دبیر دهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ: دوره‌های تخصصی فیلمسازی در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود

54

1398/8/27

12:48


امیر للـه‌گانی از امضای تفاهم‌نامه با انجمن سینمای جوانان ایران برای برگزاری دوره‌های فیلمسازی در دانشگاه‌ها خبر داد.

دبیر دهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ: دوره‌های تخصصی فیلمسازی در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود

سرویس سینمایی هنرآنلاین: امیر للـه‌گانی مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور و دبیر دهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ با اشاره به توسعه کمی و کیفی آثار راه‌یافته به این جشنواره بیان کرد: جشنواره در این دوره دیگر به ثبات خاصی رسیده است. در سال‌های گذشته نگاه جشنواره یک نگاه کمی بود، اما در سال‌های اخیر بیشتر به کیفیت آثار پرداخته‌ایم.

وی با اشاره به این که ضرورت ارتقای کیفی آثار در هر دوره توضیح داد: در صحبت با داوران بخش‌های مختلف جشنواره به این نتیجه رسیدیم که رشد قابل توجهی در کیفیت آثار حاصل شده است که باید در دوره‌های بعدی نیز ادامه یابد.

للـه‌گانی با اشاره به راهکارهای افزایش کیفی آثار ادامه داد: یکی از راه‌های انجام این کار فعال کردن کانون‌های فرهنگی دانشگاه‌ها و برگزاری دوره‌های تخصصی هنری است. خوشبختانه در این زمینه زیرساخت‌های خوبی هم فراهم شده است. سال گذشته تفاهم‌نامه‌ای را با انجمن سینمای جوانان ایران امضا و آن را به تمام دانشگاه‌های کشور ابلاغ کردیم. این تفاهم‌نامه به این ترتیب است که دانشگاه‌های سراسر کشور با هماهنگی شعب انجمن در شهر خود می‌توانند دوره‌های تخصصی آموزش فیلمسازی را در دانشگاه‌ها برگزار کنند.

دبیر دهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ گفت: تفاهم‌نامه دیگری را با اداره کل هنرهای نمایشی حوزه هنری انجام دادیم که ادارات حوزه هنری در هر استان به‌طور ویژه آموزش هنرهای نمایشی و تئاتر را در دانشگاه‌ها بر عهده بگیرند. در حوزه ادبیات نیز تفاهم‌نامه‌های اولیه شکل گرفته است و در گام بعدی قصد داریم همه انرژی‌مان را از بعد از جشنواره دهم بر آموزش مستمر بگذاریم تا به امید خدا از سال آینده شاهد حضور کارهای باکیفیت‌تری در جشنواره سیمرغ باشیم.

وی خاطرنشان کرد: این جشنواره در طول سال‌های گذشته دستخوش تغییراتی بوده است و هر سال تیم برگزارکننده بخش‌هایی را به آن اضافه یا از آن حذف کرده‌اند. همه این تغییرات در جهتی بوده است که جشنواره باکیفیت‌تر و به‌روزتر پیش برود. همچنین ما از دوره هشتم بخش فرهنگ سلامت را به جشنواره اضافه کردیم و آثار بسیار خوبی هم در این حوزه به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور درباره بخش‌های مختلف جشنواره نیز تشریح کرد: بخش ویژه‌ای برای جامعه پزشکی، اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه‌های علوم پزشکی در نظر گرفته‌ایم که مختص همه اقشار مرتبط با حوزه سلامت است. همچنین متناسب با وظیفه‌ای که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جامعه دارد، بخشی دیگری با عنوان فرهنگ سلامت در جشنواره وجود دارد.

وی با ارائه تعریفی از فرهنگ سلامت عنوان کرد: فرهنگ سلامت همان بایدها و نبایدهایی است که مردم باید درباره سلامت خودشان بدانند و ما در همین راستا یک بخش جداگانه به این موضوع اختصاص دادیم و از دانشجویان خواستیم اگر اثری را با موضوع ارتقای فرهنگ عمومی سلامت در جامعه تولید کرده‌اند، به بخش فرهنگ سلامت جشنواره سیمرغ بفرستند.

للـه‌گانی افزود: امسال بالغ بر 43 هزار اثر به جشنواره ارسال شده است که 1500 اثر متعلق به بخش بین‌الملل جشنواره است. در بخش بین‌الملل از تجارب سایر کشورها در حوزه سلامت بهره برده‌ایم و آثار دانشجویان آن‌ها را در زمینه ارتقای سلامت جشنواره بررسی کنیم. این بخش از دوره گذشته به جشنواره اضافه شد و در این دوره نیز شاهد حضور آثار باکیفیت و قابل قبول در این بخش هستیم.

دهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ با شعار"سالم زیستن، هنر است" در پنج بخش تئاتر،‌ فیلم، ادبی، ‌هنرهای تجسمی و موسیقی تا 29 آبان ماه در پردیس تئاتر تهران در حال برگزاری است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو