در ادامه نشست خبری محمدرضا باهنر، دبیر کل جبهه پیروان خط امام ورهبری در محل خبرگزاری خبرآنلاین، وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه محبوبیت اصولگراها و اصلاح طلبان نسبت به گذشته در چه حدی است؟ آیا نسبت به گذشته تغییر کرده است گفت: ما یک مشکل هم در بین اصلاح طلبان و هم اصولگراها داریم که یک سبد نیستند یعنی اگر ورود کنید باید ببینید تیپ هنجار شکنان اصلاح طلبان چقدر محبوبیت دارند؟ تیپ وسط شان چقدر محبوبیت دارد؟ آقای روحانی (اگرچه نمی گویم اصلاح طلب است اما بالاخره دو دوره ریاست جمهوری با تکیه بر اصلاح طلبان وارد شده و اصلاح طلبان مشهور رسما از ایشان حمایت کردند) چقدر محبوب است؟ یا اصلاح طلبان معمولی تیپ عارف در چه حدی از محبوبیت هستند؟

نفر اول در کشور حاج قاسم سلیمانی است

وی ادامه داد: این ها هر کدام محبوبیت متفاوت دارند، کما اینکه اصولگرایان هم همین طور است یعنی پایداری یک محبوبیتی دارد، جامعه روحانیت یک محبوبیت دارد، و دیگران هم به شکلی دیگر. بنابراین این ها را نمی شود در یک پک کامل دید. اما در کلیت قضیه که بحث می شود امروز در نظر سنجی در سطح کشور می شود وضعیت شخص ریس جمهور از نظر مقبولیت خوب نیست به طوریکه نفر چهارم یا پنجم هستند که ما معمولا تا به حال چنین چیزی نداشتیم که رئیس جمهوری مستقر باشد و در نظرسنجی ها این گونه افت کرده باشد.

وی با بیان اینکه البته این نظر سنجی ها سیاسی نیست، گفت: طبق این نظر سنجی نفر اول در کشور حاج قاسم است که اصلا ربطی به مسائل سیاسی ندارد، واقع قضیه این است که مردم قدر حاج قاسم را در مسائل امنیتی و خیلی مسائل می دانند  و نمک نشناس نیستند بنابراین ممکن است فردا نظر سنجی برگزار شود که آیا موافق رئیس جمهور شدن حاج قاسم سلیمانی هستید و مردم پاسخ دیگری بدهند که بحث دیگری است.

اصلاح طلبان در نظرسنجی ها دست بالایی ندارند

باهنر افزود: اما در شرایط کنونی با یک فاصله زیادی سردار قاسم سلیمانی از نفر دوم از نظر محبوبیت پیشتاز است و فکر می کنم رئیس جمهور چهارم باشند بنابراین در نظر سنجی های کلی که انجام شده اصلاح طلبان امروز وضعیت دست بالایی ندارند زیرا مردم هم مقداری مسائل اقتصادی را منسوب به آنها می دانند و هم با وجود اینکه مجلس به صورت کامل در دست اصلاح طلبان نبود اما سوال مردم این است که ۳۰ نماینده تهران که با رای کامل وارد مجلس شدند چه ظهور و بروزی داشتند؟ حس می کنم کسانی که این لیست را بستند شرمنده هستند و مایه افتخارشان نیست.

اصولگراها فکر نکنند پشت شان گرم است

وی در پاسخ به اینکه آیا اصولگرایان دست بالا را دارند؟ گفت: خیر، من به دوستان خودمان توصیه می کنم که اصلا فکر نکنید که پشت تان گرم است. هر کسی احساس کند که پشتش گرم است این شروع شکست است، اصولگرها نباید به این حس برسند که هر اتفاقی افتاد ما بردیم، خیر این دیدگاه اشتباه است. اما اگر یک رقابت مدبرانه، درست و با ادبیات مناسب داشته باشند و با توجه به حافظه تاریخی مردم امکان پیروزی خوب در مجلس یازدهم را دارند، نه اینکه می برند بلکه امکان پیروزی خوب را دارند.