گل کلم شور | آموزش طرز تهیه گل کلم شور خوشمزه

منبع: تاپ ناز

111

1398/8/30

10:18


گل کلم شور

آموزش روش تهیه گل کلم شور

افرادی که به ترشیجات و شوریجات علاقه دارند می توانند روش تهیه گل کلم شور را بخوانند و در منزل براحتی تهیه کنند.

از زمان های گذشته به منظور نگهداری سبزی ها و مرکبات آنها در ترشی می انداختند، ولی حالا از این روش برای خوش طعم تر کردن طعم آنها استفاده می کنند. برای تهیه گل کلم شور شما نیاز به گل کلم، نمک و آب دارید و البته می توانید کمی سرکه هم استفاده کنید. اب و نمک باید به مقداری باشد که نسبت انها به هم حفظ شود تا شور گل کلم دارای طعم و مزه خوبی باشد، که برای بالا بردن سطح کیفی آن، حتما از سبزیجات هم بهره ببرید.

امروزه در بازار مکان هایی را مشاهده می کنید که انواع متنوعی از ترشیجات و شورها مانند خیارشور، زیتون شورف شور مخلوط و … را عرضه می کنند، به یکی از مشاغل رایج پر در آمد تبدیل شده است. با توجه به طعم خوبفظ تنوع و تهیه آسان و سریع آنها با توجه به کمبود وقت و مشغله کاری گزینه ای مناسب است. ولی بهتر است در خانه انواع شور و ترشی ها را با سلیقه خود و رعایت مسائل بهداشتی تهیه کنید.

مواد لازم

  • 4 قاشق غذاخوری سرکه سفید
  • 4 لیوان آب جوشیده سرد
  • 2 کیلوگرم گل کلم
  • دو یا سه عدد فلفل تند
  • پنج یا شش حبه سیر
  • 2 قاشق غذاخوری نمک
  • ضد گرم سبزی نعنا، ترخون و جعفری

 

طرز تهیه گل کلم شور

برای درست کردن گل کلم شور ابتدا، برگ های سبز گل کلم را جدا کنید و با استفاده ا چاقوی تیز آشپزخانه ساقه ته گل کلم را ببرید و در سطل زباله بینداید. اگر قسمتی از گل کلم سیاهی دارد جدا کنیدف گل کلم را به قسمت های کوچکی خرد کنید.

قطعه های گل کلم را در آبکش با آب سرد بشویید و کنار قرار دهید تا آب آن خارج شود و بعد روی پارچه ای نخی پهن نمایید تا خشک شود.

به نسبت هر دو لیوان آب، یک قاشق نمک اضافه کنید و بر روی حرارت قرار دهید، حتما این نسبت ها دقت نمایید تا شور شما خوشمزه شود. آب باید بعد از به جوش آمدن، ده دقیقه بجود و حالا به ازای هر 4 لیوان آب،

قاشق غذاخوری سرکه اضافه کنید و شعله را خاموش کنید و بذارید آب خنک شود.

سبزی ها را پاک کنید و بعد از شستن بگذارید تا در آبکش خوب خشک شود، بری های شیشه ای را قبل از استفاده بشویید و وارونه بگذارید تا آب آن خارج شود و خوب خشک شود.

سیر را بعد از پوست گرفتن، با فلفل تمیز بشویید و روی پارچه قرار دهید تا خشک شود.

بعد از اینکه تمام راحل روش گل کلم شور را تا اینجا انجام دادید، ته بطری شیشه ای را با یک لایه سبزی معطر بپوشانید و سپس یک لایه گل کلم، یک حبه سیر و یک فلفل سبز را در آن بریزید و به همین ترتیب تمام مواد را در شیشه بریزید و در آخر از محلول آب، نمک و سرکه روی آن بریزید تا بطری شیشه ای پر شود و بعد از محکم بستن درب ان، بطری را در یک مکان سرد قرار دهید.

مدت زمان ده روز لازم است تا شور گل کلم به عمل بیاید، حالا با مشاهده کدر شدن رنگ آب شور گل کلم، آماده خوردن می باشد آن در یخچال بگذارید و مصرف کننید.

 

نکاتی که باید بدانید

می توانید به منظور خوشمزه تر شدن تریبات دیگر مانند هویج و کرفس را هم به آن اضافه کنید.

اگر می خواهید شور شما طعم تند بدهد، می تواند در هنگام اضافه کردن فلفل ها، روی آنها با چاقو شیار کوچک بنید.

بخوانید: طرز تهیه ترشی مخلوط خانگی

نظرات


تصویری


ویدئو