معرفی انواع ماسک برای پوست چرب

معرفی انواع ماسک برای پوست چرب


منبع: آرگا

87

1398/8/29

16:23


بیشتر پوست های چرب با تولید بیش از حد چربی توسط غده های چرب در پوست ایجاد می شوند، و استرس بالا می تواند باعث چرب شدن پوست شوند، گاهی پوست در فصول خاص، ممکن است از حالت نرمال به چرب تغییر کند. انواع مختلفی از ماسک برای پوست چرب وجود دارد که می تواند برای از بین رفتن چربی اضافه صورت موثر باشد.

پوست چرب برخلاف پوست خشک نسبتا ضخیم است و دارای منافذ فراوان است. غده های چربی پوست بسیار فعالند و بیش از حد معمول ترشح می کند. در این مقاله به معرفی انواع ماسک برای پوست چرب می پردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

آشنایی با انواع ماسک برای پوست چرب

پوست افراد مختلف متفاوت است برخی پوستشان چرب است و برخی دیگر خشک و گروهی دیگر هم از نوع معمولی آن برخوردار هستند.  داشتن هر یک از انواع پوست می تواند مزایا و معایبی داشته باشد. کسانی که چربی زیادی توسط سلول هایشان تولید می شود، عموما چروک کمتری روی نقاط حساس بدن مثل صورت دارند. و آنهایی که سلول هایشان چربی کمتری تولید می کند. عموما صورت چروک تر و خشکی خواهند داشت. به نظر می رسد نوع معمولی پوست بهترین حالت بوده و کمترین عوارض را برای شخص خواهد داشت.

 معرفی انواع ماسک برای پوست چرب

۱.ماسک برای پوست چرب با استفاده از گوجه فرنگی

گوجه فرنگی خواص زیادی برای زیبایی دارد و استفاده از آن به شدت توصیه می شود، برای اینکه صورتتان همیشه شفاف و درخشان و بدون لک به نظر برسد گوجه فرنگی بخورید و یا از آن به عنوان ماسک استفاده کنید.گوجه فرنگی آنتی اکسیدان زیادی دارد و آنتی اکسیدان ها باعث می شوند آلودگی ها و ضایعات ناشی از آن از بین برود علاوه بر آن به از بین بردن لک ها و جای جوش ها کمک می کند. درست کردن این ترکیب ساده است و فقط با استفاده از چند عدد گوجه فرنگی می توانید این کار را انجام دهید. گوجه را خوب له کنید و آن را روی صورت خود بمالید و بگذارید ۳۰ دقیقه بماند و بعد با آب سرد بشویید. شما می توانید هفته ای سه بار از این ماسک برای پوست چرب خود استفاده کنید.

هم چنین شما می توانید عصاره گوجه فرنگی را با عصاره لیمو مخلوط کنید و روی صورت خود بمالید تا چربی پوستتان کمتر شود.

ماسک گیاهی برای پوست چرب

۲.یخ

یخ برای پوست های چرب بی نظیر است. برای اینکه منافذ پوست را ببندید، استفاده از مکعب های یخی عالی است. علاوه بر این، یخ به کاهش ترشح چربی پوست کمک می کند. بعد از شستن صورتتان  پیش از استفاده از کرم مرطوب کننده و کرم پودر، یخ را در تکه ای از پارچه ی نخی قرار دهید و از آن برای از بین بردن منافذ باز و جوش و آکنه استفاده کنید. علاوه بر این شما می توانید مقداری عصاره نعنا را در آب مخلوط کنید. نعنا خاصیت ضدعفونی کنندگی دارد که به از بین بردن جوش های پوست شما کمک می کند. نعناع اثر خنک کنندگی داردکه پوست شما را تسکین می دهد و ترشح روغن پوست را کنترل می کند. شما می توانید این کار را روزانه انجام دهید.

استفاده از ماسک یخ برای پوست چرب

۳.ماسک برای پوست چرب با استفاده از سفیده تخم مرغ

از خواص سفیده تخم مرغ هر چه بگوییم کم است. این معجون زیبایی علاوه بر اینکه به ساخت کلاژن در سلول کمک می کند به عنوان یک ترمیم کننده و لایه بردار هم مورد استفاده قرار می گیرد. ماسک سفیده تخم مرغ می تواند چربی را جذب کرده و پوست شما را سفت تر کند. شما می توانید برای نتیجه بهتر سفیده تخم مرغ را با یک قاشق چای خورسی عسل ترکیب کنید.  با اضافه کردن کمی آردف خمیری درست کنید. این خمیر را به دور چشم هایتان نزنید. اجازه دهید ده دقیقه روی پوستتان بماند تا خشک شود و بعد با آب گرم بشویید.

استفاده از ماسک های گیاهی و خانگی برای پوست چرب

۴. ماسک خاک رس مناسب برای پوست چرب

خاک رس از قدیم به عنوان پاک کننده و ضدعفونی کننده مورد استفاده قرار می گرفت و در حال حاضر هم همین خاصیت را برای پوست صورت دارد. البته در استفاده از این ماده نباید افراط کرد چون می تواند باعث خشکی و زبری پوست شود. مقداری خاک رس را با آب مخلوط کنید و به شکل یک خمیر دربیاورید. آن را به آرامی روی صورت ماساژ دهید و بگذارید چند دقیقه بماند. این کار باعث می شود چربی های اضافه و منافذ باز از بین برود و پوست شفاف و روشن شده و لکه های ناشی از جوش و آکنه کاهش پیدا کند.

مزایای استفاده از ماسک های گیاهی برای پوست چرب

۵.ماسک برای پوست چرب با استفاده از گلاب و گلیسرین

اگر قصد دارید با استفاده از گلاب و گلیسرین این ماسک برای پوست چرب را  درست کنید، می توانید از لیمو هم استفاده کنید، چون دارای ترکیبات آنتی باکتریال بوده و آلودگی های سطح پوست را از بین می برد. گلاب خاصیت ضدعفونی کننده دارد و گلیسرین هم به سلول ها آب رسانی می کند و رطوبت مورد نیاز آن را تامین می کند. ترکیب به دست آمده را بیست دقیقه روی صورت خود بگذارید و بعد آن را با آب ولرم بشویید. این ماسک برای صورت چرب علاوه بر اینکه در کاهش جوش و آکنه موثر است ، چربی پوست را می گیرد و آن را صاف و شفاف می کند. در قدیم از گلاب برای شستشوی صورت استفاده می کردند. البته درصد استفاده از گلاب در این ماسک نباید زیاد باشد چون باعث خشکی پوست می شود.

تاثیر ماسک گلاب وگلیسرین برای پوست چرب

۶. ماسک برای پوست چرب با استفاده از سرکه سفید

سرکه سفید آنتی اکسیدان فراوان دارد و به عنوان یک لایه بردار طبیعی مورد استفاده قرار می گیرد. البته سرکه به علت داشتن حالت اسیدی ممکن است کمی سوزش و قرمزی در پوست ایجاد کند. برای اینکه خاصیت لایه برداری آن را افزایش دهید و هم چنین از سوزش ناشی از آن کاهش دهید می توانید کمی جوش شیرین هم به آن اضافه کنید و از آن به صورت یک خمیر استفاده کنید. ترکیب جوش شیرین و سرکه بخش زیادی از ضایعات پوستی را از بین می برد و چربی آن را کاهش می دهد. این امر باعث می شود از میزان جوش و آکنه کاسته شود. در هر صورت هر ماسکی که استفاده می کنید اگر ترکیبات اسیدی دارد باید توجه داشته باشید نباید به صورت مداوم استتفاده شود چون خود ترکیبات اسیدی به مرور باعث خشکی و چروک می شوند.

خواص ماسک سرکه سفید برای پوست چرب

۷. ماسک برای پوست چرب با عصاره پرتقال

پرتقال و عصاره آن مقدار زیادی پتاسیم و سدیم دارد و همین مواد مغذی می تواند چربی های اضافه را از بین ببرد. در استفاده از پرتقال می توانید هم عصاره آن را به کار ببرید و هم می توانید پوست آن را ریز کرده و بگذارید خوب خشک شود  و بعد آن را در غذاساز کاملا له کنید و از پودر آن به عنوان ماسک برای پوست چرب خود استفاده کنید.  البته برای اینکه پوست پرتقال روی صورت بنشیند می توانید ماست کم چرب یا عصاره لیمو را به آن اضافه کنید. چون پوست خشک شده پرتقال به تنهایی روی صورت باقی نمی ماند. این معجون مفید را می توانید هفته ای دو مرتبه استفاده کنید تا نیجه دلخواه خود را بگیرید.

ماسک برای پوست چرب با استفاده از عصاره پرتقال

۸. ماسک برای پوست چرب با استفاده از عسل و لیمو و موز

این ترکیبات می تواند درصد زیادی از چربی را کاهش داده و بهبود ببخشد. موز مقدار زیادی پتاسیم و منیزیم دارد و لیمو هم به دلیل ترکیبات اسیدی می تواند چربی های اضافه را از بین ببرد. برای درست کردن این ماسک صورت برای پوست چرب، مقداری موز را له کنید و با عصاره لیمو مخلوط کنید. برای اینکه این ترکیب قوام بیشتری بیاید عسل را هم به آن اضافه کنید و بهم بزنید. بعد از اینکه کاملا با هم مخلوط شدند آن را به آرامی روی صورت خود ماساژ دهید و بگذارید برای ۳۰ دقیقه بماند بعد از شستن ماسک می توانید تغییر را احساس کنید.

استفاده از ماسک خانگی و گیاهی برای پوست چرب

۹. کاهو و عصاره لیمو و روغن زیتون به عنوان ماسک برای پوست چرب

برای استفاده از این ترکیب بهتر است قبل از هر چیزی صورتتان را بخور دهید تا منافذ کاملا باز شود و سپس کاهو را خوب له کنید. می توانید برای این کاز از غذاساز استفاده کنید. بعد مقدار کمی روغن زیتون و عصاره لیمو به آن اضافه کنید و بهم بزنید و روی صورت بمالید و بگذارید برای چند دقیقه بماند تا مواد داخل آن کاملا به پوست نفوذ کرده و کار خود را انجام دهند. این ماسک برای پوست چرب شما بسیار مفید است و باعث می شود تاثیر مثبتی بر روی صورت خود احساس کنید.

ماسک برای پوست چرب با استفاده از کاهو روغن زیتون

علت چرب شدن پوست چیست؟

  • ژنتیک نقش زیادی در این موضوع دارد.
  • انتخاب های رژیمی می تواند باعث تولید اضافی چربی پوست شود.
  • بیشتر پوست های چرب با تولید بیش از حد چربی توسط غده های چرب در پوست شما ایجاد می شود.
  • کرم ضد آفتاب معمولی باعث چربی پوست می شود.
  • پوست چرب چند ساعت بعد از شستن صورت، چرب می شود.
  • پوست چرب در صورت براق به نظر می رسد.
  • چربی صورت معمولا روی پیشانی، گونه ها و بینی شما انباشته می شود.
  • پوست می تواند در فصول خاصی، از حالت نرمال به چرب تغییر کند.
  • عدم تعادل هورمونی به خاطر چرخه قاعدگی، قرص های کنترل بارداری و بارداری نیز می تواند باعث چرب شدن پوست صورت شود.
  • استرس بالا می تواند باعث چرب شدن پوست شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو