متوسط درآمد خانواده های تهرانی چقدر است؟ آبان 98

منبع: نیک شو

79

1398/8/27

17:09


متوسط درآمد خانواده های تهرانی چقدر است؟ آبان 98

متوسط درآمد خانواده های تهرانی چقدر است؟ آبان 98

مطمئنا درآمد خانواده های تهرانی از دیگر شهرها بیشتر است ، البته به طبع آن هزینه ها در تهران نیز بسیار بیشتر از شهرستان ها خواهد بود. درآمد هر خانواده تهرانی در سال گذشته به طور متوسط به بیش از ۶۴ میلیون تومان رسیده است. این رقم ۲۰میلیون و ۵۴هزار تومان بالاتر از ارقامی است که برای خانواده‌های کل کشور محاسبه شده است.

 

در حالی که بررسی‌ها نشان می‌دهد متوسط درآمد خانواده شهری در ایران طی سال گذشته اندکی بیشتر از ۴۳ میلیون و ۴۹۰ هزار تومان است، درآمد خانواده شهری تهرانی رقمی بالاتر از این متوسط را تشکیل می‌دهد.
به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، تهران به عنوان پرجمعیت‌ترین شهر ایران، مقصد بسیاری از مهاجران و جویندگان کار محسوب می‌شود.
هر چند بسیاری با هدف یافتن شغل راهی تهران می‌شوند، اما بالا بودن هزینه زندگی در تهران، خود به موضوعی مشکل ساز برای این دسته از افراد تبدیل می‌شود.

 

گزارش‌های مرکز آمار ایران نشان می‌دهد متوسط درآمد خانواده شهری تهرانی بالاترین متوسط درآمد در ایران محسوب می‌شود. درآمد هر خانواده تهرانی در سال گذشته به طور متوسط به بیش از ۶۴ میلیون تومان رسیده است. این رقم ۲۰ میلیون و ۵۴ هزار تومان بالاتر از ارقامی است که برای خانواده‌های کل کشور محاسبه شده است.

 

بر این اساس مرکز آمار ایران متوسط هزینه زندگی در تهران را برای هر خانواده تهرانی اندکی بالاتر از ۵۸ میلیون و ۴۶۰ هزار تومان در سال گذشته اعلام کرده است. این رقم نیز ۱۹ میلیون و ۱۴۰ هزار تومان بالاتر از متوسط هزینه خانواده‌ها در کل کشور است.

 

متوسط هزینه زندگی برای خانواده شهری در کل کشور ۳۹ میلیون ۳۲۰ هزار تومان از سوی مرکز آمار ایران اعلام شده است. بعد از تهران خانواده‌های ساکن استان البرز پردرآمدترین خانواده در کل کشور محسوب می‌شوند. متوسط درامد خانواده البرزی برابر با ۵۰ میلیون تومان در سال محاسبه شده است. متوسط هزینه خانواده‌های البرزی نیز برابر با ۴۳ میلیون و ۴۲۵ هزار تومان اعلام شده است.

 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو