دفعات رابطه زناشویی، برای بارداری سریع تر

منبع: نی نی بان

114

1398/8/27

00:31


برای اینکه احتمال بارداری را بیشتر کنید، سعی کنید بیشتر اوقات رابطه جنسی داشته باشید اما خودتان را مجبور به دنبال کردن برنامه ریزی برای این کار نکنید.
وقتی سعی دارید باردار شوید، رابطه جنسی چیزی فراتر از رفتاری برای لذت بردن خواهد بود. شما سعی می کنید در طول رابطه تمام تلاش خود را برای بالا بردن شانس بارداری انجام دهید. هیچ روش اثبات شده ای برای بارداری قطعی وجود ندارد. با این وجود چند تغییر در زمان و تکرار رابطه جنسی ممکن است به افزایش شانس موفقیت کمک کند.

چه زمانی باید رابطه جنسی داشته باشید؟
بهترین زمان برای بارداری در بارورترین نقطه چرخه قاعدگی است. "پنجره باروری" شامل پنج روز قبل از تخمک گذاری و روز تخمک گذاری است. در دو روز قبل از تخمک گذاری و روز تخمک گذاری بالاترین احتمال بارداری وجود دارد. داشتن رابطه جنسی در این روزها شانس بیشتری برای بارداری به شما می دهد. در طی تخمک گذاری، تخمدان یک تخمک بالغ را رها می کند. آن تخمک در لوله فالوپ پایین می رود تا به رحم برسد. در این مسیر، تخمک با اسپرم برخورد می کند و بارور می شود. اسپرم ها می توانند تا 5 روز درون بدن زن زنده بمانند. بنابراین اگر می خواهید باردار شوید، باید هنگام تخمک گذاری درون لوله های فالوپی اسپرم زنده داشته باشید.

از کجا بدانید که تخمک گذاری کرده اید؟
یک راه این است که روزهای چرخه خود را بشمارید. تقویمی از چرخه قاعدگی خود نگه دارید یا از نرم افزارهای مربوطه به این کار استفاده کنید. هر چرخه از روز اول پریود شما شروع و در روز قبل از شروع پریود بعدی پایان می یابد. به دنبال نقطه میانی چرخه خود باشید. اگر چرخه 28 روزه دارید، تخمک گذاری شما در حدود روز 14 انجام می شود.

آیا می دانستید؟
همه خانم ها در میانه چرخه خود تخمک گذاری نمی کنند. اگر در بارداری مشکل دارید و گمان می کنید تخمک گذاری شما ممکن است قبل یا بعد از نقطه میانی چرخه باشد، درباره دیگر روش های اطلاع از تخمک گذاری با پزشک صحبت کنید. همچنین می توانید علائمی را که نشان دهنده تخمک گذاری هستند را جستجو کنید، مانند:
تغییر در ترشحات واژن. وقتی تخمک گذاری می کنید، مخاط شما شفاف و غلیظ می شوند، چیزی شبیه به سفیده تخم مرغ.
درجه حرارت پایه بدن (BBT) افزایش می یابد. بعد از تخمک گذاری، دمای بدن کمی افزایش می یابد. شما می توانید درجه حرارت پایه را با دماسنج مخصوص اندازه بگیرید. نکته: این دما فقط به شما می گوید که تخمک گذاری کرده اید. با این حال، اگر در چند چرخه، دمای بدن خود را پیگیری کنید، متوجه می شوید که تخمک گذاری در چه روزی از چرخه شما اتفاق می افتد.
داروخانه ها نیز کیت های تشخیص زمان تخمک گذاری را به فروش می رسانند. این تست ها، هورمون هایی را جستجو می کنند که ادرار را تغییر می دهد، و می تواند به شما بگوید که چه زمانی احتمال تخمک گذاری وجود دارد.

بهترین پوزیشن ها برای باردار شدن کدام است؟
با صدها میلیون اسپرم رها شده در هر ارگاسم مرد و داشتن یک رابطه جنسی بدون پیشگیری در هنگام تخمک گذاری، احتمال بارداری وجود دارد. از زمانیکه اسپرم وارد واژن می شود، شما شانس بارداری را دارید. ثابت نشده است که پوزیشن های خاص بتواند باعث افزایش احتمال بارداری شود. با این وجود، احتمالاً پوزیشن های خاصی وجود دارد که بهتر از بقیه باشد و این اطمینان را بوجود بیاورد که اسپرم ها راه خود تا تخمک را پیدا می کنند. مثل وضعیتی که مرد در بالا قرار بگیرد، یا حالت هایی که مرد از پشت عمل دخول را انجام دهد زیرا در این صورت اسپرم ها به دهانه رحم نزدیک تر می شوند.
در پوزیشن های ایستاده و زمانی که زن در بالا است، نیروی جاذبه در مقابل شما کار می کند. با این وجود ایستادن بعد از رابطه جنسی نباید احتمال حاملگی را کاهش بدهد. اسپرم ها می توانند به خوبی شنا کنند. پس وارد شدن به واژن، آنها می توانند ظرف 15 دقیقه خود را به رحم برسانند. لازم نیست بعد از رابطه جنسی به پشت دراز بکشید یا پاهای خود را بلند کنید، اما انجام آن ضرری برای شما ندارد. قرار دادن یک بالش در زیر کمر نیز باعث می شود اسپرم ها در مسیر درست حرکت کنند.

باید چند بار رابطه جنسی برقرار کنید؟
ممکن است جایی خوانده باشید که رابطه جنسی بیش از حد باعث کاهش کیفیت و کمیت اسپرم ها می شود. برخی تحقیقات نشان داده است که اگر اسپرم ها بعد 2 تا 3 روز خودداری جمع شده باشند، کیفیت بهتری دارند. مطالعات همچنین نشان داده است که نرخ بالاتر بارداری در زوج هایی دیده شده است که هر 2-1 روز رابطه جنسی دارند. نزدیکی یک بار در روز یا هر روزی در طول پنجره باروری، شانس باردار شدن شما را افزایش می دهد. برای اینکه احتمال بارداری را بیشتر کنید، سعی کنید بیشتر اوقات رابطه جنسی داشته باشید اما خودتان را مجبور به دنبال کردن برنامه ریزی برای این کار نکنید. در نهایت، تعداد دفعات ایده آل برای رابطه جنسی، بستگی به راحتی خودتان دارد.

آیا روان کننده ها بر احتمال بارداری تاثیر می گذارند؟
تقریباً دو سوم از خانم ها در طول رابطه جنسی از روان کننده ها استفاده می کنند، اما سوالاتی درباره تاثیر آنها بر روی کیفیت اسپرم ها وجود دارد. در مطالعات آزمایشگاهی، روان کننده های مبتنی بر آب، حرکت اسپرم را 60 تا 100 درصد کاهش می دهد. مطالعات روی زوج ها نشان داده است که روان کننده ها تاثیر منفی بر باروری ندارند. در حقیقت، روان کننده ها ممکن است با کمک به برقراری رابطه جنسی راحت تر، برای باردار شدن مفید هم باشد. اگر نگران این هستید که روان کننده ها شانس بارداری شما را کم کنند، از برندهای مانند Pre-Seed استفاده کنید.

نکات دیگر درباره بارداری
تغییر روش های رابطه جنسی تنها راه برای بالا بردن احتمال حاملگی نیست. در اینجا چند روش دیگر که می تواند به تقویت باروری کمک کند ارائه می دهیم:
ارگاسم. انزال مرد برای باردار شدن همسرش ضروری است. اگرچه زن برای باردار شدن مجبور نیست به ارگاسم برسد، ممکن است حرکات حاصل از ارگاسم به اسپرم ها در رسیدن به تخمک کمک کنند.
وزن خود را کنترل کنید. خیلی سنگین یا خیلی لاغر بودن می تواند باروری شما را کاهش بدهد.
سیگار نکشید. استعمال دخانیات می تواند احتمال ناباروری و سقط جنین را افزایش بدهد و تحرک اسپرم ها را کاهش می دهد.
مصرف کافئین را کم کنید. مقادیر زیاد کافئین (بیش از پنج فنجان قهوه در روز) می تواند باروری را کاهش بدهد.

چه وقت باید به پزشک مراجعه کنید؟
اگر سعی کرده اید باردار شوید اما موفق نبوده اید، به پزشک مراقبت های اولیه یا یک متخصص باروری مراجعه کنید. قبل از دیدن پزشک، چه مدت باید برای بارداری صبر کنید؟ این بستگی به سن شما دارد.
زنان جوانتر از 35 سال، قبل از مراجعه به پزشک باید حداقل 1 سال برای حامله شدن تلاش کنند.
زنان بالای 35 سال و بالاتر، بعد از 6 ماه تلاش باید به پزشک مراجعه کنند.
اگر هر یک از این موارد را که می تواند روی باروری تاثیر بگذارد دارید، زودتر برای معاینه پیش پزشک بروید:
پریودی های نامنظم یا توقف پریودی
اندومتریوز (بیماری رشد بافت داخلی رحم در جایی بیرون از رحم مانند لگن)
بیماری التهابی لگن
سابقه سقط جنین
جراحی فتق یا مشکل در بیضه ها (در مردان)
پزشک بررسی سابقه پزشکی و سلامتی شما را انجام می دهد. داروها، روش های تلقیح و عمل جراحی می تواند در زمینه باروری به افراد کمک کند.

نتیجه گیری
هر نوع رابطه جنسی محافظت نشده برای بارداری مناسب است. اما در صورتیکه آمیزش در بازه زمانی درستی انجام گیرد، احتمال موفقیت شما بیشتر می شود. اگر حاملگی بلافاصله اتفاق نیفتاد، همسر خود را تحت فشار قرار ندهید. حامله شدن ممکن است چند ماه طول بکشد، به خصوص اگر در 30 سالگی یا سنین بالاتر هستید. اگر مدت زیادی تلاش کرده اید و هنوز هم با اضطراب فرزند دار شدن به سر می برید، برای مشاوره به پزشک مراجعه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو