راهنمای سفر به بروژ | شهری افسونگر در اروپا

راهنمای سفر به بروژ | شهری افسونگر در اروپا


منبع: همگردی

120

1398/8/30

20:03


شهر بروژ به عنوان بزرگترین شهر بلژیک و مرکز استان فلاندر غربی شناخته می شود. این شهر با گذشت این همه سال، همچنان معماری قرون وسطا را حفظ کرده است. این شهر را می توان به عنوان یکی از زیباترین شهرهای بلژیک به شمار آورد. شهر بروژ، شهری است که در جای جای آن مناظر زیبا و تاریخی و بی نظیر برای طرفداران وجود دارند. برای دسترسی به جاهای دیدنی بروژ می توان با پای پیاده از اماکن بی نظیر و تماشایی دیدن کرد. این شهر به عنوان مشهورترین شهر بلژیک برای چند دهه شناخته می شود. محبوبیت شهر بروژ از زمانیکه فیلم "در بروژ" اکران شد، روز به روز افزایش یافت، زیرا در این فیلم معماری قرون وسطایی این شهر را به تصویر کشیده شده بود. بروژ دارای کانال های باریک بوده که از ساختمان های تاریخی قدیمی، اصناف قدیمی و مناظری تماشایی عبور می کند. کیک شکلاتی و کیک خوشمزه بلژیکی در همه جای این شهر فروخته شده و فرهنگ شگفت انگیز پایتخت غربی - فلاندری را می توان در همه نقاط شهر به وضوح دید. این شهر را می توان یکی از شهرهای رمانتیک اروپا در نظر گرفت. با ما در راهنمای سفر به بروژ همراه شوید.

سفر به بروژ

جاذبه های گردشگری شهر بروژ

بالن سواری

می توانید در شهر بروژ سوار بالن شده و از بالای شهر نظاره گر جاهای دیدنی بروژ باشید. مخصوصا که بالن سواری در موقع غروب آفتاب صورت می گیرد و مناظری زیبا و شگفت انگیزی را می توانید از فراز شهر شاهد باشید. دیدن آفتابی که آرام آرام در کرانه غربی شهر محو می شود، در حالیکه سوار بر بالن هستید و نسیم ملایمی هم صورتتان را نوازش می کند، بسیار لذت بخش خواهد بود.

بالن سواری در بروژ

بازدید از موزه ها

موزه های بسیاری در شهر بروژ وجود دارند که اکثر آن ها از نظر وسعت موزه های کوچکی هستند، اما آثار حیرت انگیزی که در آن ها قرار گرفته، می توانند به طور واضح و صریح تاریخ قرون وسطایی شهر را به تصویر بکشند. موزه مشهور این شهر، موزه هنرهای زیبا بوده که طرفداران زیادی دارد. بیشتر کارهایی که در این موزه قرار گرفته، آثار با ارزش هنرمند مشهور بروژ یان وان آیک هستند. همچنین، در این موزه می توانید از نقاشی های اولیه هلندی نیز دیدن نمائید.

بازدید از موزه ها در بروژ

میدان گروت مارکت

میدان گروت مارکت یکی از جاهای دیدنی بروژ به حساب می آید که منطقه ای توریستی و استثنایی بوده و یک بازار مخصوصا در ایام کریسمس در حوالی این میدان دایر می شود. این میدان و محوطه اطراف آن از جمله مکان هایی بوده که اسکیت بازان زیادی را در آن خواهید دید، زیرا که مکان مناسبی برای این کار است. توجه داشته باشید که رستوران هایی که در این میدان قرار دارند، رستوران های گران قیمتی هستند.

میدان گروت مارکت

تور قایق سواری

با پرداخت 8 یورو می توانید سوار قایق شده و در یک تور نیم ساعته در کانال آبی که به عنوان شریان اصلی شهر بروژ است به گردش بپردازید و از زیر پل ها عبور کرده و به تماشای باغ های مخفی و معماری های ساختمان هایی که به سبک قرون وسطی ساخته شده اند، بپردازید. براساس راهنمای سفر به بروژ باید بدانید که مطمئنا شرکت در تور قایق سواری برای شما تجربه ای تازه و مهیج خواهد بود.

تور قایق سواری در بروژ

بازدید از برج ساعت بروژ

یکی دیگر از جاهای دیدنی بروژ برج ساعت بوده که دارای ارتفاعی در حدود 83 متر هست و با بالا رفتن از آن و قرار گرفتن در بالاترین نقطه این برج می توانید تمام شهر را زیر پای خود ببینید.

بازدید از برج ساعت بروژ

بازدید از سالن شهر برگ

یکی دیگر از جاهای دیدنی بروژ کلیسای خون مقدس و همچنین سالن شهر است که سالن شهر دارای معماری به سبک گوتیک بوده و در سال 1376 میلادی ساخته شده است. همچنین، کلیسای خون مقدس نیز از دو قسمت کلیسای پائینی و کلیسای بالایی تشکیل شده و در گوشه ای از میدان قرار گرفته است. این کلیسا دارای شبک معماری رومی است و در طراحی و ساخت آن از رنگ های زنده و زیبا استفاده شد. همچنین، گفته می شود که در این کلیسا شیشه ای که در آن خون مسیح ریخته شده، نگهداری می شود.

بازدید از سالن شهر برگ

شکلات های بروژ

آن هایی که به شکلات علاقه زیادی دارند، می توان این شهر را بهشت شکلات نامید. شهر بروژ، شهری است با مغازه هایی از شکلات های متنوع که چیزی در حدود 49 مغازه شکلات فروشی انواع شکلات های باکیفیت و خوشمزه را ارائه می دهند.

شکلات

قلاب بافی بلژیکی

یکی از دیگر مواردی که باید در راهنمای سفر به بروژ بدان توجه داشته باشید، وجود مغازه های قلاب بافی بوده که در واقع مهمترین و اصلی ترین هنر مردم بلژیک و شهر بروژ است. انواع قلاب بافی های قرقره ای را می توان در شهر بروژ دید. اگر هم دوست داشته باشید تا این هنر با ارزش و دوست داشتنی را یاد بگیرید، می توانید در کارگاه های آموزشی مربوط به این کار شرکت کنید یا از صنعتگران خیابانی بخواهید تا این هنر زیبا را به شما یاد بدهند.

قلاب بافی بلژیکی

هزینه خوراک در شهر بروژ

اگر بخواهید برای خوراک و غذا در اینجا هزینه کنید، باید براساس راهنمای سفر به بروژ خدمت شما عرض کنیم که ارزان ترین راه، استفاده از فست فودها بوده که تقریبا 12 یورو برای شما خرج بر می دارد. اما خوب مطمنا کیفیت فست فودها با غذای رستوران بسیار فرق دارد. البته در یک رستوران هزینه صرف غذا به همراه هزینه خدمات، میز و نوشیدنی چیزی در حدود 24 یورو خواهد بود. اگر هم به آشپزی علاقه داشته باشید، می توانید از مغازه هایی که در شهر وجود دارند، مایحتاج مورد نیاز خود را تهیه کرده و به آشپزی برای خودتان بپردازید. با این کار تقریبا هزینه ای که برای خرید مواد اولیه آشپزی در طول یک هفته صرف می شود، چیزی در حدود 54 یورو خواهد بود.

هزینه خوراک در شهر بروژ

خرید پرده های نقش نما از شهر بروژ

یکی از بهترین سوغاتی های شهر بروژ را می توان پرده های نقش نما دانست که استفاده از این پرده ها در بسیاری از موزه های جهان مرسوم است. می توانید این مورد از سوغات بروژ را از مغازه هایی که این نوع پرده ها را با کیفیت عالی به فروش می رسانند، تهیه کنید.

خرید پرده های نقش نما از شهر بروژ

هزینه حمل و نقل در شهر بروژ

معمولا مانند همه شهرهای دیگر استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس و یا تاکسی می تواند به صرفه تر باشد. در این بین در شهر بروژ هم می توانید از تاکسی یا از اتوبوس های داخل شهری برای تردد از نقطه ای به نقطه دیگر استفاده کنید. هزینه تاکسی در این شهر برای همه نقاط 12 یورو و هزینه اتوبوس هم بین 2.5 تا 2.10 یورو خواهد بود. البته برای صرفه جویی در هزینه های سفر به بروژ می توانید اکثر جاهای دیدنی این شهر را با پای پیاده بازدید کنید، زیرا فاصله اماکن دیدنی از هم در شهر بروز بسیار کم بوده و به راحتی می توان به گشت و گذار در این شهر پرداخت.

هزینه حمل و نقل در شهر بروژ

هزینه اقامت در شهر بروژ

شما می توانید در هتل های مختلفی که در این شهر وجود دارند، اقامت کنید اما اقامت در این هتل ها معمولا هزینه های گزافی را برای شما در پی خواهند داشت. بروژ به عنوان یکی از زیباترین شهرهای اروپایی شناخته می شود، بنابراین از آنجایی که اکثر مسافران و گردشگران این شهر از کشورهای اروپایی هستند، شما می توانید در این شهر هتل هایی باکیفیت و امکانات بالا را مشاهده کنید که صد البته هزینه اقامت در آن ها نیز بسیار بالا خواهند بود. هزینه اقامت در هتل ها برای اتاق های 1 تخته یک شب چیزی در حدود 54 یورو است و اگر هم بخواهید که در اتاق های خصوصی در زمان سفر به بروژ اقامت کنید، باید چیزی در حدود 10 یورو بیشتر پرداخت کنید. به جرات می توان گفت که یکی از بهترین هتل ها که دارای امکانات پیشرفته و خدمات رفاهی مطلوبی بوده، هتل اسنافل هست.

هزینه اقامت در شهر بروژ

چه کار کنیم که در بازدید از بروژ هزینه کمتری صرف شود؟

در هر سفری رعایت نمودن یک سری نکات می تواند کمک شایانی در کاهش هزینه های سفرمان داشته باشد. در سفر به شهر بروژ می توانید به نکاتی که در زیر بیان می کنیم، توجه داشته باشید:

-برای خرید مواد لازم برای تهیه غذا می توانید به بازار گروت سری بزنید، چون که رستوران ها معمولا قیمت بالاتری بابت یک وعده غذا از شما خواهند گرفت. اما در بازار گروت می توانید غذاخوری های ارزان تری را پیدا کنید.

-بازدید از اکثر موزه ها برای کسانی که سن آن ها زیر 25 سال هستند، فقط با پرداخت 1.50 یورو امکانپذیر خواهد بود.

  • -با دریافت کارت شهر بروژ شما می توانید از تخفیفات خوبی که در اجاره دوچرخه ها یا بازدید از اکثر اماکن دیدنی به دارندگان این گونه کارت ها اختصاص داده شده، استفاده کنید.
  • -قدم زدن یکی از راه های گشت و گذار در این شهر است. به جای اینکه از تاکسی یا سایر وسایل حمل و نقل عمومی یا خصوصی استفاده کنید، می توانید با توجه به اینکه مکان های دیدنی در این شهر به گونه ای قرار گرفته اند که فاصله کمی با هم دارند، با پای پیاده به دید و بازدید جاهای دیدنی بروژ بروید.

چه کار کنیم که در بازدید از بروژ هزینه کمتری مصرف شود؟

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو