10 اشتباه رایج مادران شاغل

10 اشتباه رایج مادران شاغل


منبع: نی نی بان

157

1398/8/27

10:52


گروه ترجمه نی‌نی‌بان: من هم شبیه مادران دیگر بیشتر وقتم را صرف رانندگی و بردن کودکانم به کلاس‌های مختلف می‌کنم و این باعث می‌شود که زمان کمتری را برای درست کردن غذا داشته باشم و از غذاهای ناسالم مانند فست فودها تغذیه کنم. پس از مشورت با مشاوران تغذیه چند تا از بارزترین اشتباهاتی را که من و دیگر مادران پرمشغله روزانه انجام می‌دهیم، برایتان آورده‌ام.

عدم برنامه‌ریزی برای وعده‌های غذایی
هیچ وقت خانه را بدون این که برای وعده‌های غذایی خود برنامه ریزی‌ کنید، ترک نکنید. سعی کنید فهرستی از غذاهای هفتگی ترتیب دهید و تا جایی که می‌توانید از قبل آنها را تهیه و آماده کنید تا زمانی که وقت کافی برای درست کردن‌شان ندارید، تنها با گرم کردن آنها را میل کنید.

10 اشتباه مادران پر مشغله


کم آبی بدن
شاید یک قوطی نوشابه یا یک فنجان قهوه انرژی لازم را در یک بعدازظهر خسته کننده به شما بدهد اما در نهایت به شکست می‌انجامد. به جای آن همیشه یک بطری آب به همراه خود داشته باشید. حتی می‌توانید با اضافه کردن کمی لیمو تازه به آن طعم دهید. چای گیاهی نیز گزینه خوبی برای روزهای سردتان است.

10 اشتباه مادران پر مشغله


مصرف اسنک‌های ناسالم
زمانی که غذای کودک خود را آماده می‌کنید، مقداری از آن را به عنوان اسنک برای خود کنار بگذارید و هنگام خروج از خانه، آنها را نیز با خود حمل کنید. میوه و سبزیجات، آجیل، تخم مرغ پخته و ماست گزینه‌های خوبی هستند.

10 اشتباه مادران پر مشغله


انتخاب نادرست غذاها
اگرچه در رستوران از یک تکه پیتزا نمی‌توان گذشت اما بهتر است به جای آن، یک ظرف سالاد، سوپ یا سبزیجات پخته شده سفارش دهید.

10 اشتباه مادران پر مشغله


مصرف غذاهای بسته بندی و تصفیه شده
ما باید به دنبال غذاهای طبیعی بگردیم. بیشتر غذاهای بسته بندی با شکر، سدیم، مواد تثبیت کننده و نگهدارنده همراه هستند. اگر حتی یکی از مواد تشکیل دهنده غذای شما شامل این مواد است، از خوردن آن اجتناب کنید. هر چه مواد تشکیل دهنده غذا کمتر باشد، هضم آن راحت‌تر است. اگر به دنبال غذایی ساده و آماده هستید، از میوه‌ها مصرف کنید.

10 اشتباه مادران پر مشغله


مصرف نان سفید
غذاهای سفید نسبت به دیگر مواد، ناسالم‌ترند. بنابراین سعی کنید برنج قهوه‌ای، ماکارونی و نان سبوس دار مصرف کنید. 

10 اشتباه مادران پر مشغله


گرسنه شدن
 مصرف مواد غذایی هر 3 ساعت یک بار، قند خود را ثابت نگه می‌دارد و از زیاده روی در خوردن نیز جلوگیری می‌کند.

10 اشتباه مادران پر مشغله


نداشتن تحرک
بازی با کودکتان را به حساب ورزش کردن، نگذارید. اگر واقعا زمان کافی برای ورزش ندارید، زمانی که کودکتان در حال بازی است، کفش ورزشی خود را به پا کنید و کمی قدم بزنید.

10 اشتباه مادران پر مشغله


نخوردن صبحانه
صبحانه مهمترین وعده غذایی شما است. حتی اگر زمانی که خانه را ترک می‌کنید گرسنه نیستید،  مقداری اسنک به همراه خود داشته باشید. میوه‌های تازه گزینه خوبی است.

10 اشتباه مادران پر مشغله

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو