5 ماه بی‌خبری از سوگل

111

1398/8/27

18:52


5 ماه بی‌خبری از سوگل

سلامت نیوز: بیشتر از پنج‌ماه است که خبری از سوگل نیست. دختربچه 9ساله‌ای که در مرقد امام خمینی(ره) در تهران ناپدید شد و تا امروز هیچ ردی از او پیدا نشده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شهروند، سوگل همراه پدرش بود که در شلوغی جمعیت نیست شد. تنها سرنخ پلیس، یک کارتن‌خواب فراری است که دوربین‌های مداربسته نشان می‌دهد سوگل همراه این مرد به جایی نامعلوم رفته است. دوست این کارتن‌خواب که با پدر سوگل سر صحبت را باز کرده بود، درحال حاضر بازداشت است اما ادعا می‌کند خبری از کودک‌ربایی ندارد و احتمال می‌دهد دوستش برای گدایی دخترک را ربوده باشد. این پرونده در پلیس آگاهی شاپور درحال پیگیری است و مأموران تحقیقات خود را برای پیداشدن، اثری، نشانه‌ای، ردی یا سرنخی از این دختربچه خوزستانی ادامه می‌دهند. «صدیقه کلاه‌کج» مادر 30ساله سوگل که حالا چشم‌انتظار دیدن دوباره دخترش است، در گفت‌وگو با خبرنگار «شهروند» جزئیات ماجرای گم‌شدن سوگل را روایت کرد:
سوگل دقیقا چه روزی ناپدید شد؟
15 خرداد بود. سوگل با پدرش به تهران رفته بود. پدرش با من تماس گرفت و گفت که بچه گم شده است. بعد از آن روز بود که زندگی‌مان نابود شد.

سوگل چرا به تهران آمده بود؟
چند روزی می‌شد که پدر سوگل به همراه دخترمان به تهران آمده بود. آنها با پدربزرگ سوگل در خوزستان زندگی می‌کردند. اما پس از یک اختلاف خانوادگی، شوهرم دست دخترم را گرفت و به تهران رفت.


سوگل با پدرش زندگی می‌کرد؟
بله، دوسالی می‌شد که از شوهرم به دلیل اختلافات خانوادگی جدا شده بودیم. آن زمان سوگل هفت‌ساله بود و دادگاه حضانتش را به پدرش داد، اما از آنجایی که شوهر سابقم خانه نداشت، در خانه پدری‌اش زندگی می‌کردند.


سوگل چطور ناپدید شد؟
پدرش می‌گوید در مرقد امام خمینی بودند که در شلوغی جمعیت ناگهان سوگل ناپدید شد. شوهرم هیچ چیز دیگری نمی‌داند. روزی که با من تماس گرفت، گفت که درعرض چند دقیقه سوگل ناپدید شده و هرچه به دنبالش گشته، پیدایش نکرده است.


هیچ ردی از سوگل نیست؟
گویا پیش از ناپدیدشدن دخترم، دو مرد کارتن‌خواب پیش او و پدرش می‌روند. سر صحبت را باز می‌کنند. شوهرم چند روز با سوگل به مرقد می‌رفت و با این دو مرد صحبت می‌کرد. یکی از آن دو مرد کارتن‌خواب، دخترم را با خودش برده است. دوربین‌های مداربسته مرقد هم همین را نشان می‌دهد. او دخترم را ربوده و رفته است. بیشتر از پنج‌ماه است که این اتفاق افتاده و هنوز نه آدم‌ربا دستگیر شده و نه نشانه‌ای از سوگل پیدا شده است.


هیچ سرنخی از مرد کارتن‌خواب وجود ندارد؟
نه هنوز. دوست او دستگیر شده ولی اظهار بی‌اطلاعی می‌کند. می‌گوید خبری از آدم‌ربایی ندارد و نمی‌داند دوستش کجاست.


فردی که بازداشت شده؛ درباره دوستش چه می‌گوید؟
می‌گوید احتمال می‌دهد که دوستش برای گدایی دخترمان را ربوده باشد. فقط همین را می‌گوید، چون کارتن‌خواب بودند و جای مشخصی برای زندگی نداشتند، برای همین ادعا می‌کند که هیچ خبری از دوستش ندارد و نمی‌داند ممکن است به کجا رفته باشد.


به جز یک‌نفر، فرد دیگری در این رابطه دستگیر نشده است؟
نه، مأموران به دنبال رد و نشانه‌ای از آن مرد کارتن‌خواب هستند. معلوم نیست که آن فرد چرا دخترم را با خودش برده است. هرشب خواب دخترم را می‌بینم. سوگل به من و پدرش به‌شدت وابسته بود. نمی‌دانم در این مدت چطور با غریبه‌ها زندگی کرده و وضع زندگی‌اش چقدر سخت است. وقتی به اینها فکر می‌کنم، عذاب می‌کشم، ولی هنوز امیدم را از دست ندادم. امیدوارم به ‌زودی دوباره دخترم را در آغوش بگیرم. سوگل اگر الان پیش ما بود، باید به مدرسه می‌رفت. عاشق درس و کتاب‌هایش بود، اما معلوم نیست درحال حاضر کجاست و چطور زندگی می‌کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو