القدس العربی گزارش داد، وزارت دفاع الجزایر در بیانیه‌ای اعلام کرد: انتخابات ریاست‌جمهوری موعد سرنوشت‌سازی در تاریخ الجزایر است. ما از شهروندان می‌خواهیم در این چالش که جایگاه و وجهه الجزایر را تقویت خواهد کرد همکاری کنند.

در این بیانیه آمده است: فرماندهی کل ارتش به نیروهای مسلح دستور داده که شرایط لازم را برای مشارکت فعال و قوی و آزاد مردم الجزایر در کمپین‌های انتخاباتی و انتخابات ۱۲ دسامبر فراهم کنند. دستاورد هدف اصلی برای خواسته‌های مشروع شهروندان در تحقق تغییر مطلوب برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در چارچوب قانون اساسی و احترام به نهادهای دولت است.

امروز(یکشنبه) کمپین‌های انتخاباتی برای انتخابات ریاست‌جمهوری الجزایر آغاز شد. نامزدهای انتخابات الجزایر عبارتند از: عزالدین میهوبی، معاون دبیرکل حزب جمعیت ملی دموکراتیک، عبدالقادر بن قرینه، رئیس حزب جنبش سازندگی ملی، عبدالمجید تبون، نخست وزیر پیشین، علی بن فلیس، رئیس حزب پیشگامان آزادی و عبدالعزیز بلعید، رئیس حزب جبهه المستقبل.

همچنین نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری الجزایر شنبه "منشور اخلاق" کمپین انتخاباتی را امضا کردند.

این منشور شامل اصول و اقدامات ویژه‌ای در چارچوب برخورد اخلاقی از سوی شرکت‌کنندگان در روند انتخابات است.

این اولین بار در تاریخ الجزایر است که نامزدهای انتخابات سندی را با هدف تضمین حسن روند کمپین انتخاباتی امضا می‌کنند.

امضاکنندگان این منشور متعهد شدند که از ایراد هرگونه اظهاراتی مبنی بر دشنام و اهانت به نامزدها یا طرف‌های روند انتخابات یا هرگونه اظهارات نادرستی خودداری کنند.

الجزایر از فوریه ۲۰۱۹ شاهد اعتراضات هفتگی است و معترضان با انتخابات ریاست‌جمهوری مخالفند چراکه معتقدند شخصیت‌های نظام سابق مجددا روی کار می‌آیند.