بیماری های که در اثر خوابیدن با موی خیس وارد بدنتان می کنید

59

1398/8/30

18:59


با این که حمام کردن قبل از خواب باعث حس آرامش و خواب راحت می‌شود اما با تنبلی بعد از حمام و خشک کردن موهای خیس چه کنیم!

بیماری های که در اثر خوابیدن با موی خیس وارد بدنتان می کنید

به گزارش بهداشت نیوز:  فراموش نکنید خوابیدن با موی خیس یکی از بدترین عادت‌هایی است که افراد به خصوص زنان دارند اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که با موهای خیس به رختخواب می‌روید بهتر است این عادت بد و مضر را به چند دلیل برای همیشه ترک کنید:

بالش مرطوب عامل مناسب رشد باکتری‌هاست

وقتی با موی خیس روی بالش‌تان می‌خوابید، رطوبت به آن منتقل و درنتیجه مقدار زیادی باکتری خطرناک روی آن جمع می‌شود. رشد باکتری‌ها سبب خارش و عفونت میکروبی و قارچی در پوست سر و موهایتان می‌شود. از شایع‌ترین مشکلاتی که برای‌تان پیش خواهد آمد می‌توان به شوره سر، ریزش مو و کچلی در ناحیه پوست سر اشاره کرد.

سردرد می‌شوید

وقتی مو مرطوب است درجه حرارت سر نمی‌تواند خود را با درجه حرارت بدن تطبیق کند در نتیجه باعث سردرد شدید می‌شود.

شما را مستعد بیماری می‌کند

باکتری‌هایی که به دلیل رطوبت موی شما در بالش‌تان جا خوش کرده‌اند، با تماس چشم‌ها، دهان و بینی با آن موجب عفونت‌های میکروبی و ویروسی در شما می‌شوند.

از طرفی به دلیل تغییرات دمایی بدن در خواب، رطوبت موها این دما را مختل می‌کند و موجب ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن و شرایط برای سرماخوردگی و آلرژی مهیا می‌شود.

موها بدحالت می شود و می‌شکند

شاید خوابیدن با موی خیس ساده‌تر از آن به نظر برسد که برای موهایتان مشکلات جدی به وجود بیاورد اما واقعیت این است که بالش مرطوب، بر شکل، حالت و شادابی مو تأثیر می‌گذارد و موهایتان خشک و بی‌حالت می شود یا دچار خشکی پوست، آکنه و دیگر آسیب‌ها و عفونت‌ها می شوید.حرکات غیر‌ارادی سر در هنگام خواب به کشیده شدن موها و در نتیجه شکستگی آن منجر می‌شود.

چند توصیه

به‌محض خروج از حمام، موهای خود را خشک کنید. استفاده از کرم‌ یا شامپوهای نرم‌کننده پس از حمام، مو را نرم‌تر و شانه‌کردن و خشک‌کردن آن را راحت‌تر می‌کند.

اگر در طول روز موی خود را بشویید، رطوبت موها خشک می‌شود و با عوارض آن روبه رو نخواهید شد. ضمن این که دوش ‌گرفتن صبحگاهی، یکی از راه‌های خوب برای شروع روز است.

 

منبع: برنا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو