در مقابل این درخواست ها به همسرتان نه بگویید!

منبع: نیک شو

109

1398/8/27

17:31


در مقابل این درخواست ها به همسرتان نه بگویید!

برخی اوقات بله گفتن به درخواست های همسر می تواند شرایط رابطه را بدتر کند و در ادامه گزینه هایی را به شما خواهیم گفت که باید جواب نه به همسرتان بدهید. بعضی از حرف ها در زندگی زناشویی می توانند ادامه رابطه را به طور کلی مختل کنند. خیلی اوقات افراد کار‌هایی می‌کنند نمی خواهند آن را انجام دهند. خیلی‌ها این کارها را از خود گذشتن و همراهی می‌دانند. از «دوست ندارم با دوستت رفت و آمد کنی» گرفته تا اینکه «چرا به حزب چپ‌گرا علاقه داری؟»، مواردی هستند که همسر نباید ما را به تبعیت از نظرش مجبور کند.

در مقابل این درخواست ها به همسرتان نه بگویید!

در ادامه به 15 موردی اشاره خواهیم کرد که همسرتان، نباید شما را مجبور به انجام آن کند:

 

۱. مسائل را بدون اینکه حل شود رها کنید

جواب دادن و به نتیجه رساندن درمورد سوالات و مسائل مهم به تقویت بنیان و اساس زندگی کمک می‌کند. امکان دارد همسرتان بخواهد مسائل را بدون این که به نقطه نظر مشترک و نتیجه برسید رها کنید. اما باید بدانید که این برای یک رابطه سالم خطرناک است و نباید هیچ یک از طرفین از یکدیگر چنین تقاضایی داشته باشند.

 

۲. از شما بخواهد کاملاً تغییر کنید

تغییر دادن دیگری و تلاش برای آن یک امر بسیار رایج در روابط است که بسیار خطرناک می باشد، به همین علت روانشناسان ازدواج توصیه می‌کنند که در پی تغییر دیگری نباشید و فکر تغییر دادن شریک زندگی تان را از سر بیرون کنید.

 

۳. اصرار به همراهی در بعضی چیز‌ها که نمی‌خواهید

فرض کنید شما یک برنامه تناسب اندام دارید و نباید نوشابه بخورید ، اما شریک زندگی تان از این کارتان گلایه می کند و می خواهد شما نوشابه به مقدار زیاد بخورید ، این درخواست ها که در آن حالت امری وجود دارد می تواند به سرد شدن زندگی منجر شود.

 

۴. محدود کردن روابط

انسان ذاتا اجتماعی است و به غیر از رابطه و زندگی با همسر نیاز دارد با افراد دیگر در زمینه های مختلف رابطه داشته باشد و محدود کردن شریک زندگی می تواند بسیار ناخوشایند باشد. گفتن جمله تو برای من همه چیز و همه کس هستی شاید در نظر عاشقانه به نظر بیاید اما در اصل چنین نخواهد بود. هرگز از یکدیگر نخواهید که دوستی با فلان فرد را قطع کن، زیرا من او را دوست ندارم. منظور این نیست که دوستی مهم تر از ازدواج است، بلکه همه افراد می‌خواهند استقلال و آزادی داشته باشند و نباید تحت نظر و اراده دیگری باشند.

 

۵. مجبور کردن به موافقت با تمامی نظرات

اگر فکر می کنید در یک رابطه همیشه باید طرفین به همه چیز بله بگویند باید دیدگاهتان را تغییر دهید.

در مقابل این درخواست ها به همسرتان نه بگویید!

۶. رأی دادن به انتخاب‌های آن‌ها

سیاست کاملا سلیقه ای و شخصی است و شرکای زندگی نباید همدیگر را مجبور به موافقت با رای های سیاسی شان کنند. باید بدانید که اگر به دو حزب سیاسی مختلف تمایل دارید هیچ شکاف عمیقی در زندگی زناشویی تان به واسطه این اختلاف سلیقه بوجود نخواهد آمد.

 

۷. گریه نکن

سعی کنید چیزی را در دلتان نگه ندارید و همراه با احساسات تان ابراز کنید تا مشکلات ریشه یابی و حل شوند.

 

۸. در مورد روابط گذشته خود صحبت کنید

اگر هرکدام از شما در گذشته روابطی داشته اید باید بدانید که این روابط مربوط به همان گذشته هستند و در زمان حال شما نباید در زندگی زناشویی تان درباره آن صحبت کنید. بسیاری از آقایان و خانم ها هستند که حتی از رابطه جنسی با شرکای جنسی گذشته شان به راحتی صحبت می کنند که کاری بسیار اشتباه است. باید به جمله معروف گذشته ها گذشته بسنده کنیم.

 

۹. به خاطر من دروغ بگو

دروغ و پنهان کاری حتی اگر به خاطر شریک زندگی تان باشد واقعا نادرست است. شریک زندگی شما نباید از شما بخواهد که به خاطر او دروغ بگویید. دروغگویی و پنهان‌کاری برای شما عواقبی دارد که روح شما را آزرده می‌کند. بهتر است هر فرد با عواقب کار خودش مواجه شود و دیگری را فدای اشتباهاتش نکند.

 

۱۰. جمع‌ و جور کردن لباس‌ها

مخصوصا در جامعه ایران ، بسیاری از مردها فکر می کنند که همسرشان باید کارهی شخصی شان را انجام دهد ، اتاق را تمیز کند ، وسایل شخصی اش را مرتب کند ، جوراب هایش را بشوید و . . . در مقابل بسیاری از زنان گمان می‌کنند با این نحوه برخورد، از همسر خود مراقبت می‌کنند و در نقش مادرانگی فرو می‌روند ، بهتر است بدانید که شما هر دو به یک اندازه در انجام امور خانه نقش دارید.

در مقابل این درخواست ها به همسرتان نه بگویید!

۱۱. به بی‌احترامی خانواده من توجه نکن

شریک زندگی شما نمی‌تواند از شما بخواهد که اگر بی‌احترامی یا بی‌ادبی به شما می‌شود، آن را نادیده بگیرید. اگر بی‌احترامی از جانب خانواده و یا دوستان ما وجود داشته باشد، نمی‌توانیم از همسر خود بخواهیم تا به آن اهمیت ندهد.

 

۱۲. تلفن همراهت را به من بده

اگر سراغ چک کردن گوشی یکدیگر رفتید باید بدانید که اعتماد که مهم ترین چیز در زندگی مشترک است خدشه دار شده و نباید این کار را عادی قلمداد کنید. اعتماد از پایه‌های یک زندگی مشترک سالم و محترمانه است.

 

۱۳. شغل خودت را ترک کن

درخواست از همسر برای این که شغل خودش را بدون دلیل موجهی ترک کند واقعا عذاب آور است. شریک زندگی شما نباید به هردلیلی از شما بخواهد که بر خلاف میلتان استقلال مالی خودتان را از دست بدهید. در عوض می‌توانیم به یکدیگر در ساختن شرایط مناسب برای اجرای اهداف کمک کنیم.

 

۱۴. پوشش اعتیاد شریک زندگی خود

در جامعه ما بسیاری از خانم ها هستند که نمی خواهند قبول کنند همسرشان اعتیاد دارد و دنبال راه حل مشکل هم نیستند و به قولی می سوزند و می سازند ، اعتیاد را نباید نادیده گرفت و برای رفع مشکل آن باید چاره ای اندیشید ؛ خواه مواد مخدر و خواه سوءمصرف الکل؛ شما به آن‌ها در این حالت کمک نمی‌کنید، بلکه راه را برای آن‌ها هموارتر می‌کنید.

 

۱۵. بین او و مادرتان انتخاب کنید

شما هرگز نباید شریک زندگی یا والدین تان را به خاطر یکدیگر کلا کنار بگذارید ، اگر خانواده شما و همسرتان مایل به پیگیری و حل اختلاف خود نیستند، آن را بپذیرید و هرگز روابط خود را با هیچ کدام کنار نگذارید.

 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو