به گزارش روز سه شنبه اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، در این دیدار دو طرف در خصوص روابط همه جانبه دو کشور در حوزه های سیاسی، اقتصادی، نظامی، امنیت مرزهای دو کشور، وضعیت باقیمانده مرزبانان ایرانی ربوده شده توسط گروهک های ترویستی، همکاری های مشترک منطقه ای، تحولات جاری در منطقه از جمله در افغانستان و سایر موضوعات مورد علاقه گفت وگو و رایزنی کردند.

ژنرال قمر جاوید باجوا پیش از این با سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری، دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی و سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت وگو کرد.

رئیس جمهوری در دیدار با فرمانده ارتش پاکستان با تأکید بر اهمیت گسترش روابط دوجانبه ایران و پاکستان، تصریح کرد: روابط صمیمانه و علاقمندی دو ملت مسلمان ایران و پاکستان به یکدیگر سرمایه ارزشمندی است که می‌توان از آن برای تحکیم هر چه بیشتر روابط و مناسبات دو کشور در عرصه‌های مختلف استفاده کرد.

همچنین در دیدار رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با فرمانده ارتش پاکستان دو  طرف در زمینه همکاری‌های دفاعی، نظامی و امنیتی گفت و گو کردند. همچنین در این دیدار درخصوص تحولات و شرایط منطقه‌ای و تقویت همکاری‌ها در ثبات و امنیت پایدار مورد بحث و گفت و گو قرار گرفت.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی نیز در دیدار با ژنرال جاوید باجوا با بیان این که پاکستان یک کشور بزرگ و با تمدنی کهن است، گفت: ایران و پاکستان دو  کشور همسایه و دارای اشتراکات دینی هستند که از گذشته‌های دور در زمینه های مختلف ارتباط و همکاری داشته‌اند.

همچنین دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی نیز در دیدار فرمانده ارتش پاکستان، راهبرد امریکا را ایجاد اختلاف و درگیری در کشورهای اسلامی دانست و گفت:‌ رویکرد ایران تقویت روابط و همکاری‌های هرچه بیشتر با کشورهای منطقه، به ویژه با همسایگان است.