورد جالب

منبع: نی نی بان

140

1398/8/26

01:48


همیشه تصورات حاکی از اینست که همیشه گروه های مختلفی تسلط و علم کامل درباره مباحث مختلف دارند. اما نکته ای که بسیار جالب و هیجان انگیز می باشد اینست که واقعیت چیزی بغیر از اینست و همیشه ناگفته های زیادی درباره مباحث مختلف همچنان وجود داشته و خواهند داشت.مبحثی که امروز قصد داریم به آن اشاره نمائیم درباره نکات بسیار اساسی و دانستی های جذاب درباره بارداری است که شاید بسیاری از مادران از آن بی خبر باشند. بنابراین پیشنهاد می کنیم با ما همراه باشید.

ذائقه یکسان غذایی مادر و نوزاد
باید توجه داشته باشید که طعم غذایی که زن باردار می‌خورد به مایع آمنیوتیک منتقل شده و سپس توسط جنین داخل رحم مصرف می‌شود. این عامل می‌تواند روی غذاهایی که نوزاد دوست خواهد داشت تاثیر بگذارد. بنابراین همین علت موجب خواهد شد تا مادر و نوزاد دارای ذائقه یکسان غذایی باشند.

افزایش سایز پای زنان باردار
ورم کردن بدن در دوران بارداری، به دلیل فشار خون و مایعات اضافی بعنوان یک رویداد طبیعی قلمداد می شود. زیرا بدن در دوران بارداری ۵۰% مایعات بیشتری تولید می‌کند تا نیاز جنین را تامین نماید. این تورم در دست‌ها، پا‌ها و صورت به وضوح قابل مشاهده می‌ باشد. اما نباید نگران باشید زیرا این ورم ها مدتی بعد از زایمان از بین رفته و بدن فرد به حالت نرمال خود بر می گردد.

رشد بیشتر مو در دوران بارداری
برخلاف تصور همگان ، رشد مو در دوران بارداری بیشتر از دوران دیگر می باشد .علت اینکار تغییرات هورمونی است که ایت تغییرات در دوران بارداری باعث رشد سریعتر و ریزش کمتر مو‌ها می‌شود. همچنین مو‌ها محکم‌تر می‌شوند. افزایش مو ممکن است تا حدی باشد که در جا‌های دیگر بدن مانند صورت، شکم و اطراف نیپل‌ها هم ظاهر می‌شوند.

لخته شدن سریع خون در دوران بارداری
لخته شدن سریع خون در دوران بارداری یکی از اصلی ترین و البته خطرناک ترین مشکلاتی است که ممکن است برای هر زن بارداری رخ دهد. بنابراین باید در این دوران احتیاط بیشتری کنید و با پزشک خود مشورت کرده و از مصرف بی رویه هرگونه دارویی بدون پزشک معالج پرهیز نمائید.

تغییر شکل رحم در دوران بارداری
از آنجائیکه در دوران بارداری رحم زن باردار در حد شگفت انگیزی بزرگ می شود این تغییر شکل بعد از فارغ شدن و شیر دادن به نوزاد به حالت عادی خود برمی گردد. علت آن هورمون هایی است که هنگام شیر دادن مادر به نوزاد ترشح می شود.

اولین آزمایش بارداری در مصر باستان
جالب است بدانید که اولین آرمایش بارداری در مصر باستان انجام شد. در این روش زنان روی مزارع گندم و جو ادرار می کردند .درصورتیکه بذر گندم جوانه می زد، فرزندش دختر و اگر بذر جو جوانه می زد ، فرزندش پسر می شد. این در حالیست که اگر هیچکدام سبز نمی شدند ، یعنی زن باردار نبود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو