چگونه با نکات کلیدی، عکسی خاطره انگیز ثبت کنیم؟

چگونه با نکات کلیدی، عکسی خاطره انگیز ثبت کنیم؟


منبع: همگردی

106

1398/8/30

10:59


در عکاسی دیجیتال برای ثبت یک عکس خوب، رعایت و دانستن یکسری قواعد ساده کمک کننده خواهند بود. در ادامه مطلب نکات عکاسی دیجیتال همراه ما باشید تا این قواعد ساده و در عین حال مهم را بیاموزیم و بتوانیم عکس های حرفه ای تر ثبت کنیم. آشنایی با عکاسی دیجیتال شما را به دنیایی متفاوت هدایت خواهد کرد.

نکات عکاسی دیجیتال

سه پایه دوربین شما و باتری

همراه داشتن سه پایه برای دوربین جز الزامات و نکات عکاسی دیجیتال است. در خریدن یک سه پایه خوب بایستی دقت بسیاری به خرج داد. در زمان مناسب و با توجه به موقعیت سوژه انتخابی از سه پایه استفاده کنید. برای ثبت برخی سوژه ها، عکاسی روی دست گزینه بهتری نسبت به عکاسی بر روی سه پایه است، در نتیجه موقعیت سنج خوبی باشید. همچنین، همراه داشتن حداقل دو باتری در حین عکاسی طولانی بسیار کمک کننده خواهد بود و در صورت پایان یافتن شارژ یک باتری قادر خواهید بود که در کمترین زمان از باتری دوم بهره ببرید.

سه پایه دوربین و باتری

سه پایه دوربین و باتری 2

فرمت حافظه یا پاک کردن عکس؟ و بروز رسانی

با پاک کردن عکس از دوربین فقط همان عکس حذف خواهد شد و اطلاعات جانبی آن بر روی دوربین شما باقی می مانند. بهتر است که برای ایجاد فضای خالی فرمت کامل را اجرا کنید. همچنین، همواره دوربین خود را به لحاظ نرم افزاری آپدیت کرده تا بتوانید از امکانات جدیدش بهره ببرید.

فرمت کردن حافظه یا پاک کردن عکس؟ و بروز رسانی

ابعاد و فرمت عکس دلخواه شما

قبل از عکاسی از اندازه درست کادر انتخابی خود اطمینان حاصل کنید. این مورد یکی از اصول آشنایی با عکاسی دیجیتال به حساب می آید. برای عکاسی فرمت RAW و فرمت JPEG یا هر دو را انتخاب کنید. فرمت RAW عکس خام به شما تحویل می دهد که با کمک ادیتور عکس می توانید تغییرات دلخواه را ایجاد کنید. اما، در فرمت JPEG حالت نهایی و اصلاح شده سطح نوری عکس به شما نشان داده می شود و در نهایت خروجی حاصل از فرمت RAW نیز یک عکس زیبا با فرمت JPEG خواهد بود. در عکاسی با فرمت RAW عکس شما حالت خام و بدون پردازش سوژه است که پس از ثبت آن با کمک نرم افزارهای ادیت عکس می توانید تغییرات دلخواه و مناسب را بر روی این نوع عکس ها اجرا کنید.

ابعاد و فرمت عکس

تنظیمات دوربین خود را Reset کنید

در هربار عکاسی دیجیتال بهتر است که دوربین خود را به حالت تنظیمات اولیه برگردانید و سپس، با توجه به موقیعت سوژه تنظیمات مورد نظر را به کار ببرید.

تنظیمات دوربین خود را Reset کنید

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو