بررسی گوشی honor 9x و ویژگی های آن

بررسی گوشی honor 9x و ویژگی های آن


منبع: آرگا

130

1398/8/30

17:33


گوشی آنر ۹ ایکس با داشتن صفحه نمایشی بزرگ ۶.۵۹ اینچی، دوربین پاپ آپ، چیپست Hisilicon kirin 810 و اندروید ۹ پای دارای قیمت مناسبی می باشد. این گوشی دارای امکانات مناسب و معقولی دیگری نیز می باشد. در این مقاله قصد داریم گوشی honor 9x را بیشتر مورد بررسی قرار دهیم.

Honor 9X یک گوشی اندرویدی قوی و مقرون به صرفه است که دارای ویژگی های بسیار خوبی برای دوست داشتن می باشد. برای مثال هنوز یک جک هدفون برای شنیداریهای صوتی وجود دارد. باتری ۴۰۰۰ میلی آمپری ساعتی آن اندکی بیشتر از یک و نیم روز می تواند استفاده معمولی از گوشی را برای شما به ارمغان آورد، البته اگر به تماشای ویدیو یا بازی بپردازید، قطعاً این میزان بسیار کمتر خواهید بود. برای آشنایی بیشتر شما با این میان رده هواوی که از طراحی جذاب سه بعدی نیز بهره می برد با بررسی گوشی honor 9x با ما همراه باشید.

بررسی گوشی honor 9x هواوی

بررسی گوشی honor 9x

+دارای

  • صفحه نمایش بزرگ
  • دوربین پاپ آپ با دوام
  • جک هدفون دارد
  • قیمت مقرون به صرفه

– در برابر

  • اندازه بزرگ
  • دوربین ها خوب هستند، عالی نیستند
  • سرعت شارژ باتری کند است.

شرکت آنر زیرمجموعه جوان و چینی از شرکت هواوی محسوب می شود که همزمان با ممنوعیت وجود برنامه های گوگل در گوشی های هواوی، گوشی های آنر نیز از این اتفاق بی تاثیر نبودند. در این بین آخرین گوشی هوشمدی که تایید خدمات موبایل را دریافت کرده گوشی honor 9x می باشد. به طور کلی سری ایکس گوشی های آنر جزو مقرون به صرفه ترین نمونه های این شرکت می باشند. گوشی honor 9x جایگزین آنر ۸ ایکس محسوب می شود که با داشتن قیمت مناسب و مقرون به صرفه به خوب می تواند پاسخگوی نیازهای روزانه شما باشد. بهره گیری از دوربین متوسط، چیپست میان رده و صفحه نمایش بزرگ از ویژگی های خوب این اسمارتفون است. در ادامه از جنبه های مختلف گوشی honor 9x را مورد بررسی قرار می دهیم.

بازبینی گوشی honor 9x

بررسی طراحی گوشی honor 9x 

این گوشی از طراحی سه بعدی زیبا و منحصر به فردی بهره می برد. طرح ماتریکس x شکل آن به شکل خیره کننده ای انعکاس نور را به همراه دارد. آنر ۹ ایکس در سه رنگ با توصیفات زیبایی چون رنگ مشکی جادویی، آبی دریای جذاب و قرمز چشم نواز به بازار ارائه می شود. گوشی honor 9x بسیار بزرگ است و وزنی در حدود ۱۹۷ گرم دارد که تا حدودی سنگین محسوب می شود. در بخش روبرو شاهد نمایشگری تمام صفحه و بدون بریدگی خواهید بود که با داشتن حاشیه کم تماشای ویدئو و انجام باز را بسیار لذت بخش می سازد.

شناخت و بازبینی گوشی honor 9x

به بررسی پنل پشتی گوشی honor 9x می پردازیم. در پنل پشتی، ماژول دوربین با چینش عمودی تعبیه شده و برند آنر نیز در این قسمت حک شده است. نوع چیدمان دوربین ها یکی از تفاوت های این گوشی با مدل آنر ۹ ایکس پرو می باشد. در این پنل شاهد اسکنر اثر انگشت نیز می باشیم که به آسانی در دسترس قرار می گیرد و دارای عملکرد سریعی می باشد. این سنسور در کشورهای اروپایی در پنل پشتی مشاهده می شود اما نسخه هایی که در چین ارائه می شود سنسور اثر انگشت به لبه کناری و زیر دکمه پاور انتقال یافته  است.

بررسی تلفن هوشمند honor 9x

کلیدهای تنظیم صدا و پاور در سمت راست گوشی قرا داشته و در قسمت پایین برخلاف گوشی های با قیمت پایین تر دیگر که از پورت میکرو بهره می برند، درگاه USB Type-c وجود دارد. گوشی های با پورت USB Type-c توانایی شارز سریع را دارا می باشند. اگر هنوز مایل به استفاده از هدفون های سیمی هستید آنر در این گوشی، جک هدفون ۳.۵ میلیمتری را حذف نکرده است.

بررسی صفحه نمایش گوشی honor 9x

بررسی گوشی honor 9x نشان داد که از صفحه نمایشی بزرگ بهره می برد. نمایشگر ال سی دی ۶.۵۹ اینچی تا حدودی در دسته گوشی های بزرگ هوشمند قرار می گیرد. با توجه به سایز این اسمارتفون، اگر دستهای تقریبا بزرگی ندارید ممکن است در کارکردن با این گوشی بزرگ با مشکل مواجه شوید. این نمایشگر از رزولوشن ۱۰۸۰*۲۳۴۰ پیکسل برخوردار بوده که با توجه به این وضوح، باصفحه نمایش تیزی روبرو هستید. صفحه نمایش ال سی دی معمولا کیفیت پایین تری نسبت به اولد دارند چرا که تولید رنگ سیاه در آن ها کیفیت پایینی داشته و رنگ ها در مقایسه با نمایشگر اولد شادابی کمتری خواهد داشت.

بازنگری گوشی honor 9x

وضوح موجود در گوشی honor 9x موجب شده تا کیفیت صفحه نمایش مطلوبی ارائه شود و رنگها کاملا واضح و شفاف به نظر برسند. اما روشنایی ماکزیمم این گوشی چندان بالا نیست. استفاده از دوربین پاپ اپ در این اسمارتفون سبب شده هیچ سوارخ پانچی در وسط نمایشگر دیده نشود و شما شاهد یک صفحه نمایش کامل خواهید بود. در پایین نمایشگر یک چاله قابل توجه دیده می شود اما در حالت کلی نسبت صفحه نمایش به بدنه ۹۱ درصد بوده که بسیار هیجان انگیز می باشد. این نمایشگر از محافظ گوریلاگلاس نیز بهره می برد که به نظر میرسد قاب پشتی ان از جنس پلاستیک باشد اما انر جنس مواد استفاده شده در بدنه این گوشی را تایید نکرده است.

دوربین گوشی honor 9x

این گوشی از دوربین سه لنزی بهره می برد که در کنار سنسور انگشت قرار گرفته است. ماژول دوربین حالت برآمده ای دارد که ممکن است افراد را ازنظر ایجاد خط و خش نگران سازد اما آنر برای رفع نگرانی شما یک محافظ حرفه ای را برای دوربین درنظر گرفته است. گوشی honor 9x دارای دوربین دوگانه با کیفیت ۴۸ و ۲ مگاپیکسلی بوده که این عدد نشان دهنده دقت بالای دوربین در ثبت جزئیات و همچنین عمق واقعی و زوایه دید گسترده خواهد بود.

شناخت معایب گوشی آنر

در بررسی بخش سلفی گوشی honor 9x می توان گفت دوربین جلوی این اسمارتفون با کیفیت ۱۶ مگا پیکسل طراحی کاملا مناسبی دارد. طراحی مربع شکل مرسوم آن سیستم مناسبی را برای آنر ۹ ایکس به وجود می آورد. از نقاط قوت این دوربین ها علاوه بر داشتن کیفیت مطلوب، توانایی ثبت تصاویر در شب را نیز دارا بوده به طوری که نویزها را تا حد ممکن کاهش داده و رنگها را نزدیک به واقعیت ثبت می کند. در این اسمارتفون سیستم ردیابی تعبیه شده تا در اثر سقوط تلفن، به طور خودکار دوربین بازشونده را جمع کند تا از آسیب رسیدن به دوربین پاپ اپ جلوگیری نماید. البته این امکان وجود دارد اگر گوشی شما از ارتفاع پایینتری سقوط کند دوربین پاپ آپ آسیب ببیند.

بررسی گوشی آنر 9ایکس

کارایی honor 9x

بررسی کارایی گوشی honor 9x نشان داد این اسمارتفون از تراشه قدرتمند  Hisilicon kirin 810 بهره می برد که هواوی در محصولاتی نظیر نوا۵ آن را به کار برده است و بسیاری آن را رقیب جدی اسنپدراگون ۷۳۰ می دانند. همچنین در کنار این چیپست پردازنده گرافیکی نیرومندی به نام Mali-G52 و ویژگی بی نظیر  توربو ۳.۰ وجود دارد. شما با این ویژگی ها به راحتی می توانید به اجرای بدون تاخیر بازی های دارای گرافیک سنگین بپردازید همچنین مصرف انرژی کاهش چشمگیری داشته که سبب می شود عمر مفیدباتری طولانی تر شود.

وارسی گوشی honor 9x

این اسمارتفون در دو نسخه با حافظه داخلی ۶۴ و ۱۲۸ و رم ۴/۶ گیگابایتی ارائه می شود. درباره استفاده از هدفون و هندزفری غیربلوتوثی نیز باید گفت که این امکان توسط جک ۳.۵ میلی متری فراهم شده است. سیستم عامل به کار رفته در گوشی honor 9x اندروید ۹.۰ پای بر پایه رابط کاربری EMUI 9.1 می باشد که اجرای روان برنامه ها و تجربه کاربری فوق العاده ای را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

بررسی باتری و بلندگوی گوشی honor 9x

Honor 9X یک باتری بزرگ ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت با پشتیبانی از سرعت شارژ ۱۰ وات دارد تا در عرض نیم ساعت مقدار شارژ باتری از ۰ به ۲۷ درصد برسد که آمار زیاد جالبی نیست. باتری ۴۰۰۰ میلی آمپری ساعتی آن اندکی بیشتر از یک و نیم روز می تواند استفاده معمولی از گوشی را برای شما به ارمغان آورد، البته اگر به تماشای ویدیو یا بازی بپردازید، قطعاً این میزان بسیار کمتر خواهید بود.

ابعاد گوشی آنر

در بررسی بلندگوی گوشی honor 9x باید گفت این اسمارتفون در بخش انتهایی خود یک اسپیکر دارد و در تستهای بلندگو امتیاز خوبی را کسب نموده است. به طور کلی زمان پخش ویدئو کلیپ یا استفاده از موزیک پلیر پیش فرض دستگاه، صدای بلندگو اندکی پایین بود. خروجی صدا ترجیحا متوسط و فاقد فرکانس های بالا و پایین می باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو