نتانیاهو به بنی‌گانتز: دره اردن را ضمیمه اسرائیل کنیم

منبع: برترین ها

80

1398/8/29

05:09


نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از رئیس ائتلاف آبی و سفید خواسته با او در تشکیل کابینه فراگیر همراه شود تا این رژیم بتواند دره اردن را به اراضی اشغالی فلسطین ضمیمه کند.

خبرگزاری فارس: «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از «بنی گانتز»، رئیس ائتلاف آبی و سفید و «آوریگدور لیبرمن»، رئیس حزب «اسرائیل بیتنا» خواسته در تشکیل کابینه ائتلافی به او بپیوندند.

نتانیاهو در یک پیام ویدئویی شامگاه سه‌شنبه از گانتز و لیبرمن خواست این کار را برای ایمن نگاه داشتن «اسرائیل» و انضمام دره اردن انجام دهند.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت: «من از گانتز و آویگدور لیبرمن خواستم یک دولت ائتلافی فراگیر برای ایمن نگاه داشتن اسرائیل و انضمام دره اردن تشکیل دهیم.»

روزنامه جروزالم‌پست نوشته نتانیاهو قرار است تا ساعتی دیگر با گانتز دیدار کند تا قبل از پایان مهلت گانتز برای تشکیل کابینه ائتلافی آخرین رایزنی‌ها را با او انجام دهد.

رئیس رژیم صهیونیستی روز ۱ آبان‌ماه رئیس ائتلاف آبی و سفید را مأمور تشکیل کابینه کرد و به او ۲۸ روز برای انجام این کار فرصت داد.

«بنیامین نتانیاهو» شهریورماه سال جاری اعلام کرده بود در صورت پیروزی در انتخابات و تشکیل کابینه جدید، شهرک‌های صهیونیست‌نشین کرانه باختری و بخش‌های مهمی از این منطقه را به اسرائیل الحاق می‌کند.

او مدعی شد که در صورت پیروزی در انتخابات، بلافاصله «دره اردن» و شمال «بحر المیت» (دریای مرده) را تحت حاکمیت فلسطین اشغالی اعلام می‌کند.

سخنان نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی حدود یک هفته قبل از برگزاری انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی مطرح شد. در آن برهه زمانی، نتانیاهو در انتخابات قبل‌تر از تشکیل کابینه بازمانده و مجبور به اعلام برگزاری مجدد انتخابات شده بود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو