استفاده از سبک‌ها و سازهای ایرانی در یک آلبوم فرانسوی‌زبان / روایت مهران مختارپور از "هویت"

111

1398/8/26

18:34


خواننده گروه پیکلاویه به‌تازگی یک آلبوم مستقل به بازار داده است.

استفاده از سبک‌ها و سازهای ایرانی در یک آلبوم فرانسوی‌زبان / روایت مهران مختارپور از "هویت"

سرویس موسیقی هنرآنلاین: آلبوم مستقل مهران مختارپور خواننده گروه پیکلاویه با نام "هویت" به زبان فرانسه توسط شرکت آوای سوته‌دلان این ماه به بازار آمد.

مختارپور درباره این آلبوم گفت: من مدت‌ها در خارج از ایران فعالیت می‌کردم. تعدادی از دوستان خارجی من باور نداشتند که  در ایران موسیقی جریان داشته باشد یا کنسرتی برگزار شود. حتی وقتی نمونه اجراها و آثارم را که در ایران تولید شده است، به آن‌ها نشان می‌دادم می‌گفتند در این آثار نشانی از هویت ایرانی تو دیده نمی‌شود. همین مسئله انگیزه خوبی برای انتشار آلبوم شد.

وی افزود: تولید آلبوم فرانسوی‌زبان "هویت" را چند سال در فرانسه شروع کردم. می‌خواستم به آن‌ها نشان بدهم که در ایران همه سبک‌های موسیقی وجود دارد. دوست داشتم با وجود استفاده از زبان غیرایرانی در آلبوم از انواع سبک‌ها و سازهای ایرانی و غربی استفاده کنم و همزمان هویت ایرانی‌ خودم را نشان بدهم.

مختارپور همچنین گفت: آلبوم "هویت" پیش از این قرار بود همراه با کتاب من که آن نیز به زبان فرانسه است و "اسرار کوچک من" نام دارد، منتشر شود، اما به دلایلی این اتفاق نیفتاد و کتاب زودتر وارد بازار شد.

او تأکید کرد: همکاری من و گروه پیکلاویه همچنان ادامه دارد و گروه ما تولید کارها و فعالیت‌های جدید را با وجود مشکلات زیاد آغاز کرده است. البته قرار نبود این آثار در قالب فعالیت‌های گروه منتشر شود. ما از ابتدا گفته بودیم که آثار گروه به دو زبان فرانسه و انگلیسی منتشر خواهد شد و حتی یک کار هم به فرانسه تولید و منتشر کردیم، اما درنهایت به دلیل بازخورد خوبی که از انتشار آثار به زبان انگلیسی دیدیم ترجیح دادیم همین روش را پی بگیریم.

این خواننده اضافه کرد: "هویت" هم پیش از این قرار نبود در ایران منتشر شود، اما به خاطر موسیقی آلبوم که ترکیبی از الکترونیک، راک و موسیقی ایرانی است تصمیم گرفتیم آن را در ایران منتشر کنیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو