روحانی: ایران در کنار مردم یمن می‌ایستد

منبع: برترین ها

37

1398/8/28

16:05


رئیس جمهور گفت: ایران، براساس وظیفه شرعی و دینی خود چه در مبارزه برابر متجاوزان و چه در مذاکرات، در کنار مردم یمن ایستاده و خواهد ایستاد.

خبرگزاری فارس: حجت‌الاسلام حسن روحانی امروز سه شنبه هنگام دریافت استوارنامه "کریستوفر ماپانگا" سفیر جدید زیمبابوه در تهران ، با ابراز خرسندی از روند رو به توسعه روابط 2 کشور تصریح کرد: ایران از توسعه بیش از پیش روابط فرهنگی، سیاسی و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری زیمبابوه استقبال می کند و امیدواریم شاهد شکوفایی هر چه بیشتر این روابط در راستای منافع دو ملت باشیم.

وی با تاکید بر اینکه همواره بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، دو کشور روابط بسیار خوبی داشته اند، گفت: در دوران تحریم زیمبابوه همواره در کنار مردم این کشور بودیم و امروز با توجه به فشارهای آمریکا به هر دو کشور باید روابط و همکاری ها گسترش و تعمیق یابد.

رئیس جمهور با اشاره به تشابهات فراوان بین دو ملت و همچنین همکاری های سیاسی در مجامع بین المللی تصریح کرد: باید از لحاظ اقتصادی و تجاری روندی اتخاذ گردد که از توانمندی های دو کشور بیش از پیش استفاده شود.

روحانی افزود: باید شرکت های خصوصی دو کشور را به یکدیگر نزدیک و تشویق کنیم تا تجارت بین دو کشور در مسیر خوبی قرار گیرد.

سفیر جدید زیمبابوه در ایران پس از تقدیم استوارنامه خود به روحانی ، با اشاره به تهدیدات مشترک از سوی آمریکا بر ضرورت اتحاد و همبستگی بین دو کشور تاکید کرد و گفت: در حقیقت دشمنان مشترک، تحریم هایی را برای تحت فشار قرار دادن مردم ایران و زیمبابوه وضع کرده اند که باید در برابر این ظلم ایستادگی کنیم.

"کریستوفر ماپانگا" بر همبستگی و دوستی و پشتیبانی بین دو دولت و ملت تاکید کرد و اظهارداشت: باید با توجه به اوضاع کنونی روابط دو کشور به سطوح بالاتری ارتقا یابد و همکاری های تجاری و اقتصادی به نفع مردم دو کشور است.

حسن روحانی همچنین به هنگام دریافت استوارنامه «ابراهیم محمد بن محمد الدیلمی» سفیر جدید جمهوری یمن در تهران گفت: در سال‌های اخیر شاهد شهامت، مقاومت و ایستادگی فوق‌العاده مردم یمن بوده‌ایم و شجاعت و بیان صریح مواضع از سوی مقامات انقلاب یمن، بسیار افتخارآمیز است.

روحانی درد و رنج مردم مسلمان و مظلوم یمن را یکی از دغدغه‌های ملت ایران در سال‌های اخیر خواند و تصریح کرد: امروز متجاوزان و دشمنان مردم یمن و همه دنیا به این نتیجه رسیده‌اند که از راه فشار و جنگ نمی‌توانند به اهداف خود دست پیدا کنند و این به معنای ثمر دادن مقاومت مردم یمن است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران از آغاز تجاوز به یمن از لحاظ سیاسی و ارایه کمک‌های انسانی در کنار مردم یمن ایستاده‌ است، افزود: تردیدی وجود ندارد پیروزی نهایی در برابر متجاوزان، از آن مردم مقاوم یمن خواهد بود.

روحانی گفت: ایران مردم یمن و انقلاب آنان را بر حق دانسته و برای مقاومت آنها در برابر متجاوزین ارزش قایل است و براساس وظیفه شرعی و دینی خود چه در مبارزه برابر متجاوزین و چه در مذاکرات، در کنار مردم یمن ایستاده و خواهد ایستاد.

«ابراهیم محمد بن محمد الدیلمی» سفیر جدید جمهوری یمن نیز در این دیدار ضمن تقدیم استوارنامه خود به رئیس جمهور کشورمان و ابلاغ سلام گرم رهبر انقلاب یمن به دولت و ملت ایران، خواستار توسعه و تقویت بیش از پیش همکاری‌ها و روابط دو کشور شد.

سفیر جدید جمهوری یمن با بیان اینکه مردم یمن هرگز مواضع مقتدرانه، شرافتمندانه و ارزشمند دولت و ملت ایران را در حمایت از انقلاب این کشور فراموش نخواهند کرد، گفت: دولت و ملت ایران بهترین یار و همراه مردم یمن بوده و در شرایطی که مردم یمن زیر فشار تحریم و تجاوز قرار داشتند، تنها جمهوری اسلامی ایران از ما حمایت کرد و در کنار مردم یمن بوده و همچنان به این حمایت ادامه می‌دهد.

محمد الدیلمی تأکید کرد: ملت یمن همواره در کنار جمهوری اسلامی ایران در مسیر مبارزه با مواضع استکباری قدرت‌های جهانی ایستاده و از مواضع ارزشمند ایران در حفظ ثبات و امنیت منطقه بویژه ابتکار طرح صلح هرمز حمایت می‌کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو