مکان های دیدنی نکا

مکان های دیدنی نکا


منبع: آرگا

110

1398/8/26

12:10


در استان مازندران شهرستانی به نام نکا وجود دارد که منطقه ای فوق العاده زیبا و خوش آب و هوا دارد. از مکان های دیدنی نکا می توان آبشار دزده، غار کمیشان، آبشار زنگت، روستا سیکا و … را نام برد.

 نکا یکی از بیابان های بزرگ استان مازندران می باشد که از سویی به کوه و از طرفی به دریای خزر نزدیک است. این شهر جاهای بسیار دیدنی و مناطق گردشگری زیادی دارد و به دلیل قدمت دیرینه خود که به ۶۰۰۰ سال قبل برمی گردد، شوق سفر را چند برابر کرده است. در همین رابطه شما عزیزان را بیشتر با مکان های دیدنی نکا آشنا خواهیم کرد، خواهشمندیم با مجله آرگا همراه ما باشید.

مکان های جذاب نکا

جاذبه ها و مکان های دیدنی نکا

نام دیگر شهرستان نکا (نیکا) یا (نیکاح) بوده که به معنای کوهستانی آباد در نی زار می باشد. نکا در موقعیتی دشتی با آب و هوای مرطوب و معتدل قرار دارد که از غرب به ساری و از شرق به بهشهر وصل شده است. از صنایع دستی این شهر می توان به؛ حصیر بافی، ظروف چوبی، سفال و مجسمه اشاره کرد که در فصل های بهار و تابستان بسیار مکان خوش آب و هوایی برای گردشگران می باشد. معروف ترین مکان های دیدنی نکا جنگل های سرسبزش، غار باستانی، منطقه هزار جریب، دریاچه طبیعی، آرامگاه و آب معدنی است که هر ساله مسافران زیادی به این شهر سفر می کنند.

گردشگری در نکا

  • دریاچه استخر پشت

این دریاچه در نزدیکی روستای استخر پشت در نکا است که به شکل گودال بزرگ قرار گرفته است و از بین دره رودخانه زارم که پر از نی زار و برنج است قرار دارد. این دریاچه دیدنی و زیبا با منطقه ای بکر که چشم نوازی می کند وسعتی بالغ بر شش هکتار دارد که محل تفریحی برای مسافران می باشد.

  • آبشار زنگت

یکی از مکان های دیدنی نکا آبشار زنگت است که ارتفاعی بالغ بر ۱۱۷۰ متر از سطح دریا دارد و در منطقه جنگلی با ارتفاع بیست متری است که به شکل پله ای می باشد. این آبشار به روستای زارم رود می ریزد. برای رسیدن به این آبشار باید از نکا به چلمردی بعد به صفا میان و ولدیمه به سمت پایین رفت که پوششی جنگلی حاوی درخت کچف، شمشاد، ممرز، زرشک کوهی، آلوچه وحشی، گل رز، زعفران وحشی، گل آویشن، گل گاو زبان، شیردار و انجیلی و سیب وحشی دارد.

شهرستان نکا در مازندران

  • غار گمیشان

این غار در شهرستان نکا و روستای کمیشان قرار دارد که قدمتی ۱۰ تا ۱۴ هزار ساله دارد از دوران فراپارینه سنگی دارد. اگر از افرادی هستید که به طبیعت گردی و باستان شناسی علاقه دارید این جای باستانی را به شما پیشنهاد می کنم. غار گمیشان در ۲۰ کیلومتری بهشهر قرار دارد که از سال ۱۳۶۷ مورد بررسی قرار گرفته در این مکان ابزار های کشاورزی و استخوان های با قدمتی ۱۲ هزار ساله کشف شده است.

  • چشمه آب معدنی قرمرض

چشمه آب معدنی قرمرض در ۱۰ کیلومتری نکا که در منطقه ای سرسبز و جنگلی قرار دارد. این چشمه خواص درمانی فراوانی دارد که از املاح معدنی تشکیل شده است و برای بیماری سنگ کلیه موثر است. قرمرض در منطقه ای سرسبز واقع است که مورد پسند گردشگران درآمده و به دلیل هوای مطبوعش در حال حاضر مسافران زیادی به این منطقه می روند که جزو مکان های دیدنی نکا می باشد.

شهرنکا در مازندران

  • آبشار دزده

این آبشار در مازندران شهرستان نکا قرار دارد که در سه کیلومتری غربی روستای درویشان است. منطقه ای با درختان سبز و برگ هایی پهن و مراتع جنگلی است که می توانید یک سفر عالی در این محل داشته باشید. آبشار دزده جزو آبشار های پرآب می باشد که عمق زیادی دارد و از بین دو صخره با ارتفاع هرکدام ۵ متر به پایین سرازیر است.

  • آبشار اسپه او

آبشار اسپه او در روستای پاسند در مکان هزار جریب نکا قرار دارد که از مکان های دیدنی نکا با ارتفاع ۳۰ متری که از کوه سیاخانی الهام گرفته و جنگل های سرسبز و هوای مطبوعش یکی از دل نواز ترین مناطق و جاذبه های این مکان دیدنی است. این آبشار به شکل کاسه ای و پلکانی می باشد که حوضچه هفت طبقه آهکی دارد که منظره چشم نوازی را برای تفریح گردشگران رقم زده است.

جاذبه های گردشگری در نکا

  • روستا سه کیله

این روستای بی همتا در ۱۷ کیلومتری جنوب شهرستان نکا قرار دارد که وجود چشمه ای به نام هلی چشمه این روستا را زیبا تر کرده است. سه کیله از جنوب به روستای اوکرکا، از شمال به روستا بالازرندین، از شرق به جنگل و رود مروان، از غرب به روستای درویشان متصل می باشد. که آب روستا های همجوار را تامین می کند که از دل زمین همراه به قلوه سنگ ها می جوشد.

  • روستا سیکا

یکی دیگر از مکان های دیدنی نکا روستای سیکا از بخش هزارجریب که در استان مازندران است در دهستان استخر پشت قرار دارد. این منطقه گردشگری در کوه ببر چشمه است که آب آشامیدنی خنک و ارتفاعات دیدنی اش هر فردی را به ذوق خواهد آورد. در این روستا جنگل های انبوه با درختانی تنومند دارد که از درختی به گونه راش در دره ببر چشمه است وجود رودخانه ای در این میان روستا را سراسر زیبایی کرده است.

مکان های دیدنی نکا

امیدواریم که مکان های دیدنی نکا مورد توجه شما همراهان و دوستان عزیز قرار گرفته باشد. برای مشاهده دیگر جاذبه های گردشگری ایران و آشنایی با مناطق بکر و تماشایی هر استان می توانید بر روی قسمت ایران گردی کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو