ویرایش- پرپشت شدن ریش و سبیل

ویرایش- پرپشت شدن ریش و سبیل


منبع: آرگا

119

1398/8/29

10:39


پرپشت شدن ریش و سبیل از دست مشکلاتی است که امروزه بسیاری از جوانان با آن دست و پنجه نرم می کنند و به دنبال روش هایی برای افزایش حجم آن ها هستند و به همین منظور ما در این مقاله به بیان روش های مختلف برای پر پشتی ریش و سبیل ها خواهیم پرداخت با ما همراه باشید.

ویرایش- پرپشت شدن ریش و سبیل

متاسفانه بسیاری از مردان با مشکل پر پشت شدن ریش و سبیل مواجه اند و یک دست بودن ریش ها از آرزوهای آن ها محسوب می شود و نمی توانند سرعت رشد موهای صورت خود را افزایش دهند. اگر شما  نیز در دسته این افراد قرار دارید بهتر است تا ادامه مطالب را از دست ندهید زیرا ما در ادامه به بیان راهکار هایی برای پرپشت شدن ریش ها پرداخته ایم.

چگونگی پرپشت ریش و سبیل

رشد موهای صورت یا همان ریش از علائم بلوغ در پسران شناخته می شود اما در مواردی ممکن است که فرد مذکر ریش در نیاورد و یا ریش های خیلی کم پشتی داشته باشد و این موضوع تنها دو دلیل دارد که در ادامه بدان پرداخته ایم.

چگونگی پرپشت شدن ریش ها

یکی از دلایل نداشتن ریش در برخی از مردان این است که در آن ها به هیچ وجه فولیکول مویی وجود ندارد برای مثال در برخی از نشانگان جنین مشکلی وجود دارد که منجر به عدم رشد ریش ها می شود و هیچ راهکاری برای آن جواب نمی دهد و تنها بایستی اقدام به کاشت مو در صورت خود بکند.

اما دومین علت می تواند کمبود هورمون های مردانه در مردان است. کمبود هورمون مردانه قبل از سن بلوغ باعث بروز علائم ثانویه جنسی مثل داشتن تناسب اسکلتی خواجه ای،آلت تناسلی کوچک،کوچک ماندن بیضه ها و تشکیل نشدن چین و چروک های خاص روی بیضه ها خواهد شد. در این حالت صدای فرد نازک خواهد بود و توده های عضلانی او افزایش نمی یابند و قدرتش از حد طبیعی نیز کمتر خواهد بود. همچنین نشانه های دیگری مثل عدم رشد مو در ناحیه های مختلف سینه،زیر بغل،شکم و.. وجود دارد.

روش هایی برای پرپشت کردن ریش و سبیل

روش های مناسب برای پرپشت شدن ریش و سبیل:

بسیاری از افراد به دنبال راه و روش هایی برای پر پشت کردن ریش های خود هستند و ما به همین خاطر در ادامه به بیان روش هایی برای افزایش حجم ریش ها خواهیم پرداخت.

استفاده از روغن اوکالیپتوس برای پرپشت شدن ریش و سبیل:

شما می توانید از روغن اوکالیپتوس برای افزایش حجم ریش و سبیل های خود استفاده کنید. برای این کار بایستی ۲ قطره از این روغن را با یک قاشق غذا خوری روغن حامل مثل روغن زیتون یا کنجد ترکیب کنید و بر روی ریش و سبیل های خود بمالید و اجازه دهید تا به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه بر روی پوستتان باقی بماند و پس از آن می توانید آن را با آب سرد بشویید.

استفاده از روغن اوکالیپتوس

استفاده از روغن نارگیل برای پرپشت شدن ریش و سبیل:

ماساژدادن صورت توسط روغن نارگیل یکی از بهترین روش ها برای تقویت ریش و سبیل و پر پشت کردن آن ها محسوب می شود. به طور کلی می توان گفت که روغن نارگیل به آبرسانی صورت کمک شایانی می کند و با افزایش گردش خون در بدن باعث افزایش حجم ریش ها می شود.

استفاده از روغن نارگیل برای افزایش حجم ریش ها

برای استفاده از این روغن بایستی یک قاشق روغن نارگیل را با دو قطره روغن رزماری ترکیب کنید و بر روی ریش و سبیل خود بمالید و به طور کامل ماساژ دهید و اجازه دهید تا ۱۵ دقیقه بر روی پوستتان بماند و پس از گذشت این زمان آن را با آب سرد بشویید. برای نتیجه گیری بهتر می توانید از این روغن در طول هفته ۳ مرتبه استفاده کنید.

استفاده از لیمو ترش و دارچین برای پرپشت شدن ریش و سبیل:

استفاده از ترکیب لیمو ترش و دارچین باعث افزایش حجم ریش و سبیل ها خواهد شد. برای این روش بهتر است یک قاشق چای خوری پودر دارچین را با دو قاشق چای خوری لیمو ترش تازه ترکیب کنید و بر روی پوست خود بمالید و بگذارید تا به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بر روی صورتتان بماند و سپس با آب سرد بشویید و برای نتیجه گیری بهتر در هفته دو مرتبه از آن استفاده نمایید(البته توجه  داشته باشید که اگر این ترکیب مدت زیادی بر روی پوست بماند منجر به سوزش شدید پوست خواهد شد به همین منظور هر چه سریع تر بایستی صورت خود را بشویید).

استفاده از لیمو ترش برای رشد ریش در مردان

استفاده از روغن آرگان برای پرپشت شدن ریش و سبیل:

یکی دیگر از مواد طبیعی مفید برای پر پشت کردن ریش و سبیل ها استفاده از روغن آرگان است. برای استفاده از این روغن می توانید دو قاشق غذا خوری از این روغن را با ۷ قطره روغن اسطوخودوس و ۵ قطره روغن رزماری ترکیب کنید و آن را بر روی صورت خود بمالید و با دقت ماساژ دهید و پس از گذشت ۱۵ دقیقه آن را با آب سرد بشویید.

کاربرد روغن آرگان بر افزایش حجم ریش ها

استفاده از روغن اسطوخودوس و رزماری برای پرپشت شدن ریش و سبیل:

ترکیب این دو روغن به دلیل خاصیت آبرسانی و مرطوب کنندگی که دارد به پرپشت شدن سبیل ها کمک فراوانی خواهد کرد. برای استفاده از این روغن بایستی ۶ قطره روغن رزماری را با ۶ قطره روغن اسطوخودوس و ۳ قاشق چای خوری روغن جوجوبا ترکیب کنید و بر روی ریش و سبیل خود بمالید و پس از گذشت ۱۰  الی ۱۵ دقیقه آن را با آب سرد بشویید.

کاربرد روغن اسطوخودوس بر افزایش حجم سبیل

بهترین مواد غذایی برای پوست و پرپشت شدن ریش و سبیل:

مواد غذایی که دارای پروتئین هستند تاثیر بسیار زیادی در رشد سبیل و ریش ها دارند. از جمله مواد غذایی گیاهی می توان به انواع لوبیا(لوبیا سیاه،لوبیا سفید،لوبیا چیتی و لوبیا قرمز)آجیل،شاهدانه،کینوآ،مغزیجات خام و میوه اشاره کرد.

تاثیر مواد غذایی ویتامین دار بر افزایش حجم ریش ها

علاوه بر این موارد ویتامین های A،E و C با افزایش گردش خون منجر به تقویت فولیکول های مو و در نهایت افزایش حجم ریش و سبیل ها خواهد شد.

توصیه می کنیم که حتما مصرف میوه و سبزیجات را در برنامه غذایی خود قرار دهید زیرا این مواد دارای مقادیر بالایی از ویتامین و مواد معدنی هستند و به پرپشت شدن ریش و سبیل ها کمک شایانی خواهد کرد.

استفاده از میوه و سبزیجات

مرطوب نگه داشتن سطح پوست برای پرپشت شدن ریش و سبیل:

آبرسانی و رطوبت پوست علاوه بر اینکه باعث پاکسازی صورت از سلول های مرده و آلودگی ها می شود باعث تقویت فولیکول های مو نیز می شود و به رشد سریع ریش و سبیل ها می انجامد.

مرطوب نگه داشتن سطح پوست

ورزش کردن برای پرپشت شدن ریش و سبیل:

داشتن برنامه منظم ورزشی گردش خون در بدن را افزایش داده و باعث رشد ریش و سبیل ها خواهد شد. توصیه می کنیم که این کار را در طول روز ۲۰ دقیقه انجام دهید تا سریع تر به نتیجه ی دلخواه خود برسید.

ورزش کردن برای افزایش گردش خون

نوشیدن آب کافی برای پر پشت شدن ریش و سبیل:

بسیاری از متخصصان توصیه می کنند که برای تقویت و افزایش رشد سبیل ها آب بسیار بنوشید زیرا نوشیدن زیاد آب باعث آبرسانی پوست خواهد شد و فولیکول های مو را تحریک کرده و در نهایت به افزایش رشد و پرپشت شدن موها خواهد انجامید.

نوشیدن آب کافی برای پرپشت شدن ریش و سبیل در مردان

خواب کافی برای پرپشت شدن ریش و سبیل:

داشتن خواب کافی یکی از مهم ترین علت ها برای پرپشت شدن ریش ها محسوب می شود چون به سلول های پوست این قابلیت را می دهد تا بتوانند خود را ترمیم و بازسازی کنند.

خواب کافی باعث افزایش گردن خون در بدن می شود

علاوه بر این خواب کافی کمک زیادی به درمان استرس و اضطراب می کند و این دو عامل از علت های اصلی ریزش ریش و سبیل ها هستند. متخصصان به همین منظور توصیه می کنند که هر شب ۷ الی ۸ ساعت خواب آرام داشته باشید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو