برای درمان کم تحرکی اسپرم، چی بخوریم؟

برای درمان کم تحرکی اسپرم، چی بخوریم؟


منبع: نی نی بان

324

1398/8/27

14:02


گیاه خرنوب در مردان بالابرنده تعداد اسپرمها و بالابرنده کیفیت اسپرمهاست. خرنوب به لحاظ دارابودن ویتامین ها و املاح کلسیم سدیم، پتاسیم ویتامین E1 - A- B1- C و اسیدگالیک است...به نقل از ویکی پدیا در تعریف گیاه خرنوب یا شاخ بز آمده: خَرنوب (نام علمی: Ceratonia siliqua) نام یک گونه گیاه دارویی از سرده خرنوب است.
میوه‌ای است که از ۵۰۰۰ سال پیش شناخته شده‌است. چند صد سال پیش از این، بجای شکر در پخت شیرینی‌ها از آن استفاده می‌شد و یا به جای شکر خورده می‌شد. نام این گیاه از واژه اکدّی خَروبو گرفته شده و در آرامی به صورت کروبو در آمده‌است.
خرنوب از میان کشورهای حاشیه دریای مدیترانه، در ایتالیا، اسپانیا و ترکیه به مقدار فراوان پرورش می‌یابد. نزدیک به ۳۵٪ از مواد موجود در خرنوب، کربوهیدرات‌های با ساختار مولکولی ساده می‌باشند و باز نزدیک به ۴۰٪ آن از نشاسته با ساختار مولکولی پیچیده تشکیل یافته‌است. میزان چربی آن بسیار کم و در حدود ۱٪ است. بهترین جایگزین برای استفاده بجای کاکائو می‌باشد. دارای کافنوئیدهای کاکائو نمی‌باشد.

برای درمان کم تحرکی اسپرم، چی بخوریم؟

 
خواص آن را به این صورت ذکر کرده‌اند
علیه تنگی نفس علیه تنگی نفس آلرژیک
علیه آلرژی‌های حاصل از سردی هوا
علیه ناتوانی جنسی
از بین برنده تورم ریه‌ها· خلط‌ آور
پیشگیری کننده سرطان ریه
افزایش دهنده تعداد اسپرم متحرک
علیه اسهال
علیه یبوست
مفید در افزایش اسپرم و افزایش تحرک اسپرم
به نقل از سایت گیاهان دارویی مهمترین و بارز ترین خاصیت این گیاه تقویت اسپرم می باشد خرنوب به علت ناشناخته بودن در ایران در بسیاری از نقاط کشور وجود ندارد یا بسیاری از عطاری ها خرنوب هندی (فلوس)که جهت یبوست استفاده می شود را به مشتریانشان غالب می کنند که هیچ خاصیتی جهت ضعف اسپرم ندارد.خرنوب را از عطاریهای معتبر تهیه کنید.
بی شک خرنوب برای درمان نازایی آقایان که معمولاً به کمبود اسپرم و کندی سرعت و نه صفر بودن عدد آن اطلاق می شود یکی از بهترین هاست.

 روش مصرف جهت کمبود اسپرم
برای این منظور باید یک لیتر آب را حرارت داده تا جوش آید و ۷ عدد خرنوب که از قبل خرد و به قطعات کوچک تقسیم کرده اید را به آب در حال جوش اضافه کرده و درب ظرف را بسته و با شعله ملایم به مدت ۳ تا ۵ دقیقه بجوشانید.
پس از اتمام این زمان شعله را خاموش و به مدت ۳۰ دقیقه مخلوط را به حال خود رها کرده و سپس با استفاده از صافی مخلوط را صاف کرده و محلول آماده شده که طعمی بسیار دلپذیر دارد را پس از خنک شدن به دو قسمت مساوی تقسیم کرده، یک قسمت را صبح ناشتا و یک قسمت را شب موقع خواب میل کنید. این عمل را به مدت یک هفته وپس از هفته اول فقط روزانه یک وعده (صبح ناشتا ) میل نمایید و تا یک ماه برای دریافت نتیجه مطلوب انجام دهید.

برای درمان کم تحرکی اسپرم، چی بخوریم؟

 
خرنوب و بی‌تحرکی اسپرم
مطلب زیر هم برگرفته از کتاب راهنمای سلامتی با گیاهان پروفسور سراج اوغلو هست که براتون میذارم و امیدوارم مفید واقع شود در مردان تعداد طبیعی اسپرم، ۴۰ میلیون در میلی‌لیتر و بیشتر می‌باشد. با کاهش این مقدار احتمال حامله ماندن خانم کاهش می‌یابد آنچه اهمیت دارد فقط تعداد کل اسپرم نیست، حتی اگر مقدار اسپرم در حد طبیعی نیز باشد (۴۰ میلیون در میلی‌لیتر و بالاتر) اگر تعداد اسپرم متحرک، کم باشد نیز احتمال حامله ماندن خانم کم خواهد بود. متحرک بودن اسپرم‌ها نیز مهم است، افرادی را می‌شناسم که در کل ۷ الی ۸ میلیون در میلی‌لیتر اسپرم داشته‌اند و صاحب فرزند شده‌اند. این چگونه ممکن است؟
فرمول خرنوب به کار برده شده، هم تعداد اسپرم‌های متحرک موجود در این ۷ الی ۸ میلیون اسپرم را افزایش می‌دهد و هم اسپرم‌های متحرک را پرتحرک‌تر می‌کند.از طرفی تعداد کم اسپرم متحرک را افزایش می‌دهد و از طرف دیگر برای اسپرم‌های متحرک موجود نیز تحرک و فعالیت بیشتری را سبب می‌شود.
با وجودی که تعداد اسپرم آنها از اندازه طبیعی بسیار کم است به علت اینکه درصد مشخصی از اسپرم‌ها دارای حرکت بسیار سریع هستند احتمال رسیدن آنها به تخمک، بالا خواهد بود. در سایه این امر با وجود کم بودن تعداد اسپرم از اندازه طبیعی، حاملگی می‌تواند شروع شود.
۴ معجون برای افزایش اسپرم ، معجون تقویت اسپرم برای باروری  سوالی خیلی از افراد این است که برای افزایش اسپرم و برای تقویت اسپرم چه بخوریم؟ که در این مطلب به پاسخ این سوال خواهیم پرداخت.
 
معجون برای افزایش اسپرم
اگر به دنبال راه های افزایش قوای جنسی و جسمی هستید بهترین راه حل طبیعی، استفاده از غذاهای مقوی ای مثل موز ، عسل و خرما می باشد. تاثیر عسل ، خرما و عسل بر توان بدن و قوای جنسی می افزاید همچنین باعث افزایش اسپرم و تقویت اسپرم می شود که در زیر طرز تهیه معجون برای افزایش اسپرم و تقویت اسپرم را آموزش می دهیم.
خرما و توان جنسی 
مطالعات نشان داده است که خرما برای افزایش قوای جنسی و رفع ضعف جنسی بسیار مفید می باشد. پشتیبان علمی این موضوع بیشتر طب سنتی می باشد و متخصصان طب سنتی از دیرباز از عسل و خرما برای درمان ناتوانی های جنسی استفاده می کرده اند. در سال ۲۰۰۶ محققان دانشگاه شیراز تاثیر خرما و شیره آن را بر عملکرد جنسی مورد مطالعه قرار دادند و متوجه شدند که میزان بالای استرادیول و فلانویید موجود در خرما باعث افزایش تعداد اسپرم و تحریک جنسی می شود و همچنین باعث افزایش اندازه و وزن بیضه ها می شود.
موز و توان جنسی 
موز سرشار از آنزیمی به نام بروملین است. آنزیمی که نقش مهمی در تنظیم هورمون‌های مردانه دارد. همچنین میوه‌ای سرشار از ویتامین B1، ویتامین A، و ویتامین C است که با افزایش استقامت و پایداری اسپرم‌ها قدرت باروری را در مردان و تعداد اسپرم ها را افزایش می‌دهد.
عسل و توان جنسی 
از نظر طب سنتی عسل خالص و گرماندیده یک داروی موثر در درمان ناتوانی جنسی می باشد چون حاوی ویتامین E و روی و مواد معدنی دیگر می باشد که ثابت شده است که موادی که حاوی ویتامین E و روی هستند به درمان ناتوانی جنسی کمک می کنند.
 

برای درمان کم تحرکی اسپرم، چی بخوریم؟

 
معجون تقویت اسپرم
معجون اول 
چند عدد خرما را داخل شیر بز بگزارید تا به مدت یک شب خیس بخورد بعد مقداری عسل و پودر هل به آن اضافه کنید و بعد از مخلوط کردن نوش جان کنید. این مخلوط یک راه حل مناسب برای درمان ضعف جنسی می باشد و خیلی از نارسایی های جنسی مثل حتی عقیمی ناشی از کمبود تعداد اسپرم ها را بهبود می بخشد.
معجون دوم 
از نظر طب سنتی مغزهای پسته، گردو، بادام و بادام زمینی دارای مواد لازم برای تولید اسپرم و افزایش قوه جنسی هستند. یک قاشق غذاخوری عسل را در یک لیوان شیر تازه گرم حل کنید و دو قاشق ترکیب پودر کوبیده مغزهای ذکر شده را به آن اضافه کنید و بعد از خوب مخلوط کردن نوش جان کنید. البته می توانید برای افزایش قدرت معجون از اندکی دارچین هم در آن استفاده کنید.
معجون سوم 
مقدار متناسبی از سیاه دانه ، زعفران، پودر مغز گردو و زیره سیاه را داخل یک شیشه کوچک با ۲۵۰ گرم عسل مخلوط کنید و هر روز صبح یک قاشق از این مخلوط را داخل شیر گرم حل کنید و نوش جان کنید. این معجون باعث افزایش انرژی و قوای عمومی بدن شما می شود.
معجون چهارم کامل ترین معجون 
برای ساخت این معجون کمی تو خرج می افتید اما خیلی خیلی مقوی هست این معجون برای تهیه اش مواد زیر رو تهیه کنید.بادام زمینی ، پسته، گردو، قندق، انجیر خشک شده، مغز هسته زردآلو، کنجد، پودر تمر هندی، پودر جوانه گندم، عسل اصل، خرما، شیر ترجیحا شیر بز سپس از موادهای بالا از هر کدوم به مقدار کافی بردارید پودر کردنی ها را پودر کنید و بعد در مخلوط کن ریخته و سپس نوش جان کنید.تمام موادهایی که در ساخت این معجون ذکر شد همگی برای تقویت اسپرم و قوای جنسی و افزایش اسپرم هستند و از خوردن آنها غافل نشید.
 
توجه 
 معجون ها هم برای آقایان و هم برای خانم ها مقوی هستند اما خانم ها توجه داشته باشند که عسل یکی از مواد قاعده آور است و صحیح است که قدرت باروری را افزایش می دهد اما مراقب باشید در ماه های اول بارداری از آن استفاده نکنید خطر سقط را افزایش میدهد (مخصوصاً در فصلهای گرم) اما در ماه های آخر بارداری خوردنش مفید بوده و بدن را برای زایمان طبیعی آماده تر می کند. به قائده مصرف کنید چون مصرف بیش از اندازه از آن نیز باعث دیابت باداری می شود.
 

برای درمان کم تحرکی اسپرم، چی بخوریم؟

 
مهم‌ترین مطالب در این‌باره:
کم بودن، ضعیف بودن و کند بودن اسپرم یکی از مهمترین دلایل ناباروری مردان است. دلایلی که با تغییر سبک زندگی و تغذیه درست می توان آنها را برطرف کرد. اما با چه مواد غذایی می توان اسپرم مردان را تقویت کرد؟ بهترین معجون برای تقویت اسپرم مردان چیست؟

مواد غذایی که به تقویت اسپرم کمک می‌کنند
مواد غذایی که به تقویت اسپرم کمک می‌کنند به این شرح‌اند:

خرما
محققان معتقدند خرما حاوی میزان زیادی استرادیول و فلانویید است که باعث افزایش تعداد اسپرم و تحریک جنسی می شود . این مواد باعث افزایش اندازه و وزن بیضه ها نیز می شود.

ریشه جینسینگ
ریشه جینسینگ در چند صد سال گذشته یکی از مواد مهم برای درمان ناباروری در کشورهای آسیایی و به ویژه چین است. جینسینگ باعث افزایش سطح تستوسترون و افزایش جریان خون به دستگاه تناسلی مردان می شود .

گردو
گردو منبع بی نظیری از اسیدهای چرب امگا ۳ است که باعث افزایش تعداد اسپرم و تقویت جریان خون به دستگاه تناسلی می شوند .

کلم بروکلی
کمبود ویتامین A یک دلیل شایع در ناباروری مردان است. زیرا کمبود ویتامین A باعث می شود اسپرم مردان ضعیف و خیلی کم باشد. کلم بروکلی سرشار از ویتامین A است . 
این ویتامین مهم را در فلفل قرمز ، اسفناج ، زردآلو ، سیب زمینی شیرین و هویج هم می توانید پیدا کنید.
موز
موز سرشار بروملین است. این آنزیم نقش مهمی در تنظیم هورمون‌های مردانه دارد. موز سرشار از ویتامین B1، ویتامین A، و ویتامین C است که قدرت باروری را در مردان و تعداد اسپرم ها را افزایش می‌دهد.

عسل
عسل حاوی ویتامین ایی و روی و مواد معدنی زیادی است .مواد غذایی حاوی حاوی ویتامین E و روی می توانند به درمان ناتوانی جنسی و تقویت اسپرم مردان کمک می کنند.

سیر
آلیسین موجود در سیر باعث تقویت اسپرم مردان می شود و گردش خون را بهبود می رخشد. سیر سلنیوم هم دارد که باعث افزایش تحرک اسپرم می شود.سیر در طب سنتی یکی از قویترین گیاهان اسپرم ساز است .

چای سبز
محققان معتقدند آنتی اکسیدان های چای سبز به تولید و تقویت اسپرم مردان کمک زیادی می کنند. دوز کم ترکیبی به نام اپیگالاکاکتایکین گالات موجود در چای سبز می تواند کیفیت اسپرم، از جمله تحرک آن را بهبود بخشد .

گوجه فرنگی
آنتی اکسیدان های گلوتاتیون و کریپتوکسانتین، که گوجه فرنگی وجود دارد اسپرم مردان را تقویت و تعداد آنها را زیاد می کند.

آواکادو
آووکادو سرشار از ویتامین E، ویتامین B6، و فولیک اسید است، این مواد باعث تقویت اسپرم و افزایش تحرک و جنبندگی آن می شود.

شکلات تلخ
شکلات تلخ حاوی اسید آمینه است که به اثبات رسیده است حجم اسپرم و مایع منی را دو برابر می کند. همچنین از نظر آنتی اکسیدان بسیار غنی است . آنتی اکسیدان ها یک سلاح عالی در برابر رادیکال های آزاد هستند

مارچوبه برای حجم
مارچوبه سرشار از ویتامین C است که اسپرم را از آسیب محافظت می کند و تحرک و حجم آن را افزایش می دهد .
 
ترکیب چای سبز و عسل
در یک لیوان چای سبز ولرم یک قاشق غذا خوری عسل بریزید. حواستان باشد عسل را به چای سبز داغ اضافه نکنید چون همه خواصش از بین می رود.

ترکیب موز ، آوواکادو ، شکلات تلخ ، گردو و خرما
یک عدد موز، یک چهارم آواکادو، ۵۰ گرم شکلات تلخ، ۷ عدد گردو سه عدد خرما را در یک ظرف با هم مخلوط کنید و صبح ناشتا بنوشید.

سالاد مارچوبه و گوجه فرنگی و سیر
می توانید دو عدد گوجه فرنگی با یک عدد سیر رنده شده را با چند مارچوبه به یک سالاد خوشمزه برای عصرانه تبدیل کنید.

چای جینسینگ
مقداری آب را در قوری لعابی یا چینی یا پیرکس بجوشانید. مقداری از ریشه خشک شده ی جینسینگ (حدود ۱ تا ۳ گرم ) را به آب جوش اضافه کنید. سپس شعله را کم کنید و اجازه دهید تا مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بجوشد. 
اگر فشار خون بالا یا ناراحتی قلبی دارید بهتر است قبل از مصرف این چای با پزشک متخصص مشورت کنید. کسانی که آسپیرین، وارفارین و داروهای کاهش دهنده فشار خون مصرف می‌کنند، نباید جینسینگ بخورند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو