راهنمای سفر به پاریس | عروس شهرهای اروپا

راهنمای سفر به پاریس | عروس شهرهای اروپا


منبع: همگردی

314

1398/8/29

10:48


سفر به شهر عشاق و پایتخت مد، پاریس برای بسیاری از افراد دنیا جذاب است و آرزوی آن را دارند. عاشقان این شهر در دنیا بسیار هستند و به همین دلیل، سالانه افراد زیادی به پاریس سفر می کنند. این شهر هم از نظر معماری، هم هنر، هم تاریخ و طبیعت دارای جاذبه های بسیاری است. در مطلب راهنمای سفر به پاریس به معرفی بیشتر پاریس می پردازیم و نکاتی را برای سفر به جاهای دیدنی پاریس ارائه می کنیم.

سفر به پاریس

معرفی پاریس

فرانسه، یکی از کشورهای اروپایی بوده که پایتخت آن شهر پاریس است. پاریس در قسمت شمالی فرانسه قرار گرفته و با 105 کیلومتر مربع مساحت، یکی از شهرهای بزرگ فرانسه بوده و جمعیت آن 2 میلیون و 300 هزار نفر است. از جمله لقب های این شهر دیدنی می توان به شهر عشاق و پایتخت مد اشاره کرد. در مورد جاهای دیدنی پاریس نوشته و شعرهای مختلفی وجود دارند که بیش از پیش هر فردی را عاشق این شهر می کنند.

معرفی پاریس

آب و هوای پاریس

میانگین دما در پاریس 15 درجه سلسیوس است. در پاریس باران ناگهان شروع به بارش می کند و چنین چیزی در این منطقه بسیار معروف است. بارش باران در تمامی فصول سال صورت می گیرد و این موضوع به تلطیف هوا بسیار کمک می کند. براساس راهنمای سفر به پاریس باید بدانید که به دلیل پایین نیامدن دمای هوا، بارش برف در پاریس بسیار کم است. به طور کلی، آب و هوای پاریس را اقیانوسی می گویند، چون بسیار تحت تاثیر جبهه های هوایی است که از سوی اقیانوس اطلس شمالی به این سمت می آیند.

آب و هوای پاریس

چه زمانی به پاریس سفر کنیم؟

از نظر آب و هوایی، بهترین زمان سفر به پاریس بین ماه های ژوئن تا آگوست است. این مقطع از سال را می توان فصل گردشگری این شهر دانست و گردشگران بسیاری به آن سفر می کنند و به همین دلیل، رزرو هتل سخت خواهد بود، همچنین تمامی هزینه ها بالاتر می روند. اگر به دنبال کمتر کردن هزینه های سفر هستید، براساس راهنمای سفر به پاریس باید بدانید که پائیز فصل بسیار مناسبی خواهد بود.

چه زمانی به پاریس سفر کنیم؟

نکاتی برای سفر به پاریس

اختلاف ساعت پاریس و تهران 2 ساعت و 30 دقیقه بوده که از نظر زمانی تهران جلوتر است. مردم شهر پاریس به زبان فرانسوی صحبت می کنند و واحد پولشان یورو است. کد کشور فرانسه 0033 بوده و برای مواقع اضطراری باید با 112 تماس بگیرید. جهت رانندگی در پاریس از سمت راست است. در سفر به پاریس توجه داشته باشید که نوع برق 230 ولت و 50 هرتز بوده و از پریزهای نوع E استفاده می شود.

نکاتی برای سفر به پاریس

هزینه ها

غذا

هزینه غذا در مناطق دورتر از مرکز شهر پاریس کمتر است. غذا در این شهر با انوع قیمت ها عرضه می شود و تنوع انتخاب برای شما بیشتر خواهد شد. ساندویچ و غذاهای نیمه آماده معمولا بین 6 تا 10 یورو قیمت دارند. هزینه یک پرس غذا در یک رستوران نسبتا خوب شهر، بین 25 تا 40 یورو بوده و برای صرفه جویی در هزینه ها می توانید از فروشگاه های شهر مواد غذایی را تهیه کنید و خودتان مشغول آشپزی شوید. براساس راهنمای سفر به پاریس بهتر است بدانید که برخی رستوران ها برای وعده ناهار تخفیف می دهند که فرصت مناسبی است که به جای شام، ظهر به این رستوران ها بروید.

هزینه غذا در پاریس

اقامت

با توجه به اینکه چه اقامتگاهی را انتخاب می کنید، هزینه ها متفاوت خواهند بود. باید بدانید که پاریس شهر توریستی است و به همین دلیل قیمت اقامت در آن کم نیست. اگر بخواهید در اتاق اشتراکی یک هاستل در منطقه ای دورتر از مرکز شهر اقامت داشته باشید، برای یک شب 20 یورو بپردازید. این میزان هزینه در هاستل های نزدیک به مرکز شهر 30 یورو است. هزینه اتاق های خصوص در هاستل ها، برای یک شب از 80 یورو آغاز می شود. در اکثر این هاستل ها خدماتی مانند صبحانه و ملحفه رایگان ارائه می شوند. اقامت در هتل های دو ستاره ای که در نزدیکی مرکز شهر هستند، حداقل 50 یورو هزینه می برد. با ورود به سایت Airbnb، می توانید اتاق ها یا خانه ای اجاره ای را پیدا کنید که هزینه آن ها کمتر است. به طور مثال، اجازه اتاق های اشتراکی شبی 17 تا 23 یورو و اجاره یک آپارتمان، 54 یورو است. براساس راهنمای سفر به پاریس باید بدانید که با استفاده از سایت کوچ سرفینگ می توانید خانه های افراد بومی را برای اقامت پیدا کنید که به صورت رایگان هستند. اقامت به این شکل دو مزیت دارد، یکی آنکه در هزینه های خود بسیار صرفه جویی کرده اید، دیگر آنکه با فرهنگ و مردم بومی این شهر از نزدیک آشنا شده اید.

هزینه اقامت در پاریس

حمل و نقل

برای جا به جایی در شهر به راحتی می توانید از سیستم حمل و نقل عمومی استفاده کنید. در هر منطقه ای ایستگاه مترو وجود دارد که به راحتی می توانید از آن استفاده کنید. بلیت تک سفره مترو و اتوبوس 1.9 یورور است که اگر آن را در اتوبوس بخرید 2 یورو می شود. اگر تعداد سفرهای بیشتری دارید، می توانید از بلیت های 10 سفره که 14.5 یورو بوده، استفاده کنید. بلیتی به نام RER برای تمامی وسایل حمل و نقل عمومی کاربرد دارد و نوع 24 ساعته آن، 11.65 یورو است. اگر کارت های 24 ساعته ParisVisite را تهیه کنید، می توانید از برخی جاهای دیدنی پاریس رایگان دیدن کنید. مسلما، تاکسی نسبت به دیگر وسایل حمل و نقل عمومی گران تر بوده و استفاده از آن در این شهر کمتر پیش می آید. حداقل کرایه تاکسی در پاریس 6.5 یورو بوده و استفاده از خدمات اوبر از تاکسی ارزان تر خواهد بود.

حمل و نقل در پاریس

جاذبه های شهر

در سفر به پاریس توجه داشته باشید که موزه لوور در روزهای جمعه و همچنین اولین یکشنبه ماه های اکتبر تا مارس بعد از ساعت 18 عصر از افراد کمتر از 26 سال هزینه ای دریافت نمی کند. همچنین، در اولین یکشنبه هر ماه موزه های ملی این شهر رایگان هستند. با استفاده از کارت های تخفیفی که در شهر پاریس ارائه می شوند، می توانید با تخفیف های بسیار خوبی به دیدن موزه های این شهر بروید. این کارت ها برای افرادی که می خواهند از چندین موزه این شهر دیدن کنند، بسیار مناسب هستند.

بازدید از جاذبه های پاریس

غذاها و خوراکی های فرانسوی

غذاها و آشپزی فرانسوی در دنیا معروف است، به خصوص انواع پنیری که در غذاهای فرانسوی دیده می شوند. آشپزی فرانسوی تا قبل از قرن 17 الهام گرفته از آشپزی ایتالیایی بود، اما بعد از آن آشپزی کلاسیک فرانسوی شکل گرفت. در سفر به هر شهر و کشوری یکی از تفریحات گردشگران امتحان کردن غذا و خوراکی های آن شهر و کشور است. جالب است بدانید که آشپزی فرانسوی در یونسکو به ثبت جهانی رسید. رستوران های مختلفی در پاریس وجود دارند که غذاهای متنوعی را در اختیار افراد می گذارند. در ادامه راهنمای سفر به پاریس با ما همراه باشید تا با برخی از غذاهای مشهور فرانسوی بیشتر آشنا شوید:

راتاتویی: یکی از غذاهای فرانسوی که به عنوان کنار غذا نیز استفاده می شود، راتاتویی است. راتاتویی یک نوع خوراک سبزیجات بوده که در آن سبزیجات با مقداری روغن تفت داده می شوند و سپس، لایه لایه رو هم قرار می گیرند و در آخر در فر پخته می شوند. از جمله سبزیجات مورد استفاده در این غذا می توان به بادمجان، کدو، گوجه، فلفل دلمه ای، هویج، پیاز، ریحان، سیر، آوریشن، مرزنجوش و دیگر سبزیجات محلی اشاره کرد.

کاسوله: خوراک فرانسوی به نام کاسوله از سمت جنوب فرانسه نشات می گیرد. براساس راهنمای سفر به پاریس باید بدانید که این غذای بسیار خوشمزه از لوبیا سفید و گوشت تشکیل شده و گوشت داخل این غذا هر گوشتی می تواند باشد، اما معمولا از گوشت گوسفند، غاز، اردک یا سوسیس استفاده می شود. اگر در فصل سرما به فرانسه سفر می کنید، این غذا در این زمان بسیار دلچسب خواهد بود.

سوپ پیاز: یکی از غذاهای ساده و سنتی فرانسه که به زمان رومیان بر می گردد، سوپ پیاز است. این سوپ شامل پیاز و عصاره گوشت بوده که برخی مواقع به آن شیر، آرد یا تخم مرغ اضافه می شوند. شکل امروزی سوپ پیاز از قرن 18 به بعد ترویج پیدا کرد.

تارت فلامبه: تارت فلامبه غذای فرانسوی است که اصلیت آن به منطقه آلزاس بر می گردد. این غذا را می توان یک نوع پیتزا دانست که موادی مانند بیکن، ژامبون، خامه تازه و پیتزا را بر روی خمیر به خصوصی قرار می دهند و بعد در فر می گذارند تا خمیر آن کاملا پخته شود.

کیش لورن: براساس راهنمای سفر به پاریس باید بدانید که یکی از غذاهای سبک و ساده فرانسوی کیش لورن است. این غذا از بیکن دودی، پنیر و خمیر کره ای تشکیل شده و طعم شوری دارد و در دسته پای ها قرار می گیرد.

فلامیش: فلامیش در واقع کیک یا کراست حجیمی است که در آن با موادی مانند پنیر، خامه و سبزیجات پر می شود. اصالت این غذا به سمت شمال اروپا بر می گردد و معنای لغوی آن کیک می شود. این غذا به شکل پیتزا نیز سرو می شود.

تارت تاتن: استفانی تان در سال 1898 بر اثر اشتباهی که در پخت تارت سیب کلاسیک فرانسوی انجام داد، باعث به وجود آوردن دسر خوشمزه ای به نام تارت تاتن شد که از آن به بعد بسیار معروف شد. او در پخت تارت سیب به اشتباه باعث سوختن شکر و سیب می شود و روی آن ها خمیر تارت را قرا می دهد، درست برعکس تارت سیب. این دسر همان موقع در هتل تاتن سرو می شود و مورد علاقه همه کسانی قرار می گیرد که از آن میل کردند. بعد از آن این دسر به نان تاتن و نام این هتل معروف شد و به عنوان دسر جداگانه ای تهیه شد.

ماکارون: شیرینی ماکارون، شیرینی فرانسوی بوده که در کل دنیا به شهرت رسیده است. این شیرینی از دو قطعه مرنگ بادام تهیه می شود و در بین این دو قطعه از گاناش یا باتر کریم استفاده می شود. این شیرینی دارای طعم ها و رنگ های جذابی بوده که افراد را به خود جذب می کند. تهیه این شیرینی سخت است و باید شکل اصلی خود را داشته باشد و به همین دلیل و براساس راهنمای سفر به پاریس توجه داشته باشید که از چه مغازه ای آن را تهیه می کنید.

سوفله شکلات: یکی از دسرهای فرانسوی که شهرت جهانی پیدا کرده و آن را در بسیاری از رستوران های دنیا سرو می کنند، سوفله شکلات است. این دسر شکل و شمایل نرم، خامه ای و شکلاتی دارد و به همین دلیل، طرفداران بسیاری پیدا کرده است.

کرواسان: در سفر به فرانسه به هر شیرینی فروشی و نانوایی که بروید می توانید، کرواسان را پیدا کنید. این شیرینی در بین فرانسوی ها و همچنین، بسیاری از مردم دنیا طرفدار دارد و به همین دلیل، حتما آن را امتحان کنید و از طعم بی نظیر آن لذت ببرید.

غذاها و خوراکی های فرانسوی

جاهای دیدنی پاریس

برج ایفل

با آوردن نام پاریس در ذهن همه برج ایفل تصور می شود. در واقع نماد پاریس برج ایفل است. این برج هیجان انگیز مهمترین جاذبه این شهر بوده که بسیاری از گردشگران تنها به خاطر این برج زیبا به پاریس سفر می کنند. براساس راهنمای سفر به پاریس، جالب است بدانید زمانیکه این برج ساخته شد، مخالفان بسیاری داشت و کمتر کسی را به خود جذب کرد. این برج از 15 هزار قطعه فولاد تشکیل شده که در این بین از 2.5 میلیون میخ برای نگهداری این قطعات کنار یکدیگر استفاده شد. این برج با ارتفاع 307 متر، از شگفت انگیزترین سازه های دنیا به حساب می آید. قبل از آنکه بنای امپایر استیت ساخته شود، برج ایفل مرتفع ترین سازه جهان بود. این برج در سال 1889 میلادی توسط اکساندر گوستاو ایفل ساخته شد. طبقه اول برج ایفل در ارتفاع 57 متری قرار دارد که هم می توانید از طریق آسانسور و هم از طریق 360 پله موجود به آن برسید. طبقه دوم در ارتفاع 115 متری قرار داشته که بین طبقه اول تا دوم 344 پله وجود دارد. در طبقه دوم رستورانی به نام ژول ورن قرار دارد که فرصت بسیار مناسبی برای صرف غذا با چشم اندازی زیباست.

برج ایفل

خیابان شانزلیزه

مهمترین و معروف ترین خیابان پاریس، خیابان شانزلیزه است. امروزه، در این خیابان فروشگاه های متنوع و جذاب، کافه، رستوران، هتل، سینما و سالن های تئاتر بسیاری وجود دارند. افراد بسیاری در خیابان شانزلیزه به قدم زدن می پردازند و این موضوع برای گردشگران و توریست ها بسیار جذاب است. این خیابان را می توان به دو قسمت بالایی و پایین تقسیم کرد، قسمت بالایی تا طاق پیروزی ادامه دارد و مغازه ها، فروشگاه ها و دیگر کاربری ها در این قسمت قرار دارند. در قسمت پائینی باغ شانزلیزه، کاخ کونکورد و موزه هنرهای زیبا پتی پله دیده می شوند. شانزلیزه ر به فروشگاه ها و بوتیک های برندهای معروف می شناسند. به طور کلی تمامی فروشگاه، مغازه، هتل و رستوران های این خیابان بسیار گران قیمت و لوکس هستند و باید هزینه بسیاری برای گشت و گذار در آن بپردازید. اما، با این وجود مکان هایی با هزینه پایین تر نیز وجود دارند که تعداشان محدود و کم هست.

خیابان شانزلیزه

میدان کونکورد

یکی از میدان های مهم و بسیار پر رفت و آمد پاریس، میدان کونکورد است. این میدان که در گذشته به نام میدان لویی پانزدهم بوده، توسط معمار لویی پانزدهم در طی 20 سال ساخته شد و در سال 1775 میلادی تکمیل شد. پلان این میدان 8 ضلعی بوده و مساحت بسیار زیادی دارد، در قرن 18 این میدان قلب پاریس بوده است. از زمانیکه این میدان ساخته می شود تا به امروز، اتفاقات بسیاری در آن رخ داد. بسیاری از مردان بزرگ فرانسوی در این میدان به زیر گیوتین رفتند، مانند لویی شانزدهم، لاوازیه و ماری آنتوانت. این ها در زمان ترور یا انقلاب اول فرانسه رخ داد.

میدان کونکورد

محله مون مارتر

اگر از کلیسای سکره کور دیدن می کنید، در ادامه به محله مون مارتر نیز بروید و از کوچه پس کوچه های آن دیدن کنید. خیابان های این محله سنگفرش بوده و هنرمندان بسیاری را در این خیابان ها می بینید که به نواختن موسیقی و آواز خواندن می پردازند. حال و هوای این محله برای گردشگران بسیار جذاب است. این محله در گذشته یک روستای قرون وسطایی بود.

محله مون مارتر

میدان ووژ

قدیمی ترین میدان عمومی در شهر پاریس، میدان ووژ است. ساخت این میدان که یکی از جاهای دیدنی پاریس بوده، 7 سال به طول انجامید و در سال 1612 میلادی به اتمام رسید. این میدان در گذشته به نام میدان پادشاهی شناخته می شد. میدان ووژ در محله Marais واقع شده که بسیار زیبا است. میدان هایی که بعد از ووژ ساخته می شوند، مانند کونکورد از این میدان الهام می گیرند. ووژ به سبک رنسانس طراحی شده و در اطراف آن خانه و ساختمان هایی به یک شکل بنا شده اند که یک ویژگی مختص این میدان است. در گذشته رخدادهای مناسبتی در این میدان برگزار می شدند. از بناهایی که در محله قدیمی Marais قرار دارند، می توان به موزه پیکاسو اشاره کرد. در این محله فروشگاه و بوتیک های بسیاری دیده می شوند که حتی در روزهای یکشنبه نیز باز هستند.

میدان ووژ

میدان واندوم

برندهای معروفی مانند کارتیه و شنل، فروشگاه هایی در میدان واندوم دارند، در واقع معروفیت این میدان که یکی از جاهای دیدنی پاریس بوده، به دلیل حضور این برندها و همچنین حفاظت از این میدان به شکل گذشته است. این میدان مکانی لوکس بوده که در کنار برندهای معروف، هتل های گران قیمت و شیکی مانند Ritz در آن وجود دارند. بنا و خانه های اطراف این میدان در طول 5 سال ساخته شدند و پایان ساخت آن ها سال 1701 میلادی بود. این بناها برای کاربری هایی مانند کتابخانه، هتل و مراکز اداری ساخته شدند، اما به دلیل کمبود بودجه شاه آن ها را به ثروتمندان می فروشند. این افراد که صاحبان جدید این ساختمان ها شدند، باغ و باغچه های زیبایی به این بناها اضافه کردند. تا امروز این بناها چندین بار بازسازی و مرمت شده اند، اما به همان شکل اولیه خود باقی مانده و این خود یک ارزش است.

میدان واندوم

میدان باستیل

در شهر پاریس و در این میدان زندان باستیل وجود داشته که در سال 1798 میلادی این زندان فتح و به طور کامل تخریب شد. در این میدان که یکی از جاهای دیدنی پاریس بوده، ستونی به نام ژوئیه قرار دارد که در بالای این ستون 51 متری، مجسمه آزادی با نقش برجسته قرار دارد. در داخل این ستون پلکان مارپیچی با 283 پله شما را به سکویی برای دیدن مناظر زیبایی می رساند و از این سکو ساختمان اپرای باستیل قابل مشاهده است. این بنای جدید به جای زندان در سال 1989 میلادی ساخته شد. گنجایش این خانه اپرا 2745 نفر بوده که اپرا و باله های بسیاری در آن برگزار می شوند.

میدان باستیل

میدان شاتله و برج سن ژاک

یکی دیگر از جاهای دیدنی پاریس که در منطقه 1 قرار دارد، میدان شاتله است. در این میدان دو سالن تئاتر به نام های شاتله و تئاتر شهر وجود دارند. تئاتر شاتله در قرن 19 میلادی ساخته شد و در آن کنسرت های موسیقی پاپ و اپرا برگزار می شوند. از میدان شاتله وارد خیابان ریوولی شوید و این خیابان را ادامه دهید به پارکی می رسید که در آن برح سن ژاک قرار دارد. این برج باقی مانده ای از کلیسا سن ژاک بوده که به سبک معماری گوتیک ساخته شد.

میدان شاتله و برج سن ژاک

موزه لوور

از دیگر جاهای دیدنی پاریس، موزه لوور است. این موزه در یک کاخ بزرگ که متعلق به شاه فرانسه بوده، برپا هست. تعداد نمایشگاه و گالری های این موزه بسیار زیاد بوده و برای بازدید از همه قسمت های آن باید چندین روز وقت گذاشت. به همین دلیل، برای بازدید از آن باید طبق علاقمندی های خود پیش بروید و چند گالری را برای بازدید انتخاب کنید. تعداد آثار هنری که در این موزه به نمایش گذاشته شده، به 30 هزار عدد می رسد که رقم بسیار بالایی است. ورودی این موزه حیاط بزرگی است که در آن یک هرم شیشه ای بسیار معروفی قرار دارد. این هرم در سال 1917 میلادی توسط Ieoh Ming Pei ساخته می شود. دلیل بازدید بسیاری از افرادی که به موزه لوور می آیند، اثر هنری بسیار معروف، مونالیزاست. داوینچی این تابلو زیبا را در دو سال کشید. هر زمانی که به موزه لوور بروید، جلوی این اثر هنری افراد بسیاری صف کشیده اند تا آن را از نزدیک ببینند و با آن عکس بگیرند. از جمله آثار بسیار باارزشی که در این موزه نگهداری می شوند، می توان به نقش برجسته آشوری، تندیس ونوس میلو، لوح حمورابی، بز بالدار طلایی هخامنشی، بخش هایی از تخت جمشید اشاره کرد.

موزه لوور

موزه اورسی

یکی از ایستگاه های بزرگ قطار در پاریس، امروزه به موزه ای از هنرهای امپرسیونیست تبدیل شده است. برای علاقمندان به نقاشی این موزه مکان بسیار مناسبی بوده که در آن دگرگونی هایی که در سبک امپرسیونیسم از ابتدا تا به امروز پیش آمده، به نمایش گذاشته شده اند. در این موزه که یکی از جاهای دیدنی پاریس بوده، آثار هنرمندانی مانند ونگوگ، مونه و دگا به نمایش گذاشته شدند. از جمله نقاشی های بسیار معروف این موزه می توان به سیب ها و پرتقال ها اثر پل سزان، چمنزار اثر ادوار مونه، رقص در مولن دلا گالت اثر پر آگوست رنوار، ورق بازان اثر پل سزان، زایش اثر ویلیام آدولف بوگرو و شب پر ستاره اثر ونگوگ اشاره کرد.

موزه اورسی

خانه اپرا کاخ گارنیه و کتابخانه و موزه اپرا

پاریس شهری است که به هنر بسیار بها می دهد و یکی از این هنرها، تئاتر است که طرفداران بسیاری نیز دارد. خانه اپرای کاخ گارنیه، سالنی برای اجرای تئاتر، باله و اپرا است. بسیاری از گردشگران از طرفداران سرسخت تماشای باله و اپرا هستند و در سفر به پاریس می خواهند که آن را حتما تجربه کنند. این بنا ارزش بسیاری دارد و برای ساخت آن 13 سال زمان صرف شده است. این ساختمان توسط شارل گارنیه ساخته شد و دارای سبک معماری نئو باروک است. وسعت این بنا 11 هزار متر مربع بوده که بیشتر این مساحت به برای تالار بکار برده شد. این کاخ ظرفیت 2200 نفر را دارد. در نمای این بنا، 8 مجسمه و ستون های کلاسیکی دیده می شود که نشان از داستان سرایی، موسیقی، شعر، رقص، آواز، درام و چکامه هستند. تالار این کاخ دارای سقف بسیار زیبایی بوده که در آن تزئینات بسیاری بکار برده شده اند، دیوارها نقاشی شده و به طور کلی رنگ این تالار قرمز و طلایی است. ورودی تالار پله های مرمری داشته که به زیبایی آن افزوده اند. در این کاخ موزه و کتابخانه ای نیز وجود دارد که مکان بسیار مناسبی برای آشنایی بیشتر با این بنا هست. در این موزه نمایشگاه های مختلفی مربوط به اپرا و نمایش های آن برپا می شوند.

خانه اپرا کاخ گارنیه و کتابخانه و موزه اپرا

کلیسای نوتردام

مرکز تاریخی پاریس در جزیره ای به نام ایل دو لا سیته در رود سن است. در این جزیره، بنایی باشکوه و زیبا به نام کلیسای نوتردام قرار دارد. در این منطقه پادشاهان فرانسوی بین قرون 6 تا 14 زندگی می کردند. دستور ساخت این کلیسا توسط سن لویی در سال 1163 داده شد. ساخت این کلیسا، 150 سال زمان برده و در طول ساخت آن از سبک های مختلف معماری استفاده شده است. در ابتدا، سبک آن گوتیک اولیه بوده و بخش هایی که بعدا ساخته شدند، سبک های گوتیک داشته اند. این کلیسا را می توان شاهکاری در معماری سبک گوتیک دانست. در این کلیسا از جزئیات و تزئینات بسیاری استفاده شده که به شکوه و عظمت آن افزوده است. از جمله مجسمه هایی که در این کلیسا قرار دارند، 21 مجسمه بدون سری هستند که در تالار پادشاهان وجود دارند، سرهای این مجسمه ها در زمان انقلاب فرانسه کنده شدند و امروزه در موزه کلونی نگهداری می شوند. در این کلیسا از پنجره های بسیار بزرگ و رنگی استفاده شد. این کلیسا آنقدر زیبا و باشکوه بوده که هر فردی محو تماشای آن می شود. توجه داشته باشید که شنبه و یکشنبه ها ساعت 21 و 15 دقیقه، در این کلیسا پرده ای برای نمایش صوتی و تصویری آویخته می شود که بسیار جذاب است. برای دیدن این نمایش در یکی از جاهای دیدنی پاریس نیازی به پرداخت هزینه نیست.

کلیسای نوتردام

کلیسای پانتئون

لویی پانزدهم دستور می دهد تا بر روی صومعه ای قدیمی کلیسای جدیدی ساخته شود. طراحی این کلیسا را Jacques-Germain Soufflot تقبل می کند و 34 سال بعد در سال 1790 میلادی، ساخت کلیسایی به نام پانتئون به اتمام می رسد. این کلیسا سادگی سبک کلاسیک را دارد و به سبک نئوکلاسیک ساخته می شود و به همین دلیل، بسیار مورد توجه قرار می گیرد و بناهای بسیاری شبیه به این کلیسا و معماری آن بعدا ساخته می شود. امروزه، این کلیسا بنای یادبود ملی فرانسه بوده که در آن افراد معروف و بزرگی مانند ژان ژاک روسو، ویکتور هوگو، ولتر و امیل زولا به خاک سپرده شده اند.

کلیسای پانتئون

کلیسای سن شپل

یکی دیگر از جاهای دیدنی پاریس، پله دو ژوستی است. در این کاخ، کلیسایی بی نظیر به نام سن شپل قرار دارد. ساخت این کلیسا 7 سال طول کشید و در سال 1248 میلادی ساخت آن به پایان رسید. این کلیسا برای لویی نهم ساخته شد و دارای سبک معماری گوتیک است. در این کلیسا از پنجره هایی با شیشه های رنگی استفاده شده و همین موضوع باعث شد تا فضایی زیبا و آرامی را پدید آورد. جالب است بدانید، در این کلیسا بیشتر کنسرت برگزار می شود و کمتر مورد استفاده مراسم مذهبی قرار می گیرد. این کلیسا را می توان شاهکاری از معماری قرون وسطایی و گوتیک دانست.

کلیسای سن شپل

کلیسای سکره کور

از دیگر جاهای دیدنی پاریس، سکره کور بوده که در بلندترین قسمت پاریس ساخته شده است. این کلیسا از دور شبیه به کیک ازدواج است و در نمای آن از سنگ مرمر استفاده شد. معماری این کلیسا ترکیبی از سبک رومانسک و بیزانس هست. در فضای داخلی آن تزئینات بسیاری بکار برده شده و به زیبایی آن افزوده است. به دلیل آنکه این کلیسا بر روی ارتفاعات قرار گرفته، می توان از تراس آن مناظر بسیار زیبایی از شهر را مشاهده کرد.

کلیسای سکره کور

طاق پیروزی

یکی دیگر از جاهای دیدنی پاریس، طاق پیروزی بوده که یادبودی از سربازان فرانسوی است. دستور ساخت این بنا توسط ناپلئون داده می شود و 30 سال بعد ساخت آن تمام می شود و دیگر خود ناپلئون زنده نبود تا آن را ببیند. در واقع این بنا یادبودی از سربازانی است که در زمان ناپلئون برای فرانسه جانفشانی کردند. طراحی این بنا توسط JF Chalgrin انجام شده و در زیر این طاق مقبره یکی از سربازان گمنام که در جنگ جهانی اول کشته شد، قرار دارد. در دیواره های داخلی طاق نام فرماندهان فرانسوی حک شد. این طاق داری سکویی است که با رفتن به آن می توانید منظره بسیار زیبایی از شهر را مشاهده کنید.

طاق پیروزی

طاق بزرگ دفاع

منطقه توسعه یافته ای به نام لادفانس در غرب پاریس وجود دارد که این منطقه در انتهای خیابان شارل دو گل است. در واقع به انتهای این خیابان که برسید، چندین ساختمان بلند مرتبه را می بینید که مربوط به این منطقه هستند. این منطقه از دهه 1960 میلادی شروع به توسعه و پیشرفت کرد. در این منطقه طاق بزگی به نام دفاع وجود دارد که یادبودی از آن جنگ است. این طاق مرمری با 110 متر ارتفاع را Johan Otto von Spreckelsen طراحی کرد.

طاق بزرگ دفاع

باغ لوکزامبورگ

برای کسانی که به دنبال پارک و فضای سبز هستند و می خواهند ساعاتی را در آرامش باشند، باید باغ لوکزامبورگ را معرفی کنیم. این باغ بسیار معروف در قرن 17 و هم زمان با ساخت کاخ لوکزاکبورگ ساخته شد، اما شکل امروزی آن با شکل اولیه متفاوت است، چون در قرن 19 J.F. Chalgrin شکل جدیدی برای این باغ طراحی کرد. بخش مرکزی این پارک سبک فرانسوی دارد و در آن استخر 8 ضلعی به همراه فواره و چندین مجسمه دیده می شود. رو به روی قسمت شرقی کاخ لوکزامبورگ، فواره Fontaine de Médicis زیر درخت ها قرار دارد، این فواره بسیار معروف است. در قسمت جنوب غربی باغ، تئاتر لوکزامبورگ و زمین تنیس وجود داشته که کودکان می توانند به دیدن نمایش ها و تئاترهای عروسکی بروند و لذت ببرند. افراد محلی پاریس به خصوص دانشجوهای محله لاتین از طرفداران این مورد از جاهای دیدنی پاریس هستند و همیشه در آن حضور دارند.

باغ لوکزامبورگ

مرکز فرهنگی و هنری پمپیدو

یکی از مراکز فرهنگی و هنری پاریس، پمپیدو نام دارد. پمپیدو با آنکه در میان دو منطقه قدیمی قرار دارد، کاملا مدرن است. معماری این بنا کاملا مدرن بوده و باعث شگفتی می شود. در این مرکز فرهنگی و هنری، موزه ملی هنر مدرن قرار دارد که در آن آثاری در سبک های نیورئالیسم، سورئالیسم، دادائیسن، دریافت گردی به نمایش گذاشته شده اند. براساس راهنمای سفر به پاریس باید بدانید که در این مجموعه آثاری از هنرمندان معاصر جمع آوری شده و مجموعه جذابی را پدید آورده اند.

مرکز فرهنگی و هنری پمپیدو

هتل لزنولید

سربازان معلول تا قبل از دستور لویی چهاردهم برای ساخت آسایشگاهی برای آن ها، نمی توانستند به درستی از خدمات پزشکی بهره ببرند. لویی چهاردهم ساخت این آسایشگاه را برای این سربازان که از جان خود برای کشورشان گذشته اند، می دهد و در طی 5 سال ساخته می شود. ساخت این بنا در سال 1676 میلادی به پایان می رسد و طراح آن Libéral Bruant معمار فرانسوی بود. این آسایشگاه بعدا به هتلی به نام لزنولید تبدیل شد. براساس راهنمای سفر به پاریس باید بدانید که در این هتل، موزه ای نظامی وجود دارد که در آن یادبودهای از ژنرال های فرانسه و ناپلئون و همچنین اشیایی مانند لباس، اسلحه، اسناد و تجهیزات نظامی به نمایش گذاشته گذاشته شده اند.

هتل لزنولید

کاخ پادشاهی

در زمان لویی سیزدهم، بنایی به عنوان کاخ کاردینالی با معماری پادشاهی ساخته شد، اما بعدا به کاخ پادشاهی تبدیل شد. 400 سال پادشاهان در این کاخ استقرار داشتند. در این کاخ از ستون هایی با ارتفاعات مختلف استفاده شد که به نوع خود مدرن هستند و در این کاخ حیاط مرکزی وجود دارد که به جذابیت آن افزوده است. این بنا که یکی از جاهای دیدنی پاریس بوده، درست رو به روی موزه لوور قرار دارد.

کاخ پادشاهی پاریس

ساختمان La Conciergerie

یکی از بناهای تاریخی و قرون وسطی پاریس، ساختمان La Conciergerie است. این ساختمان در ابتدا قسمتی از یک کاخ قرون وسطایی بود، اما بعدها و در زمان دوران انقلاب فرانسه به زندان تبدیل شد و امروزه نیز به موزه تغییر کاربری داده است. اشیا و آثاری که در این موزه به نمایش گذاشته شده اند، مربوط به دوران مختلفی بود که در این بین زمان انقلاب فرانسه بیشترین سهم را داشت. به اسکله Mégisserie بروید تا بتوانید نمای بهتری از این بنا را مشاهده کنید. یک برج ساعت و 3 برج گرد از این بنا قابل مشاهده بوده که همانند کارتون های کودکان می مانند.

ساختمان La Conciergerie

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو