بررسی گوشی آنر ۱۰ لایت

بررسی گوشی آنر ۱۰ لایت


منبع: آرگا

120

1398/8/29

13:48


آنر ۱۰ لایت هواوی یک گوشی هوشمند میان رده عالی و یکی از بهترین اسمارتفون های ارزان قیمت است که می توانید خریداری کنید. این گوشی دارای عملکرد خوب، عمر باتری مناسب ، نمایشگر بزرگ و دوربین های دوگانه می باشد که در این مقاله مورد بررسی قرار می گیرد.

آنر، برند زیر مجموعه هواوی همواره گوشی های میان رده و مقرون به صرفه ای را به بازار ارائه نموده است و همچنان جریان ساخت گوشی هایی با قیمت مناسب تر و قدرت کمتر در کنار پرچمداران دیگر ادامه دارد. گوشی آنر ۱۰ لایت یکی از این موارد محسوب می شود که در نوامبر ۲۰۱۸ به بازار معرفی و عرضه شد. در این مقاله به بررسی این گوشی اقتصادی می پردازیم. با ما همراه باشید.

گوشی آنر ۱۰ لایت

گوشی آنر 10 لایت

 

دارای

طراحی شگفت انگیز با قیمت عالی
سیستم عامل اندروید ۹.۰ پای
ذخیره کافی

در برابر

درگاه میکرو USB قدیمی
تصاویر دوربین بیش از حد پردازش می شوند
بلندگو مونو

گوشی آنر ۱۰ لایت از کیفت ساخت مناسبی بهره می برد. این گوشی میان رده  اقتصادی با بدنه ی شیشه ای و فلزی از لحاظ ظاهری یک پرچمدار گران قیمت به نظر می رسد. پشت گوشی طوری طراحی شده به گونه ای که با تغییر جهت تابش نور به آن، تغییر رنگ می دهد. در قسمت جلو نمایشگری تمام صفحه با حاشیه باریک و بریدگی قطره ای شکلی جهت تعبیه دوربین سلفی به چشم می خورد. سایت آنر نسبت نمایشگر  را به بدنه حدود ۸۴ درصد عنوان کرده است. صفحه نمایش ۶.۲۱ اینچی این گوشی از نوع IPS LCD بوده که دارای رزولوشن ۲۳۴۰*۱۰۸۰ پیکسل می باشد. در ادامه با بررسی بیشتر گوشی آنر ۱۰ لایت با ما همراه باشید.

آشنایی سریع با گوشی آنر ۱۰ لایت

بررسی گوشی ارزان قیمت آنر

  • ابعاد: ۱۵۴.۸*۷۳.۶*۸
  • وزن:۱۶۲ گرم
  • صفحه نمایش: ۶.۲۱ اینچی از نوع IPS LCD
  • سیمکارت: دو سیمکارته هیبریدی
  • دوربین اصلی: ۱۳ مگاپیکسل با F/1.8 به همراه ۲ مگاپیکسل سنسور عمق سنج و فلش LED
  • دوربین سلفی: ۲۴ مگا پیکسل با  F/2.0
  • سیستم عامل: اندروید ۹ پای
  • پردازنده: HiSilicon kirin 710 (12 نانومتری)
  • حافظه: رم ۴ گیگابایت و حافظه داخلی ۶۴/۱۲۸
  • باتری: ۳۴۰۰ میلی آمپر با شارژر ۵V/2A 10w
  • اتصالات: دو سیمکارت، پشتیبانی از شبکه ۴G ، GPS، WiFi a/b/g/n/ac، بلوتوث ۴.۲، micro USB 2.0
  • حسگرها:حسگر اثر انگشت، شتاب سنج،سنسور مجاورت،قطب نما

محتویات جعبه گوشی آنر ۱۰ لایت

گوشی آنر 10 لایت

گوشی درون یک جعبه متوسط قرار داده شده است که به همراه آن دفترچه راهنمای کاربر، کابل شارژر میکرو یو اس بی، آدابتور و ابزار بیرون آوردن سیمکارت نیز وجود دارد. همچنین یک قاب سیلیکونی شفاف نیز به همراه دستگاه ارائه می شود که کاملا با لایت ۱۰ متناسب بوده و مزاحم طیف رنگی زیبا و جذاب پشت گوشی نمی شود. درگاه مکرویو اس بی که امروزه تقریبا باطل شده و استفاده نمی شود نشان می دهد که با یک دستگاه رده پایین روبرو هستیم و شارزر ارائه شده هم از نوع شارژر سریع نمی باشد بلکه ۱۰ وات معمولی است.

طراحی گوشی آنر ۱۰ لایت

ناچ نمایشگر آنر 10 لایت

 گوشی آنر ۱۰ لایت به طور معمول در طراحی از برخی خصوصیات همتای گران قیمت ترش آنر ۱۰ نیز بهره برده است.اما خصوصیات و جزئیات منحصر به فردی را نیز ارائه می دهد. این اسمارتفون میان رده دستگاه واقعا زیبایی بوده و برخی ویزگی های طراحی خود را از گوشی های پرچمدار بهره گرفته است. بدنه این گوشی برخلاف آنر ۱۰ که از شیشه و فلز ساخته شده، تماما از جنس پلاستیک می باشد. استفاده از بدنه پلاستیکی سبب شده این اسمارتفون تنها ۱۶۲ گرم وزن داشته باشد و با توجه به ضخامت ۸ میلی متری، ابعاد بسیار خوب بدنه به راحتی در دست جای گیرد. آنر گوشی خود را در دو رنگ گرادیانی ارائه می نماید.

در بخش جلوی گوشی نسبت بدنه به نمایشگر بسیار عالی بوده و فضای مفید مناسبی را هنگام کار کردن با صفحه نمایش به کاربر ارائه می دهد. این ویژگی خوب از طریق قرارگیری مناسب سنسور اثر انگشت در بخش پشتی و ناچ باریک در بخش جلویی گوشی ایجاد شده است. بریدگی یا ناچ بالای صفحه نمایش از طراحی قطره مانندی بهره می برد. حاشیه های کناری و بالای صفحه نمایش باریک و متقارن بوده اما حاشیه های پایین بسیار باریک و نازک شده که بسیار هیجان انگیز جلوه می نماید. در سمت راست گوشی کلدهای پاور و تنظیم صدا مشاهده می شود. درگاه سیمکارت و میکروفون ضد نویز در بالای گوشی تعبیه شده اند و ورودی جک هدفون ۳.۵ میلی متری، محفظه مشبک بلندگو و پورت Micro USB در قسمت پایین قرار گرفته اند.

گوشی آنر 10 لایت

این اسمارتفون از چراغ اعلانات LED نیز بهره می برد و هنگام روشن شدن چراغ، ظاهر برازنده ای به گوشی می دهد. پنل پشتی پلاستیکی دستگاه چهره ای شیشه ای به خود گرفته که جلوه ای خاص در گوشی ایجاد می کند. در این پنل سنسور اثر انگشت در میانه و دوربین های دوگانه در سمت چپ تعبیه شده اند. این صفحه انحنا یا برامدگی خاصی نداشته و هنگام نگه داشتن گوشی بر روی دست، لبه تیز آزار دهنده ای مشاهده نشد. نکته قابل توجه این است که بدنه پلاستیکی نسبت به شیشه به راحتی خراش بر می دارد بناباین سعی کنید از محافظ برای گوشی خود استفاده نمایید. در جمع بندی این بخش می توان گفت این دستگاه کاملا جمع و جور و سبک بوده و لغزندگی چندانی هم ندارد و به راحتی در دست جای می گیرد. به بیان دیگر گوشی خوش دستی می باشد.

صفحه نمایش گوشی آنر ۱۰ لایت

گوشی آنر ۱۰ لایت از صفحه نمایش IPS LCD با رزولوشن ۱۰۸۰*۲۳۴۰ ، تراکم پیکسلی ۴۱۵ PPi  در اندازه ۶.۲۱ اینچ و نسبت تصویر ۱۹:۵:۹ بهره می برد. در بالای نمایشگر ناچ قطره ای مانند با ظاهری خوب حضور دارد که در صورت تمایل میتوانید آن را پنهان کنید. گوشه های نمایشگر و ناچ گرد هستند  و هنگام مشاهده محتوای صفحه نمایش در اطراف ناچ سایه هایی ایجاد می شود که تنها زمانی قابل رویت است که پس زمینه، روشن یا تقریبا مایل به سفید باشد. البته این موضوع آزاردهنده نیست و بر روی تجربه کاربر تاثیر منفی ندارد. عملکرد صفحه نمایش خوب گزارش شده است که از یک محصول متوسط این نتیجه قابل انتظار می باشد.

 گوشی آنر 10 لایت

میزان روشنایی در حالت درخشان ۴۴۱ نیتز بوده و برای حالت نرمال میزان آن عدد کمتری در حدود ۳۹۰ نیتز است. عملکرد صفحه نمایش در مشاهده محتوا در زیر نور مستقیم خورشید چندان مناسب نیست. زوایه دید نمایشگر هم با توجه به LCD بودن صفحه، قابل رضایت بوده اما کنتراست و عمق رنگ مشکی به خوبی صفحه نمایش اولد نیست. در قسمت تنظیمات نمایشگر با انتخب گزینه Vivid رنگ های شاداب تری به نمایش گذاشته می شود و ار گزینه نرمال را انتخاب کنید دقت رنگ های به نمایش گذاشته شده افزایش می یابد. در گزینه eye comfort میزان نور آبی نمایشگر را می توانید تنظیم کنید تا در محیط های تاریک به راحتی قابل استفاده باشد.

دوربین گوشی آنر ۱۰ لایت

اسمارتفون آنر 10 لایت

دوربین اصلی گوشی آنر ۱۰ لایت از سنسور ۱۳ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/1.8 بهره می برد. این دوربین از سیستم تشخیص فاز برای فوکوس خودکار استفاده می کند و لرزشگیر اپتیکال ندارد. دوربین ثانویه ۲ مگا پیکسلی هم در مواقع لزوم تشخیص عمق به کمک دوربین اصلی می آید. رابط کاربری دوربین طراحی ساده ای داشته و استفاده آن برای همه کاربران راحت خواهد بود. در قسمت بالای رابط کاربری گزینه هایی مانند فعال/ غیرفعال کردن هوش مصنوعی، تصاویر متحرک و .. برای تشخیص سوژه و … وجوددارد.

از منوی تنظیمات نیز می توانید رزولوشن، خطوط راهنما و.. دسترسی داشته باشید. حالت های مختلف عکاسی پرتره، فیلمبرداری و… در بخش بالای دکمه شاتر وجود دارد. نکته منفی در این قسمت در نظر نگرفتن هیچ حالت خودکاری برای HDR است. در محیط های روشن و دارای نور کافی با دوربین اصلی می توانید تصاویر خوب با رنگهای شادابی را به ثبت برسانید. با این وجود میزان نویز آن ها به خوبی کنترل نمی شود و محدوده دینامیکی نیز درحد گوشی های ره بالا نمی باشد.

تلفن هوشمند آنر 10 لایت

عملکرد دوربین در ثبت تصاویر پرتره قابل قبول بوده و تصاویری با جزئیات زیاد و رنگ های شاداب ارائه می دهد. تشخیص سوژه در بیشتر مواقع به خوبی صورت می گیرد. دوربین سلفی از سنسور ۲۴ مگاپیکسلی بهره برده و تصاویر ثبت شده با آن دارای جزئیات مورد انتظار نمی باشد.اما هنگام فعال بودن هوش مصنوعی تصاویر ثبت شده با این دوربین رنگ های خوب و با جزئیات بهتری را ارائه می دهند.

کیفیت صدای گوشی آنر ۱۰ لایت

بررسی بلندگوی گوشی نتیجه مطلوبی حاصل شد. این گوشی تنها دارای یک بلندگو با یک شبکه منفرد است اما می تواند صدای بسیار زیادی را ایجاد نماید و احتمالا در محیط های شلوغ و پر سرو صدا بتوانید صدای زنگ گوشی را بشنوید. از نظر کیفیت خروجی صدای ایجاد شده در حد متوسطی بوده اما در عوض از دقت بالایی برخوردار است.

اسپیکر گوشی آنر 10 لایت

سخت افزار گوشی آنر ۱۰ لایت

گوشی هوشمند آنر ۱۰ لایت به تراشه جدید kirin 710 مجهز است که در اواسط ۲۰۱۸ معرفی شده است. این تراشه دارای پردازنده مرکزی ۸ هسته ای متشکل از ۴ هسته قدرتمند cortex-A73 و ۴ هسته کم مصرف cortex A53 می باشد. پردازنده گرافیکی آن از نوع mali-G51 MP4 بوده و کل soC مبتنی بر فرایند تولید ۱۲ نانومتری ساخته شده است که نشان دهنده مصرف بهینه آن می باشد. اما قابل مقایسه با پردازنده گرافیکی گوشی های پرچمدار نیست. این تراشه از حافظه رم دو کاناله LDDR4 پشتیبانی می کند و سرعت مودم آن ۶۰۰ مگابایت برای دانلود و ۱۵۰ مگابایت برای آپلود اعلام شده است.

دوربین دوگانه گوشی هواوی

انجام کارهای روزمره و عادی مانند گردش در رابط کاربری، جابجایی بین برنامه ها و اپلیکیشن ها به خوبی و بدون تاخیر خاصی صورت می پذیرد و با وجود رم ۳ گیگابایتی استفاده همزمان چند برنامه با این گوشی عملکرد قابل قبولی دارد. برای انجام بازی های نیمه سنگین نیز با تاخیر و لگی روبرو نخواهید شد هرچند قدرت پردازشی آن در حد گوشی های پرچمدار نمی باشد اما از لحاظ سخت افزاری برای اکثر کاربران رضایت خاطر را فراهم می نماید.

نرم افزار گوشی آنر ۱۰ لایت

سیستم عامل گوشی آنر ۱۰ لایت اندروید ۹.۰ پای می باشد که از اخرین نسخه رابط کاربری هواوی یعنی EMUI 9  نیز بهره می برد.این نسخه از رابط کاربری در مقایسه با نسل گذشته بهبود و توسعه یافته و هواوی مدعی است سرعت بازشدن برنامه ها تا ۵۱ درصد و همچنین پاسخگویی سیستمی نیز تا ۴۲ درصد بهبود یافته است. منوی تنظیمات با گزینه های کمتر و چیدمان منطقی تر بازطراحی شده است. بعلاوه یک سیستم جدید دیجیتال بالانس نیز به رابط کاربی افزوده شده تا حالت های مختلف را برای کنترل رابط کاربری فراهم نماید.

گوشی آنر 10 لایت

این رابط کاربری دارای اشتراکاتی با ios بوده به نحوی که با کشیدن انگشت به سمت بالا، منوی هوم  مشاهده می شود، کشیدن به بالا و نگه داشتن انگشت، برنامه های در حال اجرا را به نمایش می گذارد و با کشیدن انگشت از طرفین به منوی قبلی برمی گردید. طراحی این رابط تحت تاثیر رابط کاربری گوشی های اپل سبب ناهماهنگی در بخش های مختلف رابط کاربری شده است. به طور مثال اپلیکیشن هایی مانند messege از الگوریتم گوگل استفاده می کنند در حالی که طراحی آیکون ها، منوی تنظیمات، قسمت آب و هوا و برنامه سلامتی هواوی و… از ios بهره می برد. نکته جالب این که برنامه دوربین از نظر طراحی کاملا متفاوت بوده و حتی فونت استفاده شده در ان با دیگر بخش های رابط کاربری فرق دارد.

به طور کلی می توان گفت عملکرد آخرین نسخه رابط کاربری هواوی کامل و بدون نقص بوده اما طراحی آن به تغییر و تحول اساسی نیازمند است. بعلاوه سرعت بروزرسانی گوشی های آنر نیز چندان تعریفی ندارد.

تلفن هوشمند آنر 10 لایت

باتری گوشی آنر ۱۰ لایت

گوشی آنر ۱۰ لایت به باتری غیر قابل تعویض لیتمیوم پلیمری با ظرفیت ۳۴۰۰ ملی آمپر ساعت مجهز می باشد که شارژدهی تقریبا مشابه با گوشی پرچمدار آنر ۱۰ در اختیار کاربر قرار می دهد. در تست ویدئو حدود ۱۱ ساعت و در استفاده میه سنسن می توان ۱ الی ۱/۵ روز از ذخیره باتری این گوشی بهره برد. اما با توجه به استفاده مختلف افراد میزان شارژ دهی نیز متفاوت است. نکته منفی در این بخش عدم پشتیبانی گوشی از شارژ سریع است و توسط شارژر ۱۰ واتی داخل جعبه می توان در مدت ۳۰ دقیقه حدود ۳۳ درصد باتری را شارز نمود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو