مشکل روحی روانی که قبل از تولد مبتلا می شویم

منبع: نمناک

146

1398/8/29

14:46


مطالعات نشان داده که ریشه بسیاری از بیماری ها مربوط به قبل از تولد است و تماما حالات مادر بر روی فرزند تاثیر می گذارد چه حالات روحی و چه حالات جسمی.

7 مشکل و بیماری که قبل از تولد به آن دچار می شویم 

روانشناسان ثابت کرده اند که همه مشکلات از کودکی می آید اما بعضی از روانشناسان سعی کردند که این مشکلات را نه تنها در دوران کودکی بلکه از دوران ما قبل تولد بررسی کنند و سپس به واقعیت هایی پی بردند که می تواند به ما توضیح دهد چه مشکلاتی به دوران قبل از تولد ما بر می گردد و علت آن چه بوده است. در این قسمت از سلامت نمناک به برخی از این مشکلات می پردازیم و آن ها را به اختصار توضیح خواهیم داد.

1. مشکلات عصبی :

افسردگی مادر در دوران بارداری یک مشکل طبیعی می باشد و کودکانی که مادران آن ها در دوران بارداری با افسردگی مواجه هستند، آرامش کمتری را در زندگی واقعی تجربه می کنند و این وضعیت می تواند مشکلات عصبی را برای کودکان به وجود بیاورد و اختلالات ذهنی را در آن ها ایجاد کند. 

2. چاقی و دیابت :

مطالعات نشان می دهد مادرانی که در دوران بارداری بیش از حد از غذا های مضر استفاده می کردند و پرخوری زیاد از حد داشتند، فرزندانی خواهند داشت که احتمال ابتلا به چاقی و دیابت در آن ها افزایش پیدا می کند .

پرخوری در بارداری

 

3. مشکلات ذهنی :

استرس در بسیاری از خانم های باردار وجود دارد و دانشمندان به این نتیجه رسیده اند مادرانی که به اختلالات نگرانی و اضطراب مبتلا هستند، قدرت حافظه کمتری دارند و توانایی تمرکز و به خاطر آوردن مطالب در آن ها پایین تر است. و علاوه بر آن، وابستگی بیش از حد این فرزندان به مادرانشان مخصوصا برای پسرها دیده می شود.

4. مشکلات جنسی :

مادرانی که در دوران بارداری یک جنسیت دیگر را بر خلاف جنسیت فرزند خود خواستار هستند، ممکن است که در دوران نوجوانی فرزندانشان علائمی از اختلال هویت جنسیتی را مشاهده کنند .

5. اعتماد به نفس پایین :

کودکان ناخواسته ممکن است که در دوران نوجوانی با مشکل مواجه شوند که این کودکان معمولا منفی نگر، مضطرب و بی اعتماد بنفس هستند .

6. کمبود محبت :

استرس های شدید در دوران بارداری می تواند تاثیر بسیار زیادی را روی جنین بگذارد و در شخصیت کودک بسیار تاثیرگزار خواهد بود ، مثلا اگر این استرس در سه ماهه اول باشد، احتمال ابتلا به اسکیزوفرنی بالا می رود زیرا در این دوران سیستم عصبی جنین شکل گرفته است و استرس در سه ماهه دوم و سوم باعث ایجاد اختلالاتی مثل حس کمبود محبت و توجه در کودکان می شود .

افسردگی مادران باردار

 

7. اوتیسم :

چندین سال است که پزشکان در حال تحقیق روی علت ایجاد بیماری اوتیسم هستند. آن ها عوامل روانشناسی و اجتماعی زیادی را بررسی کردند و متوجه شدند که مادران در بسیاری از موارد ممکن است استرس های خاصی را ناشی از از دست دادن فردی مهم در زندگی، از دست دادن شغل و ... تجربه کنند که این موضوع در دوران هفته 21 تا 32 بارداری، مخصوصا در هفته 25 تا 28 می تواند باعث ایجاد بیماری هایی مثل اوتیسم شود.

این موارد نشان می دهد که مادران در دوران بارداری باید به دور از هرگونه استرس و حاشیه های ناراحت کننده باشند اما به هر حال مادر نمی تواند در طول این نه ماه از هر کاری دست بکشد .

چنانچه در نمناک گفته ایم ممکن است اتفاقات کاملا ناخواسته و غیر قابل کنترلی در این دوران روی دهد که باعث لذت و یا غم در فرد شود و در هر حال نمی توان با هیچ چیز جنگید و البته بسیار مهم است که به وضعیت روحی خود توجه داشته باشیم و به اندازه جسممان از آن مراقبت کنیم اما خبر خوب این است که در این دوران می توان تاثیرات بسیار خوبی نیز روی کودک گذاشت . جنین در این مواقع صدای مادر را به طور کامل می شنود و می تواند به طور کامل آن را از دیگر صدا ها تفکیک دهد و به عنوان مثال مادری که در دوران بارداری به دو زبان صحبت می کند، یادگیری زبان را برای کودکش آسان تر می کند.

علت بیماری اوتیسم

علاقه شدید نوزاد به یک غذای خاص نشان دهنده این است که خانواده و مادر در دوران بارداری چه غذایی را بیش از همه مصرف کرده بودند . مایع جنینی با مواد غذایی مصرف شده توسط مادر ترکیب می شود و به همین دلیل کودک می تواند مزه این غذا ها را تشخیص دهد و بعد از تولد نیز کودک این مزه آشنا را در شیر مادر تجربه می کند.

تحقیقات نشان می دهد مادرانی که قبل از دوران بارداری رژیم سختی را اتخاذ کرده بودند ، به احتمال زیاد کودکانی خواهند داشت که شیر آن ها را پس می زنند. 

اما با توجه به این موارد و تاثیرات آن ها روی کودک، این مطالب به این معا نیست که مادر هرگز نباید به موسیقی های کلاسیک گوش کند و یا مثلا موادی مثل سیب زمینی سوخاری را نخورد بلکه این موضوع به این معناست که مادران به طور ناخودآگاه می توانند فواید زیادی را به کودک برسانند که تا سال ها به آن ها کمک می کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو