دستگیری هکر اینستاگرام شهروندان در مازندران

منبع: برترین ها

43

1398/8/28

15:56


رئیس پلیس فتا استان مازندران از دستگیری هکر حرفه ای و سابقه دار که با هک صفحات شخصی شهروندان در اینستاگرام ۵ میلیارد ریال به جیب زد، خبر داد.

ایلنا نوشت: رئیس پلیس فتا استان مازندران از دستگیری هکر حرفه ای و سابقه دار که با هک صفحات شخصی شهروندان در اینستاگرام ۵ میلیارد ریال به جیب زد، خبر داد.

سرهنگ حسن محمدنژاد در تشریح این خبر گفت: در پی مراجعه ۳ شهروند به پلیس فتا و طرح شکایتی مبنی بر هک صفحات شخصی اینستاگرام و در پی آن ارسال لینک جعلی بانک به فالوورهای آنان به منظور خرید جزوه و برداشت از حساب بانکی آنان موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی و بررسی شیوه و شگرد وقوع جرم، رد یکی از متهمان و هکر های سابقه دار در این حوزه شناسایی شد.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی مازندران، گفت: کارآگاهان و کارشناسان پلیس فتا در ادامه تحقیقات دریافتند، متهم برای فرار از دست قانون و عدم شناسایی، محل زندگی خود را ترک و به شهرهای مرکزی کشور متواری شده است.

سرهنگ محمدنژاد، خاطر نشان کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی محل اختفاء متهم شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی وی در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه دستگیر شد.

رئیس پلیس فتا مازندران با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهم ۳۸۰ میلیون ریال وجه نقد به همراه ۱۲۰ عدد سیم کارت و ۶۴۴ کارت بانکی کشف شد تصریح کرد: متهم در تحقیقات انجام شده به بزه انتسابی و برداشت غیر مجاز از حساب بانکی شهروندان به ارزش ۵ میلیارد ریال اقرار کرد.

سرهنگ محمدنژاد به کاربران شبکه های اجتماعی توصیه کرد: قبل از استفاده از اپلیکیشن ها بایستی نحوه ارتقاء امنیت آنها را فرا گرفته تا در دام اینگونه مجرمان قرار نگیرند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو