۲ انشا درباره ربات پیشخدمت طنز و جدی

منبع: ستاره

306

1398/8/29

04:37


انشا درباره ربات پیشخدمت و اتفاقاتی که ممکن است پیرامون آن رخ دهد، به صورت ذاتی جذاب و خواندنی بوده و می‌توان آن را در مدل‌های مختلف نگارش کرده و حتی به صورت یک داستان درآورد.

دو نمونه انشا درباره ربات پیشخدمت به صورت غیرطنز و طنزآمیز

 

ستاره | سرویس سرگرمی - موضوع انشا، تم کلی نوشته را ارائه کرده و نویسنده با آزاد کردن تخیل و به کار بردن دانسته‌هایش می‌تواند به اشکال مختلف آن را بنویسد. انشا درباره ربات پیشخدمت از این قاعده مستثنی نیست. برای نوشتن این انشا می‌توانیم کمی به حال و هوای رستورانی مدرن وارد شویم. این موضوع انشا همچون انشا درباره آدم فضایی با تخیلات سر و کار دارد و به همان اندازه جذاب و خواندنی خواهد بود. در ادامه با ما همراه باشید تا به دو نمونه انشا درباره ربات پیشخدمت بپردازیم.

 

۱) انشا درباره ربات پیشخدمت با لحن جدی

بند مقدمه (زمینه‌سازی)

با توجه به وارد شدن به عصر جدید و دنیای مدرن، عجیب نیست که از این پس در رستوران‌هایمان شاهد پذیرایی و سرو غذا توسط ربات‌های پیشخدمت باشیم. احتمالا انتظار داریم که این ربات‌ها عاری از هر گونه اشتباهی باشند و بدون هیچ خستگی و مشکلی، کارهای رستوران را انجام دهند. باید دید دانشمندان و محققان در طراحی یک ربات پیشخدمت از چه فاکتورهایی کمک می‌گیرند.

بندهای بدنه (متن نوشته)

آیا ربات‌های پیشخدمت می‌توانند کمی خم شده و به مشتریانی که تازه وارد رستوران می‌شوند، تعظیم کوچکی به نشانه احترام کنند؟ آیا حین دریافت سفارش مشتری‌ها و میهمانان رستوران، لبخندی بر لب‌ ربات‌های پیشخدمت جای می‌گیرد و یا این که نباید انتظار چنین چیزی را داشته باشیم؟ ربات‌های پیشخدمت دارای یک خاصیت بزرگ هستند و آن این است که از برخوردهای مختلف مشتری‌ها چیزی احساس نکرده و می‌توانند در مقابل تمام آن‌ها، رفتار یکسانی داشته باشند.

ربات‌های پیشخدمت می‌توانند بدون خستگی تمام روز را کار کنند و نیازی به استراحت کردن نخواهند داشت. آن‌ها از مشکلات زندگی شخصی خود تاثیر نمی‌گیرند و بدون آن که نیازی به حل مسائل داشته باشند، با تمام قوا کار خواهند کرد. اما به کار بردن ربات‌های پیشخدمت در رستوران‌ها، به شکلی نیز صمیمیت و احساس راحتی را از مشتریان خواهد گرفت. شما احتمالا نمی‌توانید گپ و گفتی با پیشخدمت داشته و نظر او را درباره طعم غذاها بپرسید!

ربات‌های پیشخدمت از قبل برنامه‌ریزی شده اند و حتما غذاهای خاصی را به شما پیشنهاد خواهند کرد که از قبل در برنامه آن‌ها قرار داده شده است. اما این نسل می‌توانند تحولی در صنعت رستوران‌داری ایجاد کرده و ارائه سرویس‌ها را به شکلی بهینه به انجام برسانند. به خصوص اگر ربات‌ها را در بخش ارسال غذا به درب منازل نیز به کار گیریم. به این صورت ارسال سفارشات در کمترین زمان صورت پذیرفته و نظم و ترتیب خاصی به خود می‌گیرند.

بند نتیجه گیری (جمع بندی)

اما در نهایت این غم انگیز است که در رستوران‌ها به جای پیشخدمت‌هایی که همیشه لبخندی دوستانه بر لب دارند و گاهی اوقات نیز خسته به نظر می‌رسند، ربات‌های بی‌احساس را ببینیم. من هنوز دوست دارم تا پایان عمر خود در هر رستوران کوچک و بزرگی که می‌روم، پیشخدمت‌های انسان را ببینم و حتی با خطاهای گاه و بی‌گاه آن‌ها نیز روبرو شوم. هنوز دوست دارم پیشخدمتی از سر بی‌دقتی ظرف سوپ را طوری روی میز بگذارد که سوپ از گوشه ظرف، سرریز شود. این برایم بارها دوست داشتنی‌تر از رباتی است که بدون نقص، کارها را به انجام می‌رساند. نظر شما چیست؟

 

دو نمونه انشا درباره ربات پیشخدمت به صورت غیرطنز و طنزآمیز

 

پیشنهاد مطالعه: آداب غذا خوردن در رستوران و نحوه چیدمان میز غذا

 

۲) انشا درباره ربات پیشخدمت به زبان طنز

بند مقدمه (زمینه‌سازی)

تصور روزی را بکنیم که رستوران‌ها توسط ربات های پیشخدمت تسخیر شده اند و آن‌ها برای انجام دادن کارهای رستوران با هم در رقابت هستند. ربات‌های پیشخدمت رفته رفته جسارت بیشتری پیدا کرده و برای رسیدن به نقطه اوج در خدمات رستوران، سعی در حذف هم دارند. یکی از آن‌ها در ظرف سوپ ربات دیگر، دو قاشق فلفل اضافه می‌کند. او می‌داند که به زودی صدای اعتراض یک مشتری برخواهد خاست. این ربات‌ها احساس پیدا کرده و به نظر می‌رسد نخستین احساس در آن‌ها حسادت و نابودی یکدیگر باشد! چه چیز دیگری می‌توانستیم از ربات‌ها انتظار داشته باشیم؟

بندهای بدنه (متن نوشته)

ربات‌ها در آمد و شد هستند و خیلی سریع به سرو غذا می‌پردازند. در این میان ممکن است ربات‌های پیشخدمت از حقوق و دستمزد خود ناراضی بوده و به فکر اعتصاب بیفتند. تصورش را بکنید که تمام رستوران‌ها توسط ربات‌ها تسخیر شده و حالا آن‌ها تصمیم به اعتصاب گرفته‌اند. اعتصاب ربات‌ها در جای خود دیدنی است. آن‌ها در ردیف‌های منظم ایستاده و یا حتی شروع به شعار دادن می‌کنند. حالت چشم‌های ربات‌ها در حالی که برای حقوق خود معترض هستند، فوق‌العاده دیدنی خواهد بود.

سرانجام مدیران رستوران‌ها تسلیم شده و حقوق ربات‌ها دو برابر می‌شود. آن‌ها خوشحال و باهیجان به سر کار خود بازمی‌گردند. حالا ربات‌ها اشتیاق بیشتری برای کار کردن دارند و سرویس‌ها را با سرعت بیشتری تحویل مشتریان می‌دهند. تعظیم ربات‌ها مقابل مشتریان با غلظت بیشتری همراه شده و بعضی از آن‌ها سعی دارند، لبخندی انسانی را تقلید کنند! به نظر می‌رسد که رضایت شغلی ربات‌های پیشخدمت؛ استعدادهای آن را تحریک کرده و به سطح بهتری رسانده است!

اوضاع پیشرفته‌تر شده و بعضی از ربات‌ها به فکر سلفی گرفتن با مشتریانی که از غذا به اندازه کافی راضی هستند، می‌افتند. ژست‌های رباتیک مقابل دوربین‌های سلفی، واقعا خنده‌دار است و آن‌ها سعی به تقلید رفتار انسان‌ها دارند. بعضی دیگر از ربات‌های جاه طلب، به فکر مدیریت افتاده‌اند و سعی در گرفتن جایگاه مدیریت رستوران را دارند. آن‌ها جلسات مخفیانه گذاشته و برای حذف مدیر رستوران، توطئه می‌چینند...

بند نتیجه‌گیری (جمع‌بندی)

ربات‌های پیشخدمت جاه طلب، با حذف مدیریت رستوران به بالاترین مقام در اداره آن دست می‌یابند. آن‌ها از کار کردن لذت برده و اگر نیرویی مانع نشود، رفته رفته برای مدیریت شهر و تمامی بخش‌های آن خیز برمی‌دارند. این دنیای مدرن است و باید انتظار هر چیزی از سوی ربات‌ها را داشته باشیم. شاید به زودی ما به استخدام ربات ها درآییم. 

 

دو نمونه انشا درباره ربات پیشخدمت به صورت غیرطنز و طنزآمیز

 

کلام آخر

ربات‌های پیشخدمت، یک مفهوم هستند که فاصله چندانی با آن‌ها نداریم و انشا نوشتن در این باره چندان دور از واقعیت نیست. مثل انشا درباره تلفن همراه که با موقعیتی واقعی روبرو بودیم و نوشتن آن انشا توصیفی و طنز هم به همین گونه پیش رفت. شما چطور یک انشا درباره دنیای مدرن می‌نویسید و به آن حالتی صمیمانه می‌بخشید؟ ایده ها و دیدگاه‌های خود را با ما و خوانندگان این مطلب به اشتراک بگذارید. 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو