بیماری های رابطه زناشویی، خود درمانی ممنوع!

منبع: نی نی بان

146

1398/8/26

19:52


رئیس اداره بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: اغلب افراد مبتلا به بیماری‌های جنسی بیش از اینکه به پزشک مراجعه کنند چند دوره خوددرمانی را انجام داده‌اند. این خوددرمانی‌‌ها آنان را در برابر آنتی‌بیوتیک مقاوم کرده است.
محمدمهدی گویا (رئیس اداره بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت) در نشست خبری هفته اطلاع‌رسانی مصرف صحیح آنتی‌بیوتیک‌ها گفت: هفته جهانی کنترل و بهینه‌سازی مصرف آنتی‌بیوتیک این هفته است. برای کنترل آنتی‌بیوتیک باید نگاه طولانی‌مدت داشت، اما آنچه اقدامات و اطلاع‌رسانی‌ها مجددانه‌تر صورت بگیرد نتایج سریع‌تری به دست خواهیم آورد.
گویا در ادامه گفت: در رابطه با آمار استفاده از آنتی‌بوتیک‌ها هیچ نهادی امکان ارائه آ‌مار ندارد. اما این یک اصل مشخص شده است که مصرف زیاد آنتی‌بیوتیک در کشور و جهان وجود دارد. ما با مشکلات عدیده‌ای در این رابطه روبرو هستیم، هم مردم و هم بعضی از همکاران ما مصرف بهینه آنتی‌بیوتیک را رعایت نمی‌کنند.
رئیس اداره بیماری‌های واگیردار گفت: در رابطه با تماس جنسی سالم نیاز به اطلاع‌رسانی است. باید گفت که بیماری‌های آغشته با روابط جنسی رو به افزایش است. متاسفانه خوددرمانی بیماران و مصرف بی‌رویه آنتی‌بیوتیک‌ها در بیماری‌های جنسی باعث مقاومت میکروبی می‌شود. اغلب افراد مبتلا به بیماری‌های جنسی بیش از اینکه به پزشک مراجعه کنند چند دوره خوددرمانی را انجام داده‌اند. این خوددرمانی‌‌ها آنان را در برابر آنتی‌بیوتیک مقاوم کرده است. شیوع مقاومت در برابر آنتی‌بویتیک در افراد مبتلا به سوزاک بسیار شایع است.
گویا در ارتباط با مبتلایان به اچ آی وی گفت: در گذشته اغلب بیماران اچ آی وی در کشور به دلیل سرنگ‌های آ‌لوده مبتلا می‌شدند، اما در سال‌های اخیر عمده مبتلایان مربوط به روابط جنسی ناسالم یا روابط جنسی متعدد هستند. در تمام دنیا موضوع بیماری‌های مقاربتی جدی شده است.
وی در ارتباط با بیماری آنفولانزا گفت:‌ ما با مقاومت میکروبی در بیماری آنفولانزا مواجه هستیم. ویروس آنفولانزا بسیار ویروس مهمی است و نباید به آن نگاه سرسری داشته باشیم. سه دارو برای آنفولانزا وجود دارد و امکان تهیه دو مورد از این داروها وجود ندارد. این دارو را به دلیل تحریم‌ها کمبود داشتیم و شاید هم همچنان کمبودی وجود داشته باشد اما خوشبختانه در هیچ کدام از موارد بستری با نبود دارو مواجه نبودیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو