چگونه چاق شویم؟ با قرص، طب سنتی و 15 تا ماده غذایی

منبع: اوما

494

1398/8/29

00:21


چگونه چاق شویم؟ با قرص، طب سنتی و  15 تا ماده غذایی

 راز افزایش وزن، خوردن مداوم کالری بیشتر از حد لزوم است. وزنه برداری باعث می شود به جای تجمع چربی، کالری اضافی تبدیل به ماهیچه شود. بنابراین رژیم غذایی پرکالری و ورزش افزایش حجم هر دو به چاق شدن کمک میکند:


چگونه چاق شویم در عرض یک هفته؟

در یک کلام فرایند چاقی و لاغری سریع نداریم مگر اینکه رژیم عجیب و غریب بگیرید و بسرعت آب زیر پوست را از دست دهید و یا از قرص های لاغری استفاده کنید که باعث ورم و چاق شدن سریع شود که در هرحال این افزایش و یا کاهش وزن بسرعت به جای اولیه برمیگردد. پس در روند چاق شدن هم مانند لاغری صبور باشید و حقیقت داره که فرایند چاق شدن واقعا سخت تر از لاغر شدن است. برای چاق شدن نیاز به به چند ماه است و چاق شدن سریع یک هفته ای امکانپذیر نیست.

چگونه چاق شویم با طب سنتی؟

طب سنتی ریشه همه مشکلات را در سرد بودن بدن می داند و معتقد است که گرمیجات بیشتر مصرف شود، احتمال افزایش وزن هم خواهد بود مانند :

  • حلیم
  • شیربرنج
  • فندق
  • باقلوا
  • شیر پسته
  • خوراک گوشت بزغاله
  • کپک
  • بلدرچین
  • کله پاچه
  • مصرف کنجد باشکر
  • کره بادام زمینی
  • تخم مرغ
  • جعفری
  • انگور سفید
  • انجیر خیسانده در عرق انیسون
  • ارده
  • پنیر با مغز گردو
  • مصرف عسل بعد از غذا
  • آلوئه ورا
  • شیره خرما

چگونه چاق شویم با قرص؟

چاق شدن با داروی گیاهی

  1. زﻧﯿﺎن ﺑﺎ ﺑﺎدﯾﺎن رومی 15 ﮔﺮم از ﻫﺮ دو در 400 ﮔﺮم ﺷﯿﺮ و 35 ﮔﺮم ﻗﻨﺪ میل کنید باعث چاقی میشه.
  2. ﺑﺮگ ﺷﻨﺒﻠﯿﻠﻪ ﺑﺎ آرد ﮔﻨﺪم و ﺷﮑﺮ و ﻋﺴﻞ  این ترکیب برای خوردنﺟﻬﺖ چاق ﺑﺪن
  3. گلاب رز با گلیسرین

دارودرمانی چاقی

چگونه سریع چاق شویم و چاق بمانیم؟

اگر با روش درست و گرفتن رژیم غذایی اصولی چاق شده اید ، احتمال برگشت به حالت اولیه خیلی کم است و به احتمال زیاد وزن ثابت می ماند. اما برای نگه داشتن وزن باید هر روز صبحانه را مصرف کنید ، روزانه یک مولتی ویتامین را مصرف کنید. مصرف روزانه 200 کالری مازاد را در برنامه غذایی داشته باشید . از مواد و نوشیدنی کم کالری و پرفیبر کمتر استفاده کنید. تعداد وعده های غذایی را زیاد اما حجم آن را کم کنید. 

با این روش ها حتما چاق میشوید:

روش چاق شدن

1-  اسموتی پروتئین خانگی

نوشیدن اسموتی پروتئین خانگی می تواند روشی بسیار مغذی و سریع برای چاق شدن باشد. تهیه اسموتی خانگی بهترین راه است زیرا نسخه های تجاری اغلب پر از قند و فاقد مواد مغذی هستند. همچنین هنگام تهیه اسموتی خانگی می توانید بر روی عطر و طعم و مواد مغذی کنترل داشته باشید. در اینجا چند دستور برای تهیه اسموتی ذکر شده است. می توانید اسموتی را با 2 فنجان (470 میلی لیتر) شیر یا جایگزینی مانند شیر بادام ترکیب کنید: 

شیک موز- آجیل شکلاتی:

1 عدد موز ، 1 قاشق مرباخوری پروتئین آب پنیر شکلاتی و 1 قاشق غذاخوری (15 میلی لیتر) کره بادام زمینی یا کره آجیل دیگری را ترکیب کنید.

 شیک توت وانیلی:

1 فنجان (237 میلی لیتر) انواع توت های مخلوط تازه یا یخ زده، یخ، 1 فنجان (237 میلی لیتر) ماست طبیعی با پروتئین بالا و 1 قاشق غذاخوری پروتئین آب پنیر وانیلی را ترکیب کنید.

شیک فندق شکلاتی:

15 اونس (444 میلی لیتر) شیر شکلات را با 1 قاشق غذاخوری پروتئین آب پنیر شکلاتی، 1 قاشق غذاخوری (15 میلی لیتر) کره فندق و 1 آووکادو ترکیب کنید.

شیک سیب کاراملی:

1 عدد سیب خرد شده ، 1 فنجان (237 میلی لیتر) ماست طبیعی، 1 قاشق مرباخوری پروتئین آب پنیر کاراملی یا وانیلی و 1 قاشق غذاخوری (15 میلی لیتر) سس کارامل بدون قند یا طعم دهنده را ترکیب کنید.

 شیک زغال اخته وانیلی:

1 فنجان (237 میلی لیتر) زغال اخته تازه یا یخ زده ، 1 قاشق پروتئین آب پنیر وانیلی ، 1 فنجان (237 میلی لیتر) ماست وانیلی و شیرین کننده را در صورت لزوم ترکیب کنید.

 شیک سبز:

1 فنجان (237 میلی لیتر) اسفناج، 1 عدد آووکادو ، 1 عدد موز ، 1 فنجان (237 میلی لیتر) آناناس و 1 قاشق غذاخوری پروتئین آب پنیر بدون طعم یا وانیلی را ترکیب کنید.

همه این اسموتی ها حدود 400 تا 600 کالری، همراه با مقدار زیادی پروتئین و سایر ویتامین ها و مواد معدنی مهم را تأمین می کنند.

خلاصه: دستور العمل های مختلفی برای تهیه اسموتی پروتئین وجود دارد. از نسخه های تجاری اجتناب کنید زیرا حاوی شکر اضافه شده می باشد و مانند اسموتی های خانگی مغذی نیستند.

2- سیب زمینی و نشاسته

سیب زمینی و سایر غذاهای نشاسته ای راهی بسیار آسان و مقرون به صرفه برای اضافه کردن کالری اضافی هستند. سعی کنید یکی از این منابع سالم کربوهیدراتهای نشاسته ای را انتخاب کنید:

  • کوینو
  •  جو دوسر
  • ذرت
  •  گندم سیاه
  •  سیب زمینی و سیب زمینی شیرین
  • اسکواش
  •  سبزیجات ریشه زمستانی
  •  لوبیا و حبوبات

نه تنها سیب زمینی و سایر نشاسته ها، کربوهیدرات و کالری اضافی دارند و باعث افزایش وزن می شوند، بلکه باعث ذخیره گلیکوژن در عضلات می شوند. گلیکوژن منبع سوخت غالب برای بیشتر ورزش ها و فعالیت ها است. بسیاری از این منابع کربوهیدرات، مواد مغذی و فیبر نیز دارند. همچنین این منابع، نشاسته ای مقاوم دارند که می توانند به تغذیه باکتری های روده کمک کنند.

خلاصه: نشاسته های سالم یک راه عالی برای بدست آوردن مواد مغذی و فیبرهای مهم، تقویت کالری و افزایش ذخیره گلیکوژن ماهیچه ای هستند.

3-ماست پرچرب

ماست پرچرب یکی دیگر از میان وعده های سالم و مناسب است. ماست پر چرب دارای مواد مغذی بسیاری است، از جمله پروتئین، کربوهیدرات و چربی. میان وعده های زیادی وجود دارد که از ماست تهیه شده است و باعث افزایش وزن می شود. تعدادی از این میان وعده ها در ادامه ذکر شده است:

ماست و میوه:

1-2 فنجان ماست را با میوه تازه یا خشک ترکیب کنید. همچنین می توانید آجیل ، تخمه ، عسل ، گرانولو یا پودر نارگیل نیز اضافه کنید.

پودینگ کره بادام زمینی شکلاتی:

1-2 فنجان ماست را با 100٪ پودر کاکائو ، کره بادام زمینی یا هر کره دیگری و یک شیرین کننده مانند استویا  مخلوط کنید. برای پروتئین بیشتر می توانید یک قاشق چایخوری آب پنیر را نیز اضافه کنید.

دسر ماست:

1-2 فنجان ماست را با گرانولو و انواع توت ها به صورت لایه لایه ترکیب کنید تا یک صبحانه خوشمزه تهیه کنید.

 اسموتی:

ماست یک ماده عالی برای افزودن به هر نوع اسموتی برای افزایش پروتئین و غلیظ تر شدن می باشد.

خلاصه: ماست پر چرب ماده دیگری است که می تواند به شما در اضافه کردن چربی ها و پروتئین های سالم به رژیم غذایی کمک کند.

4-چربی ها و روغن های سالم

چربی ها و روغن های سالم یکی از غذاهای با کالری فشرده می باشد. می توانید یک قاشق غذاخوری (15 میلی لیتر) روغن به سس ها ، سالادها و غذا بیفزایید تا 135 کالری به غذا افزوده شود. روغنهای سالم شامل روغن زیتون اصل، روغن آووکادو و روغن نارگیل هستند.

خلاصه: افزودن چربی ها و روغن های سالم به رژیم غذایی بسیار مهم است، به ویژه اگر سعی دارید وزن خود را افزایش بدهید. از روغن های گیاهی فرآوری شده بپرهیزید و روغن های سالم مانند زیتون، آووکادو و روغن نارگیل مصرف کنید.

چگونه چاق شویم

5- میوه خشک

میوه خشک دارای کالری، فیبر سالم و آنتی اکسیدان است. این یک روش آسان برای اضافه کردن مواد مغذی و کالری به رژیم غذایی شماست.

6- شکلات تلخ

شکلات تلخ دارای آنتی اکسیدان ها و سایر مواد مغذی همراه با کالری است که به افزایش وزن کمک می کند.

7- پنیر

پنیر منبع بسیار خوبی از پروتئین و سرشار از چربیهای سالم است. در صورت نیاز به افزایش کالری و طعم ، پنیر را به وعده های غذایی اضافه کنید.

8- تخم مرغ

تخم مرغ یکی از بهترین مواد غذایی برای ایجاد ماهیچه است. هیچ محدودیتی در خصوص تعداد تخم مرغ مصرفی در روز وجود ندارد. همچنین تخم مرغ سرشار از مواد مغذی است.

9- ماهی قزل آلا و روغنی

ماهی قزل آلا و سایر ماهی های روغنی منبع خوبی از چربی های امگا 3 سالم هستند. همچنین پروتئین هایی باکیفیت برای ایجاد ماهیچه فراهم می کنند.

10- مکمل های پروتئینی

مکمل های پروتئین یک افزودنی ساده و مقرون به صرفه برای رژیم غذایی شما هستند که به شما در افزایش مصرف پروتئین کمک می کنند.

11- آجیل و کره آجیل

آجیل و کره آجیل موادغذایی خوشمزه و پر کالری هستند. آنها میان وعده های بسیار عالی هستند.

12- گوشت قرمز

گوشت قرمز منبع عالی پروتئین است که به شما در جذب ماهیچه کمک می کند. گوشت قرمز حاوی لوسین، یک اسید آمینه، است که به تحریک سنتز پروتئین ماهیچه کمک می کند. هرچه گوشت چرب تر باشد، کالری بیشتری دریافت می کنید.

13- برنج

یک فنجان برنج حاوی حدود 200 کالری است و همچنین منبع خوبی از کربوهیدرات ها است که به افزایش وزن کمک می کند. بسیاری از مردم برنج را همراه با غذاهای حاوی پروتئین و سبزیجات مصرف می کنند.

14- ماکارونی

ماکارونی دارای کالری متراکم است و غنی از کربوهیدرات برای افزایش وزن می باشد. از مصرف ماکارونی های سفید خودداری کنید و از آنهایی که با غلات کامل تهیه شده اند، استفاده کنید.

15- شیر و سایر نوشیدنی های پر کالری 

شیر و سایر نوشیدنی های پر کالری بنوشید. نوشیدن آب نیز برای شما مفید است، اما می تواند اشتهای شما را کاهش دهد. اگر در حین وعده های غذایی خود از مایعات استفاده می کنید، سعی کنید به کالری آن ها توجه کنید. شیر، اسموتی و شیک بنوشید.

  •  به جای شیر کم چرب، شیر پرچرب بخورید.
  •  کره بادام زمینی یا پودر پروتئین را همراه با اسموتی ها و شیک ها بخورید.
  • شیرهای گیاهی مانند شیر نارگیل و شیر بادام زمینی باعث افزایش وزن می شوند و خوشمزه هستند.
  •  نوشیدنی های مغذی سنتی را امتحان کنید. کفیر ، هورچاتا ، چیا فرسا ، لاسی ، misugaru  و تلبا از نظر کالری و پروتئین بسیار سرشار هستند.
  •  بعد از خوردن غذا آب و نوشیدنی های کم کالری بنوشید.

Kris Gunnars.How to Gain Weight Fast and Safely. on July 20, 2018

Jenna Fletcher. How do you gain weight quickly and safely? on April 17, 2018

خانم ا برزویی

این مطلب به ویرایش و تأیید رسیده است، ایشان داراي مدرك كارشناسي ارشد تغذیه از دانشگاه علوم پزشكي تبريز مي باشد. از فعاليت هاي عمده خانم برزويي مشاوره تغذيه و رژيم درماني است، از سوابق ايشان چاپ ٧ مقاله طرح پژوهشي در نشريات و ژورنال هاي علمي، ترجمه كتاب، كارشناس تغذيه كلينيك ديابت، كارشناس طرح تحول سلامت ، كارشناس مسئول بيمارستان، مربي آموزشي شهرداري و .. است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو