پاک کردن رسوب آب از شیشه پنجره، ماشین و عینک با راهکارهای خانگی

منبع: ستاره

112

1398/8/26

06:40


پاک کردن رسوب آب از شیشه مثل شیشه آکواریوم، پنجره، عینک و ظروف شیشه‌ای با شستشویی ساده غیرممکن است. اما نگران نباشید؛ این لکه‌ها را می‌توان با استفاده از سرکه، جوش شیرین، آبلیمو و... به سادگی از بین برد.

پاک کردن رسوب آب از شیشه

 
ستاره | سرویس خانه داری - آب سنگین حاوی املاح کلسیم و منیزم است که باعث می‌شود شیشه کثیف‌تر از آنچه هست به نظر برسد. پاک کردن رسوب از روی شیشه با با یک شستشوی ساده تقریبا غیرممکن است. اما نگران نباشید؛ در ادامه راهکار‌هایی به شما ارائه می‌دهیم تا به راحتی بتوانید رسوب را از انواع شیشه و آینه پاک کنید، پس با ما همراه باشید.

در این مطلب می‌خوانید:

روش‌های خانگی برای پاک کردن رسوب آب از شیشه

گاهی ممکن است رسوب آب موجود بر روی شیشه با لکه‌های ناشی از صابون اشتباه گرفته شود. ساده‌ترین راه برای تشخیص این دو از یکدیگر، استفاده از مواد شوینده طبیعی است. لکه‌هایی که با استفاده از مواد شوینده از بین می‌روند، لکه‌های ناشی از صابون هستند، ولی لکه‌های ناشی از رسوب مواد معدنی موجود در آب، به این راحتی با پاک کننده‌ها از بین نمی‌روند. برای پاک کردن رسوب آب از شیشه می‌توانید به یکی از شیوه‌های زیر عمل کنید:

  1. استفاده از مایع ظرفشویی: یکی از موادی که می‌توانید برای رسوب زدایی شیشه به کار برید، مایع ظرفشویی است که باعث درخشان شدن شیشه می‌شود. البته دقت کنید که قبل از خشک شدن مایع ظرفشویی روی شیشه آن را بشویید.
  2. سرکه سفید: استفاده از سرکه سفید محبوب‌ترین راه حل خانگی برای پاک کردن رسوب آب از روی شیشه است. اسید موجود در سرکه باعث زدودن املاح معدنی از شیشه می‌شود.
  3. مخلوط سرکه و آبلیمو: می‌توانید از مخلوط کردن آب لیمو با سرکه یک راه حل موثرتر برای پاک کردن رسوب آب از شیشه ایجاد کنید. برای این منظور سرکه و آبلیمو را در یک بطری مخلوط کنید، خوب هم بزنید وسپس روی شیشه اسپری کنید.
  4. مخلوط سرکه و جوش شیرین: سرکه و جوش شیرین را مخلوط کنید تا به شکل خمیر درآید، سپس خمیر را روی شیشه بمالید و اجازه دهید چند دقیقه روی شیشه بماند. علاوه بر این می‌توانید سرکه و جوش شیرین را مخلوط کرده و این مخلوط را به صورت یک لایه نازک بر روی رسوبات شیشه بمالید. حدود ۳ دقیقه محلول سرکه و جوش شیرین را در جهت‌های مختلف بر روی شیشه بمالید. شیشه‌ها را مجددا بشویید و اگر هنوز رسوبی بر روی آن‌ها باقی مانده، مراحل فوق را تکرار کنید.

از تمام روش‌های فوق می‌توان برای انواع سطوح شیشه‌ای مثل ظروف و شیشه پنجره‌ها استفاده کرد.

 

بیشتر بخوانید: آموزش ساخت شیشه پاک کن خانگی

 

پاک کردن رسوب آب از شیشه

 

پاک کردن رسوب آب از آینه

برای پاک کردن رسوب از روی آینه به شیوه زیر عمل کنید:

  1. دستمال را خیس کنید و مقداری خمیر دندان روی آن قرار دهید.
  2. خمیر دندان را روی سطح آینه و قسمت‌هایی که رسوب آب وجود دارد، بمالید.
  3. پس از اینکه لکه‌ها از بین رفت، سطح آینه را با آب بشویید.

 

پاک کردن رسوب آب از در‌ب‌های شیشه‌ای حمام

به منظور پاک کردن رسوب آب از درب‌های شیشه‌ای حمام به شیوه زیر عمل کنید:

  1. حجم مساوی از آب و سرکه را مخلوط کرده و سپس آن را به همه قسمت‌های شیشه اسپری کنید.
  2. با یک اسفنج روی شیشه بکشید.
  3. اجازه دهید محلول حداقل برای ۵ دقیقه روی شیشه‌ها بماند.
  4. حالا شیشه‌ها را با آب گرم بشویید و سپس با یک پارچه میکروفایبر خشک کنید.
  5. مراحل فوق را در صورت لزوم تکرار کنید.

 

پاک کردن رسوب آب از شیشه ماشین

 

پاک کردن رسوب آب از شیشه ماشین

به منظور پاک کردن رسوب از روی شیشه ماشین مراحل زیر را انجام دهید:

  1. شیشه ماشین را بشویید تا گرد و غبار روی آن تمیز شود و بلافاصله خشک کنید.
  2. محلولی شامل نسبت مساوی از آب مقطر و سرکه سفید درست کرده و روی شیشه‌ها اسپری کنید.
  3. اجازه دهید این محلول به مدت ۱۰ دقیقه روی شیشه‌ها بماند، سپس مجددا آن را شسته و خشک کنید.

 

پاک کردن رسوب آب از شیشه عینک

عینک‌های طبی اغلب ویژگی‌های محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش، ضد تابش، ضد خش و سایر ویژگی‌های ایمنی را دارا می‌باشند، بنابراین باید به درستی تمیز شوند که به سطح آن‌ها آسیب نرسد.

بهترین راه برای از بین بردن لکه‌های روی شیشه عینک استفاده از محلول تمیزکننده عینک است که می‌توانید از فروشگاه‌های عینک خریداری کنید. پاک کننده‌های عینک حاوی خاصیت ضد احتراق، ضد استاتیک و دفع گرد و غبار هستند. پاک کننده را به سادگی بر روی شیشه‌های عینک اسپری کنید و با یک پارچه میکرو فایبر نرم خشک کنید.

اگر تمیز کننده عینک در دسترس ندارید، شیشه‌های عینک را با صابون دستشویی مایع بشویید. چند قطره صابون دستشویی مایع را به یک لیوان آب اضافه کرده و شیشه‌های عینک را در آن بشویید.

نکته: هرگز شیشه‌های عینک را با مالیدن الکل، سرکه یا مواد شیمیایی خشن روی سطح آن تمیز نکنید، زیرا این مواد می‌توانند آسیب بیشتری به شیشه‌های عینک وارد کنند.

 

سخن آخر

همانطور که ملاحظه کردید پاک کردن رسوب آب از شیشه، خیلی هم کار مشکلی نیست و بسته به میزان سختی رسوب می‌توانید با استفاده از روش‌های خانگی ساده این رسوبات را از بین ببرید. پس از آنکه رسوب‌ها را از شیشه تمیز کردید، می‌توانید با راهکارهایی ساده درخشش شیشه را نیز بیشتر کنید. برای این منظور توصیه می‌کنیم به مطلب روش‌های کاربردی برای تمیز کردن شیشه و پنجره مراجعه کنید. شما چه روشی را برای پاک کردن رسوب از شیشه به کار می‌برید؟ چه شیوه دیگری را برای این منظور می‌شناسید؟ فراموش نکنید تجربیات و نظرات خود را با ما و سایر همراهان ستاره به اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو